După o serie de imagini teaser, publicate la începutul lunii august, Hyundai a dezvăluit oficial primele imagini ale noii generații i30, programată să își facă apariția live în cadrul Salonului Auto de la Paris, la sfârșitul lui septembrie.
Denumită de Hyundai drept "o mașină pentru toată lumea", noua generație i30 va oferi o evoluție a actualului limbaj de design semnat de sud-coreeni, mizând pe "linii fluide naturale, suprafețe rafinate și pe un corp sculptat care creează o apariție atemporală", spune Peter Schreyer, directorul de design al Grupului Hyundai.
Un detaliu important care debutează pe i30 este așa-numita "grilă-cascadă". Ea va fi introdusă treptat în toată gama, de la micul i10, până la SUV-ul Santa Fe. Desenat în Europa de către centrul de design Hyundai de pe Bătrânul Continent, noul i30 promite să fie o mașină creată după nevoile continentalilor și gândită pentru a combate fiecare atu al concurenței existente. Cel puțin așa se laudă sud-coreenii.
Suspensie multi-link în standard
Compacta are la bază o arhitectură regândită complet, cu o suspensie MacPherson în partea frontală și una multi-link în partea posterioară, completată de amortizoare cu comportament sportiv. De altfel, Hyundai susține că noul i30 are un comportament mult mai dinamic decât cel al generației anterioare, cu o direcție cu 10% mai precisă și un set de frâne noi.Structura este construită în proporție de 53% din oțel de înaltă rezistență, produs de Hyundai. Drept rezultat, masa totală este mai mică cu 28 de kilograme decât generația precedentă, iar rigiditatea structurală a crescut cu 22%.
Portbagaj de 395 de litri
Noul Hyundai i30 are o lungime de 4340 mm, o lățime de 1795 mm, o înălțime de 1455 mm și un ampatament de 2650 mm. Asta înseamnă că este mai lung și mai lat decât precursorul său. Ampatamentul rămâne la fel, garantând suficient spațiu pentru cinci pasageri.Portbagajul oferă 395 de litri în configurația standard și 1301 litri atunci când scaunele sunt rabatate.
Trei dieseluri, trei motoare pe benzină
Gama de motorizări va include trei motorizări pe benzină și un singur diesel. Cei care preferă benzina vor primi un motor aspirat de 1.4 litri și 100 de cai putere, dar și noua unitate din valul downsizing-ului, de numai un litru și 120 de cai putere. Cel mai puternic motor pe benzină va fi un agregat de 1.4 litri turbo T-GDI cu 140 de cai putere și 242 de Nm.
Singurul motor diesel, CRDi-ul de 1.6 litri, va fi oferit în trei versiuni de putere: 95, 110 și 136 de cai putere.
Acesta din urmă va livra și un cuplu motor generos, de 300 Nm. Cel mai puternic diesel, versiunea de 110 cai putere și benzinarul de 140 de cai sunt singurele motorizări care vor putea fi comandate împreună cu o cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Restul propulsoarelor vor fi oferite cu o transmisie manuală.Ecran tactil de 8 inch
Interiorul va putea fi comandat împreună cu un acoperiș panoramic, acționat electric. În versiunea standard, compacta va fi echipată cu un sistem multimedia și ecran de 5 inch. Versiunile de top vor primi un ecran de 8 inch, de asemenea cu funcție tactilă.
Pe lista tehnologiilor noi introduse putem trece în revistă volanul încălzit, suportul Apple CarPlay și Android Auto, o navigație TomTom cu informații în timp real, o cameră pentru marșarier, un sistem audio premium, conexiune Bluetooth și încărcare wireless pentru telefoanele mobile.
La capitolul dotări de siguranță, noul Hyundai i30 este cel mai avansat model european al sud coreenilor, beneficiind de frânare de urgență automată, menținerea benzii de mers, recunoașterea semnelor de circulație, asistent la schimbarea luminilor, pilot automat adaptiv, monitorizarea unghiului mort și asistent la ieșirea din parcare. Nu va lipsi nici monitorizarea șoferului, o funcție care va detecta starea de oboseală a acestuia, bazându-se pe mai multe date culese de la nivelul direcției, trenului de rulare și a altor parametri esențiali. Șoferul va fi îndemnat să ia o pauză printr-o avertizare sonoră.
După debutul din cadrul Salonului Auto de la Paris, Hyundai i30 va ajunge pe piețele din Europa în primăvara anului 2017. Tot atunci se va dezvălui și versiunea de performanță, Hyundai i30 N, echipată cu un motor de 260 de cai putere.
PS: considerati-l un pamflet !
imi place ca exista un aspirat in gama de motoare, un fel de "ca sa va amintiti cum era pe vremuri", dar si apartia unui 1.4 turbo, desi au in gama si 1.0 si si un 1.6 turbo.
avand in vedere ca cutiile au 6 respectiv 7 trepte, sper ca etajarea lor sa nu fie luuuuunga, a 2-a sa nu atinga suta, iar a 3-a sa nu depaseasca ( mult ) 120/ora. mai ales ca ei se lauda cu un comportament mai sportiv al intregului ansamblu.
se pare ca cei de la hyndai mi-au auzit criticile in ceea ce priveste cuplul la crdi-ul de 136 cai, si l-au majorat la 30NM: asa mai merge. acest ultim alineat trebuie tratat ca o mica satira egocentrica.
per total, la aceasta prima impresie, masina imi place. sa vedem preturile si configuratiile/dotarile, si abia atunci putem da mai multe verdicte.
La exterior e ok. Stilul Hyundai e mai conservator. Viitoare Kia C'eed cu siguranta ca va plusa la capitolul respectiv.
Gama de motorizari e completa acum si ofera deja mai mult decat alti producatori care au mai multa istorie si pretentii in spate si care ofera maxim 4-5 variante de motorizari in clasa compacta. Vezi Citroen, Renault si Fiat printre europeni;Toyota, Mazda, Honda si Nissan printre asiatici.
La motorizari se adauga si optiunea cutiei cu dublu ambreiaj pe care majoritatea nu o are.
Daca vin si cu o hibrida atunci chiar ca nu cred ca vor mai exista carcotasi.
Un mare plus pentru suspensia multi-link in standard. Noile Megane si Astra nu o au, iar la Golf si 308 vine doar pe motorizarile puternice.
Well done!
In fine, probabil ca asta-i directia "de succes" stabilita de baietii departamentelor de marketing demult globalizate. In orice caz, i30 se va vinde bine-n continuare fiindca a fost - si sigur va mai fi - o masina bine echipata, fiabila si cu un pret corect raportat la ceea ce ofera.
Ai +1 de la mine, dar nu datorita ideilor impertinente pe care le-au dezvoltat, ci a faptului ca ai incercat sa pari interesant dar nu ti-a iesit. Ingaduie-mi sa-ti spun ca nu stralucesti prin calitatile spiritului.
Cand se lanseaza un VW nou la ce te uiti ? Tot la motoare ? Daca DA , mi-e tare mila de tine, dar sunt NON-EURO in real life, adica cele mai depasite din industria auto. Consuma mult ulei, polueaza mult, performante mediocre . Tot ce au schimbat e acel 1.9 cu 2.0 . Trenul de rulare : suspensia, este acelasi de pe Golf 1 in coace : punte rigida conventionala.: DOAR OSIA cu fuzete si bucse .