Audi a publicat în această săptămână primele imagini cu interiorul SUV-ului electric e-tron, care va fi prezentat oficial în Statele Unite în luna septembrie, iar principalul element de atracție este reprezentat de cele 5 ecrane disponibile.
Două dintre ecrane au diagonala de 7 inch, sunt poziționate în partea din dreapta-sus a portierelor din față și au rolul de a afișa imaginile surprinse de camerele video care înlocuiesc oglinzile laterale tradiționale.
Cele două ecrane sunt sensibile la atingere, astfel că șoferul și pasagerul din dreapta au posibilitatea de a efectua diverse acțiuni, inclusiv zoom-in și zoom-out pentru mărirea sau micșorarea câmpului vizual, dar în același timp pot muta cadrul pentru a observa și alte detalii din spatele mașinii.
În plus, șoferul poate alege unul dintre cele 3 moduri de afișare a imaginilor, în funcție de locul în care este condusă mașina: pe autostradă, în zone urbane cu multe viraje sau în parcare. Vă reamintim că Audi e-tron va deveni primul model de serie din lume care va fi disponibil opțional cu camere video în locul oglinzilor laterale tradiționale.
Celelalte trei ecrane din interior sunt pentru ceasurile de bord, sistemul de infotainment și sistemul de climatizare, ultimul fiind poziționat în partea inferioară a consolei centrale, așa cum se întâmplă și în cazul noilor Audi A8, A7 sau A6.
De asemenea, Audi a dezvăluit că e-tron va avea un ampatament de 2928 milimetri, astfel că va oferi un spațiu generos pentru 5 pasageri, iar aceștia se vor bucura opțional de un sistem de sunet dezvoltat de Bang & Olufsen echipat cu 16 difuzoare care oferă o putere de 705 W.
Anterior, Audi a confirmat că e-tron va avea o baterie de 95 kWh capabilă să se încarce în numai 30 de minute și să ofere o autonomie de până la 400 de kilometri conform noului standard WLTP.
Inițial, prezentarea oficială ar fi trebuit să aibă loc în 30 august la Bruxelles, însă Audi a mutat evenimentul în Statele Unite în luna septembrie, cel mai probabil din cauza arestării CEO-ului Rupert Stadler.Via Audi
Uitati-va la TESLA Model S, Model X sau Model 3......cata simplitate, naturalete...fara brizbrizuri INUTILE......
Ii dau nota 7-8 pentru:
- conceptie destul de alambicata;
- autonomie MEDIE (400 km in ciclul WLTP nu este totusi CEVA DEOSEBIT)....
- AUDI putea sa indrazneasca MULT MAI MULT pe acest teren nou al electricelor
Sa vedem pretul....
Prețul ? Ieftin, ca Tesla X .
eu cel putin m-am udat tot.
Oricum, într-acolo ne îndreptăm, volens nolens: high-tech cu puţină (urme filosofice) maşină.
Cum să pui ecranele alea în pozițiile alea? Ce ergonomie e aia?
După ce o grămadă s-au plâns de poziționarea ecranului de navigație sub câmpul vizual (numai la Duster câte reproșuri am văzut) ăștia pun ecranele retrovizoare mai jos decât oglinzile?
Oglinda (aia din dreapta) stă acolo pe portieră pentru că nu ai altundeva unde să o pui ca să vezi pe partea dreapta a mașinii.
În anii 70 mașinile japoneze aveau o poziționare mai ciudată tot din cauza asta.
Ideea e că inginerii nu și-ai dat seama că ecranul nu este musai să stea unde stă camera.
Ecranele alea trebuie să stea deoparte și de alta a volanului, în câmpul vizual, undeva deasupra aeratoarelor. că acum nu mai ești limitat fizic.
Astfel ai ergonomie exact cum au cei din formula 1 și motocicliștii.
Referitor la calitatea imaginii și funcționalitate (ce se întâmplă dacă obiectivul minuscul al camerei este mânjit cu noroi, praf etc) nu mă pronunț.
Cred că le stergi pur și simplu, când se murdareste oglinda nu faci același lucru ?