Timbrul de mediu a fost eliminat începând din 1 februarie, însă Ministerul Mediului a anunțat ulterior că pregătește o nouă taxă auto, ca urmare a creșterii semnificative a importurilor de mașini second-hand. Oficialii au precizat că lucrează la structura noii taxe, însă nu au oferit până în prezent alte detalii despre valoarea acesteia.
Cu toate acestea, Cristian Muntean, președintele Asociației Societăților de Service Auto, susține că a intrat în posesia unor informații din interiorul Ministerului Mediului cu privire la forma de aplicare a noii taxe auto, iar veștile nu sunt deloc încurajatoare.
Astfel, sursa citată a declarat pentru publicația Profit că noua taxă auto va fi plătită în fiecare an de toți proprietarii de mașini din România, indiferent dacă anterior au achitat una dintre numeroasele forme ale taxei auto care a existat în trecut.
Potrivit estimărilor, taxa auto va fi de 50 de euro pe an (aproximativ 200 de lei pe an) pentru mașinile noi (Euro 6) și cele cu motoare Euro 5 și va crește gradual până la 200 de euro pe an (aproximativ 1.000 de lei pe an) pentru mașinile cu norma de poluare Euro 1 sau non-Euro.
"Sumele sunt estimative, sunt doar niște principii de lucru în acest moment, și sunt foarte mari pentru un român care abia a avut bani să plătească o mașină second-hand", a precizat Muntean pentru Profit.În plus, sumele obținute de autorități vor fi alocate pentru restituirea taxelor auto care au existat în trecut și nu vor fi investite în programe de mediu, în ciuda faptului că taxa va fi impusă chiar de Ministerul Mediului. "Partea cea mai tristă este faptul că taxa, care este foarte mare pentru români, are ca scop obținerea de fonduri pentru a plăti vechile taxe, timbrul de mediu sau taxa auto, indiferent cum s-au numit ele, plus dobânzile, sume pe care le-au încasat ilegal și acum trebuie să le restituie", a mai precizat Muntean.
Ministerul Mediului a anunțat că proiectul noii taxe auto ar putea fi finalizat în martie sau aprilie, iar intrarea în vigoare va avea loc în cursul anului 2018.
Via Profit
hai sa le reinmatriculati in Bulgaria!
dar macar cu noua taxa expusa in articol, stim macar ca se va plati vechea taxa, nicidecum sa se planteze o padure de fagi / stejari care sa reduca poluarea de CO2.
imi cer scuze d-lor guvernanti ca va fac incompetenti rauvoitori semidocti semianalfabeti si prost-crescuti, dar de fiecare data cand deschideti gura nu imi dati un motiv , unul singur, sa cred altceva
Mi se pare normal, ca doar poporu asta tace si inghite multe...si dupa ce a regurgitat atatia ani, atatea baliverne, continua sa inghita.
Iar guvernantii nu trebuie "anuntati" pe internet, pe facebook sau pe forumuri. Aia nu citesc apostrofarile unora si altora, care se rascoala in mediul online dar in rest tac si inghit. Si nici scuze nu cred ca avem a ne cere celor care sunt acolo datorita unor voturi din randul populatiei.
Asta asa ca idee, ca spunea cineva mai sus fix nimic despre nimic.
Cainii latra (bine ar fi de ar latra, dar nici asta nu fac) iar ursu merge.
Iti bati gura de pomana: ˇˇcainii latra, caravana treceˇˇ. Nu vei reusi niciodata sa le schimbi mentalitatea, oricate argumente de bun simt le-ai aduce.
Si chiar nu cred ca e o decizie gresita. Chiar trebuie eliminate din cazane, implicit sa scada poluarea. Cu ocazia asta poate scade si traficul, daca nu toata lumea isi va mai permite sa tina o masina. Nu uitati, mersul pe jos face piciorul frumos.
Dacă această taxă n-ar fi fost ȋnviată (măcar ca idee) și guvernanții și-ar fi concentrat calculele respective pe o nouă formulă de…impozitare auto, atunci aș fi conchis, fără nicio reținere, că avem de-a face cu o măsură mai mult decât rezonabilă a Puterii actuale. 200 € / an, indiferent de cilindreea mașinii mai vechi…Foarte suportabil pentru orice buzunar! Ar ȋnsemna să economisești, ȋn acest scop, cam 80 lei / lună. Adică, ȋn loc să te duci cu prietena la un film la “cinema city”, oricum neinteresant ca intrigă și impotent ca stimulare a judecății, ci doar fidel șabloanelor deja consacrate, recte pac-pac, bum-bum, iha-iha (sex de reȋncărcare a bateriilor morale ale investigatorilor / -oarelor), anchete peste anchete și trădări peste trădări, mai bine plătești pentru o bijuterie din epoca mașinilor făurite cu…sufletul, ȋn primul rând. Dar na acuma, fiecare este tributar principiilor sale, prețuindu-le cu cerbicie și nerenunțând la ele decât sub spectrul ȋnspăimântător al coerciției “legale” exercitate din cotloane oculte…
Voi ăștia ecologiști, ce mașini super ECO aveți ?
Mulți oameni au nevoie de mașină pentru a face naveta, pentru a ajunge mai repede la servici, nu să alerge după autobuze..
Aici mă refer la celelalte județe și orășele mai mici, nu la capitală, fiindcă nu mă interesează ce se întamplă acolo.
Va fi o decizie gresita si ilegala si cel mai probabil va fi anulata la prima judecata, La fel ca si celelalte taxe, timbre si ce rah...uri au mai inventat d'alde Motocicleanu (autorul primului timbru, ca doar era dealer auto) ,Boc, Ponta....
Practic, nu poti sa taxezi proprietarul pentru o masina in functie de cmc, iar apoi sa vii cu inca o taxa pe norma de poluare. Orice activ/venit se impoziteaza o singura data. Gandeste-te la salariul tau, cum ar fi s aplatesti impozit pe venitul tau si apoi sa mai iti mai ia o taxa in functie de cate basini tragi?? Cam asa vor astia sa procedeze!
Daca era asa de simplu, de ce crezi ca nu au facut-o pana acum si mai dureaza pana in martie? Pentru ca nu au solutie legala!
Eu altceva nu inteleg: oare de ce nu vor sa se calculeze impozitul in functie de norma de poluare, ci in functie de capacitatea cilindrica? Singura explicatie este ca vor sa mai inventeze inca o taxa prin care sa scoata bani de la proprietarii de autovehicole si tot cauta solutii.
Dar romanul încă doarme... cand e vorba de ieșit în stradă, toți scandează doar pentru o cauză anume, dar pentru taxe băgate abuziv, salarii foarte mici, bătaie de joc în spitale, bătaie de joc în școli, bataie de joc la muncă, abuzuri, bătaie de joc în celelalte instituții, unde romanul este fix o carpă de șters pe jos pentru angajații respectivi și conducere ... NU.. eh.. atunci suportați.
in al 2-lea rand, chiar daca schimba sau nu perceptia oamenilor, de fiecare data o sa imi spun parerea cu voce tare, chiar daca e pe aceeasi lungime de unda sau nu cu a majoritatii.
in al 3-lea rand, lucru ce pare sa imi fi scapat la primul comment, nu existenta taxei ma deranjeaza. dimpotriva, chiar sant de acord cu asa ceva. ma deranjeaza la ceea ce va fi folosita, aidca eu platesc o taxa DE MEDIU, ca din banii respectivi sa imi fie MIE platita / returnata taxa de mediu....WTF ?!?!? si ce e si mai deranjant e ca ministrul mediului a spus asta cu voce tare si in mod oficial : cat de prost poti fi ca sa faci o astfel de declaratie ?!?!?!?!
dar asa cum ai spus: noi ( cainii ) latram, caravana ( senat&parlament) trece. pana cand nu mai trece
Nici pe mine nu ma intereseaza ce se face in alte parti. Ma intereseaza doar in capitala. Pe trotuar sunt 30 de oameni care inghit fumul de la toate masinile, nu stiu cate sunt, nu am rabdare sa le numar. Cand vrei sa te afumi, te astept in capitala sa numeri masinile. Faci si o statistica daca vrei, non euro, euro2,3,etc.
P.S. Puie MSD
Sigur ai inteles despre ce este vorba? Cum speri sa fie aplicata corect, in conditiile in care este imposibil sa fie asa, nu exista nicaieri impozit pe cilindree si taxa pe norma de poluare, pe aceeasi masina.
Problema nu este ca cei care au masini vechi nu-si permit 100 sau 200 de euro pe an pentru aceasta taxa, cine nu-si permite astfel de sume nu are cum sa intretina o masina, indiferent cat costa acea masina, problema este ca noua taxa se cheama de MEDIU, iar banii adunati NU se vor duce la mediu, ci la plata anterioarelor porcarii de taxe, la fel de ilegale.
Sa vorbim si de masinile noi, adica cine are euro 6, au facut un efort si si-au luat masini noi, cel mai probabil in rate pe ani buni, se vor trezi acum ca trebuie sa plateasca 50 de euro, in fiecare an, pentru ce?? Nu ca nu si-ar permite, dar intrebarea este DE CE? Sa stranga niste nesimtiti bani, ca sa despagubeasca pe cei care au platit vechiul timbru de mediu, care banii de pe vechea taxa s-au dus pe apa sambetei.
Sigur esti de acord cu toate astea? Noua taxa nu va reduce numarul masinilor vechi, doar va aduna bani, o parte dintre ei ajung la despagubiri, dar mare parte tot pe apa sambetei vor ajunge.
Mai sunt 18 milioane de romani pe langa voi care n-au cu ce circula. In multe parti ale tarii, transportul in comun e aproape inexistent. Daca vrei un loc de munca decent, iti trebuie masina, ca nu ii pasa nimanui de scuzele tale ca n-ai avut autobuz sau ca nu respecta programul si vine in fiecare zi la alta ora.
Peste in jur de 50% din populatie locuieste in mediul rural. Transportul in comun e zero, iar sa mergi zeci de kilometri cu bicicleta la -20 de grade nu-i chiar placut. Sa nu mai vorbim de noi astia care mai avem batrani bolnavi in familie, si nu-i putem transporta ca si cartofii.
In orice tara civilizata moderna masina este o necesitate. Masina si mobilitatea pune pe picioare economia. Asta s-a intamplat peste tot. Daca esti mobil poti sa te deplasezi sa muncesti, sa cumperi, sa vinzi, sa transporti. Sa nu mai vorbim de libertatea pe care ti-o ofera masina, ca individ. Economia e pusa in miscare de masina. Eu o folosesc sa merg la lucru (20 de km naveta), sa fac cumparaturi pentru familie si animale, sa duc membrii familiei la doctor, sa-mi fac treburile cu ea in general, sa calatoresc, etc.
De ce sa fiu asuprit pentru dorinta de a imi indeplini aceasta necesitate a mobilitatii? De ce sa mai platesc alte taxe dupa ce ca platesc impozit, asigurare, accize, rovinieta, etc, etc. Ce face statul cu acesti bani pentru mediu si infrastructura in mod concret? Plateste pe cei care isi recupereaza fosta taxa ilegala? WTF! Zici ca toata lumea si-a pierdut mintea in tara asta. Ar trebui sa fie proteste masive din cauza asta.
Nu cred ca nimeni cu mintea intreaga, constient de realitatile Romaniei, poate sustine aceasta taxa.
Am vrut in UE o sa ne supunem regurilor , taxe de poluare adevarate , pedese mari pentru pirateria software etc, pentru filme piratate etc.
Multumesc.
cel mai tare isi vor lua teapa votantii psd, mai saraci cu duhul si la buzunar
Stiiti cumva cit e o spaga acum sa inmatriculezi un auto indiferent daca ea corespunde sau NU din punct de vedere tehnic? Va zic eu ,minim 100-150 euro bani impartiti intre traficantul de acte si ala de la rar
Asa ca hai pa si la gara cu voi jegurilor
So, ar fi bine sa nu va mai puneti nadejde in justitie pentru ca-si traieste zilele astea ultimele clipe. In mod normal, ar trebui s-o aparam.
Posobil sa faca ceva si pentru ei sa ii scuteasca de taxa...deci tot pe la Bulgari mergem pentru inscriere. ca doar nu puteau ei sa lase asa mai trebuia adaugata o taxa enorma...daca o va scoate pe aceasta va adauga alta si mai mare ca de traim in Romania si asta ne preocupa tot timpul ei fac rau ca sa fie rau....
Nu vad care o problema cu rablele. Rablele merg si pun Romania in miscare. Du-te in Vietnam, China, Brazilia, si vezi acolo rable fara numar. Totusi, tarile astea cresc enorm, economia lor creste enorm, de la an la an, pentru ca au mobilitate. Daca vorbim de siguranta, o statistica arata ca doar aprox. 3% din accidentele din Romania sunt cauzate de probleme tehnice. Pe cand aprox. 25% sunt cauzate de soferii sub influenta alcoolului. Daca e sa ne batem capul cu siguranta, atunci trebuie sa incepem cu educarea soferilor si apoi cu masinile.
Eu am fost in vizita la niste prieteni in Michigan, SUA, vara asta. Am fost socat sa aflu ca in Michigan nu e obligatoriu sa ai inspectie tehnica la masina. Ramai masca sa vezi cate rable si cate masini vechi vezi pe strazile Americii. Sunt enorm de multe noi, pentru ca in leasing le iei aproape pe gratis unele, la 200 de dolari sau mai putin pe luna, dar sunt si enorm de multi saraci care conduc masini cu bare lipite cu banda adeziva, si nu-i pasa nimanui. Surpriza e ca statistic vorbind, America are mai putini morti pe km. Pentru ca acolo oamenii au alta cultura. Nu stiu sa conduca prea bine dar merg incet si prudent, nu ca niste magari tupeisti ca la noi.
ITP-ul de acord sa se faca pe bune. Dar taxa asta nu ajuta cu nimic sa reduca rablele cum nu au ajutat nici taxele anterioare. Mai bine s-ar face ITP pe bune si astia 200 de euro i-am baga direct in masini in fiecare an. Nu cred ca daca se elimina rablele Romania are ceva de castigat. Economic sigur nu. Mobilitatea oamenilor scade, scad oportunitatile economice si tranzactiile. Ne intoarcem in evul mediu. Daca saracii tarii nu-si mai permit masini atunci ce facem? Umplem strazile de carute?
In UK pt un EURO 5 sau 6 cu emisii intre 110 si 130 CO2 se platesc £160