Cea de-a cincea generație a lui SEAT Ibiza, cel mai vândut model al constructorului spaniol, a fost prezentată la începutul lunii februarie, iar acum poate fi comandată și pe piața din România.
Cel puțin pentru început, din oferta subcompactei lipsește însă motorizarea diesel TDI de 1.6 litri, disponibilă în versiuni de 80, 95 sau 115 cai putere. Astfel, românii interesați de noua Ibiza trebuie să aleagă motorul pe benzină MPI de 1.0 litri, disponibil în versiune de 75 cai putere, sau unitatea Eco TSI care poate fi comandată în variante de 95 și 115 cai putere.
Indiferent de versiunea motorului sau nivelul de echipare, Seat Ibiza este disponibil cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, iar prețurile încep de la circa 12.400 de euro pentru versiunea de 75 de cai putere și ajung la peste 15.600 de euro în cazul variantei de 115 cai putere cu cel mai înalt nivel de echipare disponibil.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL SEAT IBIZA |
4x2 Man5 |
||
ECHIPARE REFERENCE | ||
1.0 |
75 CP 95 Nm |
12.425 |
1.0 |
95 CP 175 Nm |
13.020 |
ECHIPARE STYLE | ||
1.0 |
95 CP 175 Nm |
13.714 |
ECHIPARE XCELLENCE | ||
1.0 |
95 CP 175 Nm |
15.054 |
1.0 |
115 CP 200 Nm |
15.633 |
ECHIPARE FR | ||
1.0 |
115 CP 200 Nm |
17.100 |
Segmentul subcompact este unul foarte aglomerat în prezent, cu numeroase modele provenite de la constructorii tradiționali.
NOUL SEAT IBIZA vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
SEAT Ibiza 1.0 TSI Style |
95 | 4.7 | 10.9 | 13.714 |
RENAULT Clio 0.9 TCe Life |
90 | 4.7 | 12.2 | 11.350 |
DACIA Sandero 0.9 TCe Ambiance |
90 | 4.9 | 11.1 | 9.100 |
CITROEN C3 1.2 PureTech Live |
82 | 4.7 | 12.8 | 11.300 |
FORD Fiesta 1.0 Trend |
100 | 4.3 | 11.2 | 12.900 |
HYUNDAI i20 1.25 Comfort |
84 | 5.1 | 13.1 | 12.784 |
PEUGEOT 208 1.2 PureTech Acces |
82 | 4.5 | 12.2 | 11.420 |
OPEL Corsa 1.4 Selection |
90 | 5.2 | 13.2 | 11.300 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Trebuiesc recuperate de la cineva pagubele din dieselgate.
Cei ce au luat tdi euro 4 la preț de euro 6 sunt așteptați să cotizeze și la tsi ptr. salariu (în scădere) de milioane de euro a șefului vw.
Le urez prețuri cât mai mari !
ibiza e superioara unui polo.
sa speram ca nu mai vedem diesel ever!