Toyota a anunţat oficial lista de preţuri ale noii generaţii Corolla în România. Modelul compact sedan a primit în această vară o nouă generaţie care îi schimbă complet designul şi care este aliniată la cererile anului 2013 în materie de estetică, interior, materiale şi tehnologie.
Aflată la cea de-a 11-a generaţie, Toyota Corolla se laudă cu titlul oficial de cel mai bine vândut model din istorie. Cu 39 de milioane de unităţi vândute în ultimii 47 de ani, compacta japoneză va fi disponibilă pe piaţă în a doua jumătate a acestui an, urmând ca, estetic, modelul nipon să primească câteva detalii prezente deja pe Auris, compacta hatchback din gama Toyota.
Toyota Corolla se lansează în România împreună cu trei motorizări, două pe benzină şi una diesel. Vorbim de unitatea 1.33 Dual VVT-i de 99 de cai putere, de motorul 1.6 Valvematic de 132 de cai, respectiv de dieselul de 1.4 litri care dezvoltă 90 CP şi 205 Nm. Cel mai economic model din gamă este dieselul (4.9 litri/100 km în regim mediu mixt), în timp ce benzina de 1.6 litri este cea mai performantă variantă, cu 10 secunde pentru 0-100 km/h în combinaţie cu cutia manuală cu şase rapoarte care vine standard.
Opţional, pe motorul pe benzină de 1.6 litri poate fi comandată o transmisie CVT.Motorizare/Echipare | Preţ fără TVA (euro) | Preţ cu TVA (euro) |
1.33 Dual VVT-i - 99 CP / 128 Nm / 12.6 sec. / 5.6 l/100 km | ||
Terra | 12.992 | 16.110 |
Luna | 14.250 | 17.670 |
1.6 Valvematic - 132 CP / 160 Nm / 10.0 sec. / 6.0 l/100 km | ||
Terra | 13.597 | 16.860 |
Luna | 14.856 | 18.422 |
Luna CVT | 16.065 | 19.920 |
Sol | 17.169 | 21.290 |
Sol CVT | 18.379 | 22.790 |
1,4 D-4D DPF - 90 CP / 205 Nm / 12.5 sec. / 4.9 l/100 km | ||
Terra | 14.677 | 18.200 |
Luna | 15.940 | 19.765 |
Luna MMT | 16.540 | 20.510 |
Sol | 18.073 | 22.410 |
Sol MMT | 18.677 | 23.160 |
Noul Corolla va fi disponibil în trei versiuni de echipare (Terra, Luna şi Sol). În lista de dotări de bază (Terra) urmează să fie regăsite elemente precum oglinzi exterioare în culoarea caroseriei electrice şi încălzite cu semnalizatoare integrate, lumini de zi LED, aer condiţionat manual (automat bi-zonă începând cu cel de-al doilea nivel de echipare), radio CD cu 4 boze, mufe AUX şi USB, comenzi audio pe volan, volan reglabil în adâncime şi pe înălţime (+piele pe volan şi schimbător începând cu al doilea nivel de echipare), banchetă rabatabilă 60/40, cotieră spate cu sport pentru pahare, geamuri faţă electrice (+spate începând cu al doilea nivel de echipare), computer de bord, indicator de schimbare a treptelor, 7 airbag-uri, servodirecţie electrică, închidere centralizată, senzor de presiune în pneuri şi roată de rezervă de uz temporar.
Diferenţa dintre nivelurile de echipare este de circa 1500 de euro pentru Terra-Luna şi de circa 2800 de euro pentru Luna-Sol.TOYOTA COROLLA vs. CONCURENŢA DIRECTĂ | ||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Toyota Corolla 1.3 VVT-i 99 CP Terra |
99 | 5.6 | 12.6 | 16.110 |
Renault Fluence facelift 1.6 16v Authentique |
110 | 6.8 | 11.5 | 14.900 |
Citroen C-Elysee 1.6i 16v Seduction |
115 | 6.4 | 9.4 | 12.990 |
Ford Focus 1.6 Ti-VCT 105 CP Trend |
105 | 5.9 | 12.3 | 17.050 |
Opel Astra Sedan 1.4 100 CP Essentia |
100 | 5.5 | 14.2 | 15.950 |
Skoda Rapid 1.2 TSI 105 CP Drive |
105 | 5.4 | 10.3 | 14.651 |
Peugeot 301 1.6 VTi 115CP Active |
115 | 6.5 | 9.4 | 13.000 |
Skoda Octavia 1.2 TSI 105 CP Active |
105 | 4.9 | 10.3 | 15.336 |
Volkswagen Jetta 1.2 TSI Trendline |
105 | 5.7 | 10.9 | 16.712 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Varful tehnologiei...ce sa mai
Despre design ma abtin caci asta variaza de la individ la individ.
Personal gasesc masina inodora si incolora asta ca sa fiu dragut.
Uitati-va numai la poza 3.
Iar interiorul pare din secolul trecut.
Stiu ca o sa apara fanii japonezilor care o sa dea cu manutele rosii dar imi mentin parerea.
Daca masina asta este frumoasa atunci un Leon/ i30/C4 etc unde le incadram?
Corolla cu 301 sau C-Elysee in acelasi tabel?????
Inteleg sa fie alaturi de Focus, Octavia (si, sa zicem cu Jetta) dar 301 si Elysee-ul sunt o clasa mai jos. Nici macar Rapid nu are ce cauta in zona....
@ Marian: avand in vedere ca si anii trecuti Corolla a fost cel mai bine vandut model cu aceleasi motorizari, o sa se vanda destul de bine si anul asta cu siguranta. Banuiesc ca la asta te refereai cand ai zis ca nu vor pune probleme la vanzari.
Daca ar fi sa-mi iau masina noua, cu siguranta as merge pe Corolla sau Auris cu motor diesel de 90 CP, vechi de 20 de ani. Doar daca cei de la Toyota vor prelua motoare diesel de la BMW, voi renunta la Toyota.
Poti face linistit cu o masina din asta drumul Bucuresti - Hamburg, ca nu ramai pe drum ca altii cu masini germane. Plus ca in Germania sunt peste 100 dealeri si service-uri Toyota ca sa-i faci reviziile, deci super fain.
Succes la vanzari celor de la Toyota.
Uite aici ce bune motoarele proaspete de Renault (in topul celor mai nefiabile motoare):
Poz. Marca Rata de defecte
1 MG Rover 7.88% 1/13
2 Audi 3.71% 1/27
3 MINI 2.51% 1/40
4 Saab 2.49% 1/40
5 Vauxhall 2.46% 1/41
6 Peugeot 2.26% 1/44
7 BMW 2.20% 1/45
8 Renault 2.13% 1/46
9 Volkswagen 1.91% 1/52
10 Mitsubishi 1.70% 1/59
Poti fi mandru insa ca nume sonore din industria auto germana stau mai prost ca Renault, desi au pretentii de masini premium.
În tabel sunt toate sedanurile compacte de pe piaţă. Nu am ţinut cont de alt criteriu în această listă.
Toyota intra in categoria magarilor care de la generatie la generatie scumpesc masinile.
Corolla Luna cu tot cu vopsea metalizata costa in 1997 fix 16.500. Cand am cumparat-o eu abia aparuse si nu am primit reducere nici macar 1 leu. Abia mi-au dat niste covorase.
Iar acum pleaca de la 17600 fara vopsea probabil. Si ce au adus in plus? Nimic semnificativ. Nici nu am citit articolul bine de indignare dar daca au adus aer pe 2 zone si eventual proiectoare statice ce se aprind la viraj e tot hotie. Sa le produci costa 30 de euro maxim.
Inclusiv in plina criza Toyota avea modelele mai scumpe decat inainte cu reduceri cu tot. Mi-am iubit Corolla si nu am despre masina nimic rau de zis dar politica lor si a majoritatii marcilor este o rusine, o mizerie.
Unde mai pui ca interiorul nou este cam dubios si cum spunea dan_grc sub i30. Pacat. Si ei si Honda isi bat joc si folosesc probabil doar batrani conservatori si eventual orbi ca designeri.
In topul ala nu cumva Toyota era peste Mercedes ?
1 Honda 0.29% 1/344
2 Toyota 0.58% 1/171
3 Mercedes-Benz 0.84% 1/119
4 Volvo 0.90% 1/111
5 Jaguar 0.98% 1/103
6 Lexus 0.99% 1/101
7 Fiat 1.17% 1/85
8 Ford 1.25% 1/80
9 Nissan 1.32% 1/76
10 Land Rover 1.38% 1/72
Alte comentarii din partea ta ?
Eu am cateva: cu ochelarii ai rezolvat-o ?
Vezi ca 0.99% nu este peste 1 % mai matematicianule.
Iar daca vrei sa faci o comparatie cu ce-ti place tie, poti spune ca un Lexus din 101 se strica, in timp ce la BMW se strica unul din 45.
Dar sa lasam astea la o parte, Corolla, fie ca iti place fie ca nu, scrie in continuare istorie cu motoarele ei.
Si este cea mai buna alegere pentru omul de rand, raportand pretul la calitate.
Pana si JD Power, trompeta japoneza, a dat cu ei de pamant anul asta. Nici macar honda, incredibil, nu mai sunt in gratiile lor. Lumea se schimba dar fanii taiota au impresia mai departe ca restul lumii sunt "urangutani" iar ei, desteptii desteptilor, au gasit adevarul absolut. Nu spune nici unul ca intretinerea ii costa ca la Mercedes iar performantele "masinii" sunt in rand cu Mobra.
pe subiect, mie unul mi se pare o masina atragatoare atat exterior cat si interior, motorizarile nu te dau pe spate, daca esti o persoana ahtiata dupa cifre... dar sigur isi fac treaba cu brio pentru cine vrea o masina rezistenta, cu un consum decent dar cu avantajul de a avea un zgomot ''mai placut'' fata de zgomotul obisnuit creat de tractoarele diesel VAG ( un diesel de 3l BMW suna superb, dar unul de capacitate mica pt categoria aceasta de masini tot ca un tractor va suna ).
Pretul este un pic cam maricel, dar in timp se amortizeaza investitia caci la banii acestia primesti una bucata masina rezistenta, cu un design placut & decent, cu drumuri rare la service ... La polul opus s-ar putea afla Citroen C-Elysse cu un aspect mult mai atragator dar costul pieselor se aproprie de pretul unui BMW/Mercedes.
iar ai inceput? In afara de a INJURA stii si altceva? Comentariile de la acest articol erau de un bun simt rar intalnit in ultima vreme. Dar ai aparut tu sa arunci flgme si sa behaii ca la usa cortului (ohhh...iar am inceput sa-ti folosesc vocabularul). Pe bune acum, nu ar fii mai bine sa mergi la un ospiciu? Am priceput cu totii care iti sunt preferintele (mai degaraba cosmarurile si refularile) dar am sa te rog (ca de la dusman la dusman) abtine-te....devii de un stupizenie absoluta.
si in cazul in care iti este sters scuipatul: zarnasteanu "scrie".....
aiota caruola - o baba fardata gros, atragatoare doar pentru mosi senili care nu-si mai aduc aminte decat de masina in care matusa i-a adus la azil.
"Pana si JD Power, trompeta japoneza, a dat cu ei de pamant anul asta. Nici macar honda, incredibil, nu mai sunt in gratiile lor. Lumea se schimba dar fanii taiota au impresia mai departe ca restul lumii sunt "urangutani" iar ei, desteptii desteptilor, au gasit adevarul absolut. Nu spune nici unul ca intretinerea ii costa ca la Mercedes iar performantele "masinii" sunt in rand cu Mobra."
PS manopera la Toyota este de 30Eu/ora asta pentru a nu fi pentru nimeni o necunoscuta.
As vrea sa demonstram cu cifre ca intretinerea la Toyote costa cat cea la Mercedesuri.
Sa aruncam cu invective putem toti dar dupa o vreme te miroase lumea si pierzi vremea.
Deci daca imi place Corolla sunt un "mos senil"? Interesant punct de vedere...
La fel de curios e cat de mult controverse poate sa atraga o marca banala, pentru publicul larg...
Eu cred ca, daca baietii destepti se ataca la fiecare articol ce face referire la Toyota, ori sunt redusi mintal sau cu grave probleme de personalitate, ori Toyota chiar e o marca interesanta.
La Octavia aruncati cu pietre ca e scumpa, asta cum mai e? Cu anticul si anemicul motor de 1,33 cheala .
Mai urcati si in masini nu numai in chinezarii de astea si o sa vedeti ce inseamna interioare de calitate ...
Mi-e greata ...
Schimb de curea distributie caruola 400 plus taxe. Mercedes 0, distributie pe lant.
Pe C Class am 275k km pe masina in 8 ani de zile si sambata am schimbat uleiul. Am pus 7.5 litri si am scos exact 7.5 litri. E prima data cand m-am uitat sa vad daca consuma ulei sau nu. Asta la schimb de ulei facut la 15-20k. Unui prieten cu caruola aia super fiabila i-a crapat motorul pe dealurile de langa un oras mare. Colegul de forum @Mip stie foarte bine despre ce zona geografica vorbesc. Alta prietena cu taiota camry a trecut printr-o baltoaca formata la o ploaie puternica si a ramas in mijlocul drumului, in timp ce nimeni altcineva n-a avut probleme in zona aia. Apa in masina, etc. Motorul schimbat a costat 7500. Zi-mi si mie care e diferenta intre Mercedes si taiota/Honda sau ce mai vrei tu?
Cconsumabile? Sunt exact in aceasi plaja de preturi, la diferente minime.
Am un C Class la hamaleala de zi cu zi si pot sa spun ca masina aia vede linia rosie la turometru cel putin de cateva ori pe saptamana. In ultimii 2-3 ani dupa ce am luat o mana de amenzi de viteza, a trebuit s-o las mai moale. Reparatiile mici si intretinerea mi le fac singur la masina nu pentru ca nu-mi permit, ci pentru ca imi place si de multe ori am mai multa incredere in surubul pe care il strang cu mana mea. Unde nu ma descurc, am prieteni mecanici care ma ajuta fara probleme, contra cost desigur. La dealer am fost o singura data cu un Mercedes si mi-au cerut 500 doar sa-mi diagnostigheze aerul conditionat. Am zis merci frumos si de-atunci m-am descurcat pe barba mea. Si nu mi-a prins rau deloc.
Deci bancurile cu masina asiatica super fiabila spuneti-le altora. Am vazut prea multe in jurul meu ca sa-mi fac alta parere. Am avut o honga accord careia i-am facut vant dupa 7 luni. Nu mai intru in detalii. Am colegi la lucru care au stat anul trecut cu orele pe telefon cu dealerul honga pentru recall-uri la franele pe spate. E doar un exemplu. Nici masinile europene si nici cele americane nu sunt perfectiunea automobilistica. Dar cu siguranta nici cele asiatice. Ca intr-un an ies unii mai bine iar in urmatorul altii, depinde foarte mult de generatia masinii respective, de atentia la proiectare, de furnizori, asamblare, etc. Deci ar fi bine ca anumiti “fani” de pe-aici sa revina cu picioarele pe pamant.
@gelu, tu ai ramas aceeasi precupeata cu mentalitate de pietar. Te certi cu toata lumea si asta e singura ta placere pe forumul asta. Prinzi cate-o idee pe internet si te arunci mare cunoscator dar dai cu mucii-n fasole aproape instantaneu. In caz ca n-ai observant pana acum, cu fiecare folosesc vocabularul care mi se pare potrivit. Cu tine inca nu mi s-a parut niciodata ca trebuie sa evoluez in exprimare. Ma bucur insa ca-mi sorbi cuvintele si ti se intiparesc in memorie. Daca nu acum, cine stie, cu trecerea timpului poate o sa-ti crape o raza de lumina in bezna in care te zbati. In toti anii astia inca nu am vazut nici o schimbare dar stii tu, speranta moare ultima.
Problema ta puisor nu e ura impotriva unei marci. Nu. Tu urasti OAMENII. Oamenii cu o alta parere, cu o alta optiune...auto. Cat de josnic poti fi incat sa ajungi sa injuri niste oameni ce au toyota sau japoneza (in general)? Esti bolnav psihic, un dezaxat mintal, un extremist atroce, o haimana infatuata plina de sine.
Mergi si te cauta vei deveni sigur un bolnav numai bun de analizat la orice spital de boli mintale.
Ma voi abtine sa iti comentez cunostintele din dom. auto pentru ca nu am pretentia ca stiu tot sau opiniile mele sunt litera de lege. Dar am bunul simt sa le argumentez. Pe cand tu.....
Cu tot riscul de a fi editat de AM sau banat (dar nu vad de ce...ai folosit termeni de cea mai joasa speta si ai fost lasat sa zburzi ca musca pe rahat)...iti spun un calduros FUCK OFF!
1. Si la Suzuki am distributie pe lant dar nu imi fac iluzii si impresii. Revizia de 5ani: ulei, lichid de frana, filtru, filtru polen, filtru ulei e 650 manopera plus piese la Radacini - service oficial Suzuki.
La Corolla aveam acelasi pret. Ti se pare cumva scump comparativ cu un service oficial Mercedes?
2. Stii unde e baia de ulei la Corolla si in general la masinile japoneze? Daca balta aia era lac da. Putea sa fie in orice masina
3. Crapat motor. Si eu stiu pe cineva cu un Golf 6 care a rupt un motor dupa 2 luni. Masina noua. Sa nu se supere colegul dar daca tii mortis sa supraturezi masina si sa o tii in limitare 10 minute pe dealurile Moldovei distrugi orice motor. Inclusiv C-ul tau.
Si eu am un Accord in familie, cumparat de nou si detinut 15 ani pana anul trecut. Nimic de raportat. Eu am avut 2 japoneze si nu am mare lucru de reclamat. Si? Egal cu zero. Noi suntem 1 la milion.
Propriile noastre experiente sau povesti auzite nu au relevanta.
Motiv pentru care inversunarea ta este nu numai amuzanta dar si curioasa.
Alpine 77 a grait doar adevar. Calm. Realist. Detasat.
Ei isi vad de treaba, au politici diferite, tinte diferite si noi ne inflamam ca niste cocosi.
Corolla, chiar daca nu crezi e cel mai vandut model din lume.
Corolla, chiar daca nu crezi, sta super bine la fiabilitate in Germania.
Corolla e alegerea poporului de rand, pe langa Ford Focus, VW Golf.
Nu o sa vezi niciodata ca omul de rand isi va alege BMW sau Audi de 40.000-50.000 euro. In primul rand pentru ca nu se meritta si in al doilea pentru ca nu are bani.
Stiu ca topurile din Germania nu sunt bune pentru tine, tu super cunoscator, super atent la detalii (mai e sarita vopseaua de pe acul indicatorului ?) si super matamatician: 0.99% inseamna mai mult de un procent pentru tine.
Dar de asta cresc vanzarile la BMW, ca sunt din ce in ce mai multi matematicieni care fac cursurile cu fetitele de pe centura.
@calingura: daca nu-ti convine pretul la Corolla, poti sa-ti iei un super Audi A2 de doar 45.000 de euro. Sau il rogi pe dan_grc sa-ti recomande un BMW sh super tare.
O fi o magarie clasica?
O fi inflatia?
O fi pe la mijloc?
Probabil esti nou pe aici si nu ai remarcat nu nu fac parte din tabara dusmanilor.
Eu respect Toyota si mai ales Honda. Dar este destul de trist cand noul tau model (ma rog...era vorba de Ford si Opel) este invins categoric de un VW de acum 5 ani. Si nu era doar auto-bild de aceeasi parere.
Golf este regele compactelor de cativa ani iar Toyota este numarul 1 mondial? Bravo lor. Tot nu putem compara marcile. Ce naiba. Fiti profesionisti :))
(Dinica merita sa mai traisca 100 de ani si sa aiba parte de regizori care sa ne mai dea replici geniale. Altii vin prea greu din urma)
Intr-adevar sunt nou pe aici si nu cred ca exista tabara dusmanilor. Sunt doar tabere cu opinii diferite. Ca unii nu inghit Toyota pentru ca zic ei ca sta prost la motorizari si ca-s vechi sau ca formele lasa de dorit, asta e ok, si fiecare are dreptul la o parere. Si mai mult de atat, fiecare isi ia si CONDUCE ce isi cumpara. Deci alegi bine, de intinzi la drum, alegi frumusete, s-ar putea sa mergi din service in service si in loc sa te distrezi in concedii sa-i inveselesti pe mecanici.
Deci pentru mine treaba e simpla.
@Samba: sa stii ca ai dreptate. Am condus noul Auris HSD si se misca frumos tare. Abia astept si versiunea Touring Sports (break).
Ca si economie nu e mare lucru, ca in medie ai un consum de 4.0-4.5 litri / 100 km, insa merge mai frumos masina. Cu actuala Corolla am un consum mediu de 5,3 l/100 motorina, care e si mai ieftina, deci tot pe acolo iesi la bani.
Spune-mi tu te rog care sunt noile dotari pentru Corolla Luna fata de vechea Corolla Luna.
Facem un calcul si vedem daca e ok sa ceri 1500 in plus.
Luam in calcul inflatia in Romania.
Luam in calcul rata cresterii salariale in Romania (poftim? crestere?).
Calculam rata cresterii raportului yen/eur din 2007 pana acum.
Tragem linie. Si surpriza. Producatorul iese intotdeauna in castiga fata de client.
(desigur asta e valabil la mai toti producatorii. Mi-a casunat pe Toyota pentru ca despre ei era vorba aici)
Pana si Loganul ofera o motorizare 0.9TURBO pe benzina.
Sunteţi cumva acţionari în board-ul companiei din Ţara Soarelui Rasare?
@pamflesteanu, roaga-te sa nu intre un 940 in tine caci dupa cum au aratat rezultatele IIHS pt classa C , nu te-as mai vedea comentand pe aici dupa coliziune.Dar daca esti atat de increzator pe Mer-jeg(des) ul tau, hai sa facem un crash test. Tu cu al tau, eu cu 940-ul meu, sa vedem care rezista? Ce zici tarane te tine ? Hai ca iti dau niste stiuleti de porumb daca castigi, dar daca nu Zarnestiu belest'e stavridul stii ? Iti urez frectie placuta !
Corolla dupa mine, nu imi inspira nimic placut, insa ca pe orice Toyota ii respect fiabilitatea si istoria motoarelor aspirate.
@Samba
Tu nu mai bine mai copii niste comentarii de aici si le pui pe site-ul unde estii "vedeta"? Auris a fost testat si de altii si am incredere in parerea lor, in a ta nu prea am, de exemplu @Laucalin a exprimat foarte bine concluziile unui drive-test cu Auris, apoi ca sa vezi ca n-are cine stie ce motoare si interior depasit nici nu trebuie s-o conduci, apoi in i40 doar m-am urcat asa este, dar cand stiu ce interior are Avensis si ce "calitati" de conducere are, este suficienta o presupunere de bun simt pt ca i40 se conduce cam la fel cu i30, cu mici plusuri fata de compacta, din nou am incredere in ce mi-au spus altii, dar in afara de spatiu si dotari in plus ma simteam la fel ca-n i30, deci nu este asa gresit sa consider ca atat i30 cat si i40 sunt peste Auris si Avensis la motorizari, design interior-exterior, materiale si cu o fiabilitate la fel de buna. Acum sa inchei cu "pathetic", ca dai copy-paste la comentariile tale nu-i problema, dar cand faci asta cu cele ale lui @inexorabil si le postezi pe alt site ca fiind al tau...patetic intr-adevar. daca mai faci asta le postezi pe aici si daca insisti imi fac cont si acolo si le explic userilor vechi cine esti de fapt si ce faci si cate clone ai.
De fapt .... daca stau bine sa ma gandesc majoritatea tuturor masinilor au devenit la fel de interesante cat o aplica de baie. Noroc ca mai exista si cateva ...mai altfel.
Despre Toyota va pot asigura in stil grandios: poate scartaie la capitole precum finisaje, gadget-uri inovative, siguranta reala sau impresie artistica, dar functionalitatea, randamentul, tehnologizarea si fiabilitatea motoarelor nu intra in discutie! Asa, Dane, si daca sunt aspirate, care-i baiul? Mai bine cu tri-turbo? Stii ce inseamna o Toyota Supra.......turbata? (radacina lexicala: turbo) Singura durere de cap pentru un Grand National turbat si el.
Iar preturile mi se par foarte rezonabile, fara sa aiba tangenta cu zona low-cost. Cine afirma ca nu exista raport mai bun pret-calitate decat la Toyota dovedeste un simt acut al adevarului! Si de piata, si de viata.
Cea mai mare parte din vina apartine redactiei AM, care jongleaza in continuare, uzand de o nonsalanta sfidatoare, cu tabelele "concurentiale"......Cateodata ma intreb daca nu cumva AM savureaza pe paine inclestarea maidaneza a temperamentelor nestrunite (in numele primordial al "libertatii de expresie", desigur), ceea ce constituie moment crucial si culoar favorabil pentru?.......pentru?.......pentru?.......RECLAMEEEEEEEEEE, youpiiiiiiiiii.
Totul se rezuma la manipulare in ziua de azi. Dar numai pentru cei care stiu sa manipuleze manipularea. Automarket = deceptie la patrat pentru mine. Dar si singura ratiune de a continua sa-i fiu user.
Din tabel se observa insa ca Astra e singura cu adevarat submotorizata dpdv al performantelor dinamice cand comparam ofertele entry-level ale principalilor producatori de volum de pe piata.
Masina per total arata ok atat la interior cat si la exterior, fara sa intoarca insa capete sau sa atraga WOW-uri.
Cineva zicea ca Hyundai ofera in ziua de azi mai multe si cam are dreptate intr-o oarecare masura daca ne uitam si la preturi si fiabilitate care sunt cam comparabile. E valabil si pentru Kia. Insa mai trebuie sa treaca o generatie ca cei doi sa fie la nivelul Toyotei (daca Toyota continua sa mearga pe acelasi drum). Japonezii s-au plafonat in cazul masinilor non-hybrid/non-electrice la tehnologii nu tocmai noi si la design-uri care nu prea au de-a face cu anul 2013 (exceptia o face Mazda).
Per total sunt sigur ca la nivel mondial se va vinde bine, avand totusi atuul fiabilitatii si robustetii specifice marcii care pentru utilizatorul obisnuit si pragmatic pe timp de criza conteaza mai mult decat design-ul sau acceleratia 0-100
l
Pana nu exagerezi putin nu te simti bine, eu vorbesc de Corolla tu vorbesti de Supra, ok, e si asta o treaba, nu stiu cum e cu tri-turbo, cand o sa stiu o sa-ti spun, @tzenu autocritic? In primul rand critica la adresa Bmw aproape non-stop nu inseamna autocritica, din 10 critici 2-3 sunt justificate, restul ...sti vorba aia, "o arde cu paru-n ochi"? @Scorpyon este intr-adevar chiar fair-play de multe ori, iar critica ta la adresa GM este mult mai justificata, chiar daca si acolo mai exagerezi, in rest sa fie cum zici tu, Toyota are cel mai bun raport pret-calitate, dar sunt din ce in ce mai multi care nu sunt de acord cu asta, stiu stiu se vinde, acum nu mai sunt multimi adulatoare de sigle, milioane si milioane pe an, noua mai precis, sunt rapoarte calitate-pret imbatabile, de 9 milioane de ori.
Toti astia de mai sus(obsedatii),care dintre voi,da fuga repede la dealer sa-si ia mult iubita si plictisitoarea corolla 11? Eu o sa-mi iau,dar nu acum.Astept pensionarea,si o sa fie noua.O sa o las mostenire la nepoti,si am sa le explic istoria performantelor motoare aspirate de la Toyota. Care isi permite,fara sa-si rupa de la gura?
Btw,am observant ca si in Suedia sunt tzaranoi.
si mie mi se pare putin cam scumpa pt ce ofera, insa toyota nu e marca low-cost, nu a fost niciodata. e marca de volum ca si golf, focus, astra, megane - iar preturile sunt pe acolo...
@dan_grc: daca ti`a placut i30 acum, sunt curios cum ti se va parea la facelift cand vor baga si 1.0. 1.2 turbo.
Iar pretul enorm nu este justificat decit de pretinsa superfiabilitate.
Personal cred ca arata foarte bine, dar "All-New 2014 Corolla" cu aceleasi motoare la pretul asta umflat va da chix in Europa la vinzari.
Ce sa discutam despre Corolla? Titlul suprem de regina all-time a vanzarilor nu i-l poate confisca nimeni, indiferent cu ce contraargumente ar veni, chiar si judicioase! Ca sa fiu sincer si cred ca am mai subliniat acest adevar: din cate service-uri au cunoscut talpile mele, in niciunul n-am zarit vreo Toyota (straniu, @Lache: tu zici ca alta ar fi situatia in SUA? - te referi cumva la numeroasele cazuri de "recall" ?), in schimb Opel-uri, de pilda, oho! In opinia mea, service-urile nici n-ar trebui sa existe !!! Sau cel mult sa functioneze cu program liber, astfel incat sa apesi pe sonerie la poarta zavorata si sa-ti deschida un mecanic morocanos, care sa te citeasca din priviri ca tu ai fi de vina, nu producatorul masinii! Dar, ce imagine......utopica, nu? Tipica mie: zi @inexorabil si trage apa :D
Ce sa mai balmajim despre Corolla? Are un titlu mondial in WRC! Tin minte ca, prin anii '90, ma saturasem de "japoneze" triumfatoare la raliuri --- deja intuiam finalul inainte sa inceapa stirea sportiva. Si ce piloti uriasi fusesera desemnati sa le conduca cu maiestrie.
Da, iti vine fatidic de greu sa te obisnuiesti cu ideea incontestabila ca Toyota se plaseaza, in una-doua privinte, peste amoarea ta. Dar si peste amoarea mea. De fapt, va redeveni lider mondial la prapaditele astea de cifre comerciale, care mi-au mancat ficatii aici. Sau, ma rog, lupta cu VAG si --- cat de curand --- Hyundai, va fi crancena, iar RIGM......"Bye-bye, dickheads!".
Singura enigma care nu-mi da pace este: niste maestri emeriti ai Diesel-ului precum cei de la Toyota apeleaza la......constructori concurenti (n-are importanta cine: putea sa fie oricine altcineva decat BMW). Eu am crescut de la o varsta frageda in cultul supraestimat ca Toyota Group nu se va imbarliga tehno-mecanic cu nimeni, niciodata, deoarece simbolizeaza independenta, creativitatea si originalitatea prin excelenta......Dar nu ma mai surprinde absolutamente nada astazi. Si iti garantez eu ca nemultumirile fata de BMW vor spori cu timpul in sufletul tau, chiar daca vei incerca sa te minti singur, ca sa "amortizezi" starile launtrice neplacute pe care ti le vor induce unele decizii manageriale ale bavarezilor. Mai vorbim......
In concluzie, sincretismul globalist, corporatismul, kitsch-ul, minciuna, indiferenta, lacomia si anarhia vor pune stapanire pe toata lumea auto, incet, dar sigur si perseverent, iar semnele prevestitoare incep sa se vada tot mai pregnant......
Daca faci parte dintre cei care compara Toyota cu Bmw imi pare rau, nu te mai intreb cu ce se plaseaza peste "amoarea mea", eu ma intreb cum poti sa te duci asa la extreme, acum esti un purist neinduplecat, acum lauzi Corolla ca s-a fabricat in 100 de milioane de exemplare, am spus ca nu ma intereseaza asta, dar consideri pe cei care cumpara Bmw-uri noi o " masa amorfa adulatoare de sigle", era mai bine daca erai mai constant, cat despre criticile pt anumite marci, repet, tu confunzi critica cu autocritica, cand cineva face asta de multe ori in necunostinta de cauza nu se cheama autocritica si nu este nimic laudabil in asta, apoi de la vorbe la fapte este cale lunga, legat de multimi fara personalitate ce cumpara asa zise masini, Chevrolet Aveo unde se incadreaza? Este greu sau usor sa fii purist cu Aveo? Fara suparare, dar si tu cam vorbesti in necunostinta de cauza, noul Corvette este "fail" pt tine, stiu ca este greu sa faci un test cu asa model, dar ai stat macar langa unul? Sunt dur? Poate, dar e mai bine asa, blocarea in trecut si respingerea a tot ce este nou nu stiu ce inseamna anume, dar parca nu e chiar bine, dar culmea, lauzi "noutatea" Corolla.
Am auzit ca vor face toyote cu tractiune spate.Se rezolva cu 2 saci de orez si wasabi pusi in portbagaj.Heh,heh,heh...
Sanatate maxima!
Ma gandesc sa ma cam retrag de pe aici! viata este prea scurta pentru a-mi pierde timpul incercand sa ghicesc ce vor sa scrie unii.Atat dpdv gramatical cat si intelectual.Cei care macelaresc limba romana,sunt din ce in ce mai multi.Cu asa viitor,suntem "fact".
la 180km la ora se putea dormi fara probleme;
majoritatea se dadeau la o parte pe sosea fara sa fac nimic cu farurile
era varianta sol cu 120 cp
2 mici neajunsuri: exterior nu era prea aratoasa si era cam mare pentru inghesuiala din parcarea de langa bloc
regret ca nu a durat mai mult .
Insignia mare scula pe bascula? La origine, este o platforma Saab AeroX, dezvoltata ulterior de Opel si bagata pe gat si lui Buick! Si sta mai slab la siguranta decat confratele 9-5.
Mi-ai rastalmacit putin afirmatiile, dar nu-i bai. Eu elogiez Toyota? Nu, doar recunosc ce-i apartine in esenta! Dar cand o judecam, batandu-i obrazul lui @Mafia, pentru rezultatele dezastruoase, de la SOT, ale lui Camry si Prius, atunci crestea inima in tine? Bati moneda pe Corolla = masina de pensionari. Dar eu am remarcat destui pustani si pustoaice cu Corolle, si mai vechi, si mai noi. Ba am observat ca s-a conturat o oarecare clasa de "ciumegi" cu Land Cruiser, care "baga talpa" serios in afara oraselor. Unde am sustinut eu in mod expres ca doritorii de BMW-uri noi ar fi doar niste vanatori de imagine/brand? Ce faci, imi pui in gura cuvinte pe care nu le-am rostit? Plus: "Acum te pretinzi promotor al fiabilitatii", parca asa ai scris mai sus, aproximativ. Ce se intampla cu tine ?? Vrei sa storc arhiva AM ca pe o rufa, numai ca sa te convingi cate calificative favorabile am adresat eu BMW-ului de cand sunt user aici? De cate ori am folosit eticheta "sportivitate" sau "agresivitate" ? Fara sa ma pretez la malitiozitate sau necuviinta, am prezentat si eu pozitia mea fata de motorul actual de 2 litri turbo, care nu mi se pare ca este ceea ce ar trebui sa caracterizeze fibra istorica a marcii muncheneze, si gata, ti-a sarit mustarul, uitand, intr-un mod de neinteles, de stima pe care o port BMW-ului per ansamblu! Daca ai inceput sa ma iei peste picior, inseamna ca am ajuns intr-un punct mort al raporturilor noastre......Si cand ma gandesc ca l-am pus pe @Mafia pe coji de nuci (la figurat, desigur), fiindca m-a revoltat modul cum te balacarea. Dar nu-ti mai recit niciun rand, caci cine stie cu ce rechizitoriu "just" mai iesi pe piata.
PS: Ar trebui sa te duci, intr-adevar, sa testezi Auris (dar nu numai, ci toate modele disponibile la dealerii Toyota), asa cum ai anuntat in acest topic, si apoi sa ne transmiti constatarile tale OBIECTIVE......As fi curios daca ai miza pe acelasi verdict categoric: "Toyota are doar fiabilitatea de partea ei".
ACUM PESTE 7 ANI AM LUAT O MASINA NOUA
PE ATUNCI DUPA 1/2 AN DE CAUTARE AM RAMAS SA ALEG INTRE COROLLA HONDA CIVIC SI C4
HONDA A CAZUT PRET EXAGERAT SI DUPA CE A VAZUT COROLLA IN CARE A URCAT SI A COBORAT FOARTE REPEDE SOTIA MI-A DAT DREPTATE AM LUAT C4 1,6HDI 110CP NU ARE ROST SA SPUN DE CE
ACUMA C4 ESTE VANDUT SE APROPIE DE 8 ANI ARE PESTE230K SI PROPRIETARUL ESTE F.F.F. MULTUMIT FARA NICI UN DEFECT
SE POATE SI FE SUFLETUL TAU SI BUN
DACA VRETI O MASINA LUATI UNA CARE SA V-A INCANTE SI CAND TE URCI IN EA SA FI FERICIT
"Dar, din nefericire, eu nu fac parte din multimea adoratoare de brand/sigla, care asigura firmei bavareze lideratul premium pe Glob......Pana la sfarsitul veacurilor." Astea sunt cuvintele tale, da? In primul rand nu trebuie sa faci parte din vreo multime, dar nu ti se pare ca se bate cap in cap cand vorbesti asa de Bmw dar de 10 milioane de clienti care-si cumpara anual Toyota nu mai spui asta, respectivii se transforma brusc intr-o multime cunoscatoare cu personalitate te pomenesti, pai ori dai cu acest consumism de pamant pt toata lumea ori n-o mai faci deloc, asta este tot ce zic, in rest repet, nu ma "gadili" cu nimic daca aduci critici sau laude, doar sa nu mai faci comparatii exagerate. Poate o sa testez si Auris, dar daca o sa-ti zic ca nu m-a impresionat cu nimic o sa ma crezi subiectiv, nu? Dar sa faci si tu o chestie, sa incepi sa testezi modele noi de Bmw impreuna cu @tzenu si apoi mai vorbim.
Si sa-ti mai vand un pont, chiar daca te-ai opune vehement: treptat, Toyota in sine va patrunde in zona premium, unde este deja Lexus, asta ca sa nu ti se mai para deplasata analiza dintre Toyota si BMW.
Nu, despre multimea ahtiata dupa Toyota nu ma pot pronunta la fel: nu frenezia siglei o motiveaza, ci tocmai gradul de utilitate practica al produselor sale si (nu scapam nici in scorbura de termenul urmator) fiabilitatea dovedita fara niciun murmur!
Pe scurt, BMW se bucura de atuurile sale si Toyota de ale sale si cu asta basta, am incheiat polemica asta absurda!
Intentia mea nu este sa-ti dau "peste bot", doar sa-ti arat unde te contrazici, iti vine atat de greu sa crezi ca-n clasa compacta Toyota are doar fiabilitatea de partea ei? Tu ai condus Auris? Spune-mi ce te-a impresionat, apoi o sa fac si eu comparatii si vedem care este mai obiectiv, dar spui de parca ar fi noua minune a lumii. Cu patrunderea Toyota in zona premium stau linistit, noile modele intra mai mult la low-cost cu interioarele cel putin, dar cine stie, pe viitor poate va avea mai mult succes decat Lexus.
Vrei sa ma inscriu la drive-test cu Auris? Numai laolalta cu tine! Ca sa pot citi "la cald", pe fata ta, adevaratele impresii pe care ti le va starni masina.
Deci nu ridic Toyota in slavi, cand o sa pricepi?! Doar ca ar trebui sa fie conceput mai mult respect intre sustinatorii "germanelor" si cei ai "japonezelor". Aici se exhiba niste patimi prea salbatice intre cele doua tabere. De aceea poate ar fi un gest istet sa ma tin deoparte de ambele. Sau mai bine sa fiti voi atenti la ascensiunea lui......Hyundai. O s-o mancati pe paine, volens-nolens, in 10-15 ani, daca nu mai devreme.
.
Iar de drive-teste am vorbit ca chiar s-a intamplat sa conduc i30, o sa conduc si Auris, poate conduci si tu i30 cu motorizarea diesel 1.6, daca ti se va parea ca Auris este peste i30, atunci incheiem subiectul, suntem paraleli, eu la stanga, tu la dreapta, sau invers, dar eu ma intreb daca chiar vorbesti serios cand compari Toyota cu Bmw? Care modele, la care capitole? Ai laudat de multe ori Bmw si apoi ai considerat c-ai facut-o asa de complezenta iar acum cauti nod in papura in compensatie?
Stii cum esti tu, daca eu ti-as spune ca " noul model Cadillac ATS nu ma impresioneaza cu nimic, diluat, sters, ma lasa rece cand trece pe langa mine, dar eu iti zic sa testezi noul Golf, e belea, daca nu te impresioneaza atunci nu stiu despre ce vorbim, despre Passat nu mai zic, s-a vandut in 20 de milioane de exemplare, e fara egal in clasa lui"...si tot asa, tu ce-ai crede? Sunt eu oare obiectiv sau foarte partinitor? M-am transformat asa in aparatorul VW si critic Cadillac, si sa-ti vand un pont si mai tare, daca intra Skoda, nu VW, pe domeniul premium, s-ar putea sa aiba mari probleme Cadillac, nu rade, baga-te la test la noua Octavia si-ai sa vezi niste lucruri.
Dar nuantez: inflatia e numai pentru ei? A fost inflatia 10%?
Yenul a stat jos pentru ca asa il tin ei ca sa tot exporte?
Si mai ales mi-a crescut si mie salariul cu 10%?
Cum se face ca pe timp de criza greul il duc cei de la capatul de jos?
Nu imi spune ca si ei au fost afectati pentru ca nu imi da o lacrima. Daca erau afectati vedeam adevarate reduceri sau posibilitatea de a cumpara in rate fara dobanda ca in Canada si probabil si SUA.
Daca te vaicaresti mai mult decat mine ca esti nedreptatit, automat iti ploua cu bezele, iar mie cu flegme. Unele lucruri nu se pot urni niciodata, daramite schimba......Totusi, m-a amuzat portretul moral pe care ai incercat sa mi-l schitezi: purist pierdut in paseism, rasculat impotriva globalizarii, dar fanatic si bizar adorator al Toyotelor noi :) Of, of, mai Dane, eu tin la tine in continuare (da, da, plin de "ipocrizie"), te inteleg omeneste asa cum te inteleg frateste: trebuie sa-ti aperi puiul de vulturi. Si te-ai descurcat admirabil, chiar si fara sprijinul gutural al celui mai beemwist dintre beemwisti, suspect de amortit :) As fi avut chef de o portie de "Made in Germany" si de delegati/diplomati, dar, pana la urma, ma vad nevoit sa conchid franc, textual si serios: imi place Corolla, cu tot habitaclul ei sobru, conservator, si motoarele ei "depasite", "nesportive", "batranesti" (dar siguranta este foarte buna spre excelenta, conform evaluarilor IIHS din ultimii 10 ani). Gata, chiar pun punct aici unui "clinci" nedorit si neglorios.
PS: Sa n-ai impresia ca acela dintre noi doi care va figura cu ultimul post in acest topic va avea de partea lui satisfactia dreptatii finale :D
Te felicit. Mai rar asa persoane deschise si luminate care incearca si altceva. Macar se uita atent la niste poze de pe net si zica la toti ca japonezii de la QC erau in pauza de masa cand s-a vopsit acul de la kilometraj.
Mai rar asa obiectivism.
Si daca a ajuns skoda Octavia o alegere mai buna decat Toyota Corolla, jos palaria in fata desteptaciunii dumneavoastra.
1.6i 16v Seduction 115, 6.4, 9.4,
12.990 euro
Oare de ce nu arunca romanii un ochi si la aceasta marca/masina ?
Vorbim de unitati monetare diferite, cred ca n-ai inteles ideea. Daca cumperi piesele de pe internet, de la retaileri independenti sau de la dealer, pretul lor este foarte apropiat. Mai ales cand vorbim de oferta Mercedes in clasa de jos, dar uneori chiar si pentru modele high end. Nu uita ca si Mercedes si taiota sunt considerate masini de import, deci tot ce tine de ele este taxat la sange. Chiar daca au modele fabricate "local" in diferite parti ale lumii.
Ideea era ca toate se strica, indiferent de fabricant. Cu atat mai mult cu cat in ultimii ani japonezii au fost fortati de piata (coreeni, indieni, chinezi) sa reduca din costuri, deci implicit din calitate. Orice masina din 2005 incoace nu mai e la fel de durabila ca una facuta in 1980-1990 de ex. Valabil pentru toti producatorii. Erau alte vremuri cu alti competitori iar lumea inca nu trecuse prin criza din 2007.
Ca nota generala, daca discutiile pe forumul asta ar fi avut tonul echilibrat pe care il au unele commenturi de la articolul asta, fara indoiala ca n-as fi fost perceput atat de "anti-japonez". Dar cand ti se baga vrand-nevrand pe gat taiota si honda, si toata ziua se trambiteaza pana la exasperare aceeasi moneda devalorizata a "fiabilitatii" pentru mine tot ce-mi mai ramane de facut e sa arat si partea nevazuta a lunii. Iar daca mai arunci si o samanta de misto se inflameaza baietii ca dulaii din spatele gardului. La inceput e chiar interesant spectacolul. Dar dupa o vreme devine plictisitor, jenant si injositor. Cu actori unul mai tare ca altul.
De exemplu, una din admiratoarele mele constante toti anii astia este precupeata @gelu :) Baiatu', daca te uiti la textele tale si ale mele, nu stiu care mustesc de limbaj mai josnic, mai trivial si mai "satanic". Imi spui ca urasc oamenii? Eu cred ca aveai o oglinda in fata ochilor cand ai scris asta. Probabil ca ma cunosti personal si stii ce viata duc. Da-mi voie sa zambesc. Dupa cum scrii insa, ai inca foarte multe de invatat si o sa dai cu capul de o gramada de ziduri pana o sa incepi sa intelegi lumea in jurul tau. Sau sa te exprimi decent. Deocamdata tot ce vad de la tine e o minte mediocra care trage concluzii la repezeala. Una mai proasta ca alta.
Si pretul este bun dar asta depinde care e situatia fiercaruia.
Oricine are o asa masina va fi bucuros.
Acum aceeasi versiune de echipare ajunge vreo 19.500 euro si vine in plus (fata de ce am eu pe masina) cu:
- Toyota Touch (sistem inteligent de acces si control al functiilor on-board, cu ecran tactil de 6.1", color);
- Camera video pentru marsarier;
- Aer Conditionat cu reglare automata Dual-zone;
- Radio CD & MP3 cu 6 boxe;
- Mini jack + USB;
- Bluetooth;
- Sistem de control al stabilitatii VSC;
- Senzor pentru avertizarea presiunii in pneuri.
Avand in vedere aceste elemente pe care le regasesc in plus, nu mi se pare ciudat sa dau 1500 euro mai mult. Zic eu ca dotarile astea chiar isi fac banii si nu ma pot plange ca sunt pacalit. Iei o masina cu un motor super cunoscut si testat de-a lungul anilor si ai niste dotari bunicele pentru o masina de 20.000 euro.
Nu pentru toata insa pentru ca dupa 7 ani de productie au amortizat si mama lor costurile pentru ce o fi fost nou atunci. De altfel rotile sunt la fel de ani buni si tot nu vedem o reducere.
Poate sunt inflexibil. La o adica si noi clientii cerem mereu mai mult. Trebuie sa fie o limita de la care in sus ne vor taxa mai mult.
Despre Corolla va pot spune ca e singura masina cu care atunci cand m-am oprit la semafor cineva din alta masina mi-a facut semn ca e super!! In rest nu comentez...
Nu pot vorbi inca de fiabilitate dar se simte ca un sac de ciment la treceri peste denivelări. La capitolul asta nici una de mai sus nu se compara ..nici chiar Mazda CX7.