Nissan Leaf este cea mai vândută mașină electrică din lume și a trecut deja de pragul de 300.000 de unități comercializate la nivel global de la lansarea inițială din 2010, însă disponibilitatea europeană a primei generații a fost limitată doar la câteva țări dezvoltate din partea de vest a continentului.
Lucrurile se schimbă după lansarea celei de-a doua generații, care a fost prezentată oficial joi și pe piața din România, iar livrările către clienții finali vor începe în luna iunie. Noul Nissan Leaf este un model electric de segment compact cu o lungime de 4490 mm și un ampatament de 2700 mm, în timp ce lățimea este de 2030 mm, iar înălțimea de 1540 mm.
Sistemul de propulsie este asigurat de un motor electric de 110 kW, echivalentul a circa 150 de cai putere, care oferă un cuplu maxim de 320 Nm. Pe baza acestor date tehnice, modelul ajunge la 100 km/h în 7.9 secunde, în timp ce viteza maximă este de 144 km/h.
Acumulatorul Li-Ion integrat are o capacitate de 40 kWh, iar acesta poate fi încărcat inclusiv la stații de încărcare rapidă de până la 50 kW. Autonomia oficială conform noului standard de măsurare WLTP este de 389 de kilometri în regim urban și de 270 de kilometri dacă se rulează atât în oraș, cât și în zone extra-urbane. Conform vechiul standard NEDC, autonomia bateriei este de 378 de kilometri. De asemenea, modelul a primit recent 5 stele la testele de siguranță Euro NCAP, care au devenit mai dure.
Pe piața din România, noul Nissan Leaf este disponibil pentru 33.990 de euro în versiunea de bază, corespunzătoare nivelului de echipare Visia. Printre dotările standard se numără blocuri optice full LED, climatizare automată, oglinzi ajustabile electric, sistem audio premium Bose cu 7 difuzoare, scaune încălzite, volan încălzit din piele, parcare automată, acces și pornire fără cheie, dar și sistemele de frânare automată, de monitorizare a unghiului mort și de avertizare la traficul perpendicular la ieșirea cu spatele din parcare.
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Visia | Acenta | N-Connecta | Tekna |
110 kW | Electric 150 CP |
Aut | 33.390 | 35.100 | 36.900 | 38.900 |
Nissan Leaf: 22.900 de euro prin Rabla
Pe de altă parte, românii pot profita din plin de programul Rabla Plus, prin care statul oferă un bonus de 10.000 de euro la achiziționarea unei mașini electrice. În plus, oferta poate fi cumulată și cu programul Rabla Clasic, caz în care prețul de pornire al lui Nissan Leaf scade la numai 22.900 de euro. La rândul lor, celelalte 3 versiuni de echipare au prețuri semnificativ mai accesibile prin programele Rabla și Rabla Plus: 24.010 euro pentru Acenta, 25.810 euro pentru N-Connecta și 27.810 euro pentru Tekna.
Piața de mașini electrice din România
Pe piața din România există un număr limitat de mașini electrice disponibile pentru achiziție, motiv pentru care singurul concurent direct al lui Nissan Leaf este Volkswagen e-Golf.
Totuși, în tabelul de mai jos am adăugat și celelalte modele electrice disponibile în prezent pe piața din România, cu mențiunea că Volkswagen e-Up nu mai este disponibil în configuratorul constructorului german.Citește aici primul test drive Automarket cu noua generație Nissan Leaf.
Nissan Leaf vs. celelalte modele electrice din România |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (NEDC) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Nissan Leaf (Visia) | 150 | 378 | 7.9 | 33.990 |
Volkswagen e-Golf | 136 | 300 | 9.6 | 37.975 |
Renault Zoe (Life) |
92 | 400 | 13.2 | 31.250 |
BMW i3 | 170 | 300 | 7.2 | 38.199 |
BMW i3s | 184 | 280 | 6.9 | 41.769 |
Kia Soul EV (Ecobust) | 111 | 250 | 11.3 | 33.665 |
Smart Fortwo ED | 81 | 160 | 11.5 | 22.078 |
Smart Fortwo Cabrio ED | 81 | 160 | 11.8 | 25.337 |
Smart Forfour ED | 81 | 160 | 12.7 | 22.738 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
nimic despre e-pedal?
cat va costa optiunea? banuiesc ca e optiune, nu e standard, ar fi prea frumos...
Sistemul e-Pedal e dotare standard pe noul Leaf.
10 ani garanție. Până-n 2028 e ok? :)
Consider un mare neajuns faptul ca daca doresc sa rulez in exterior apoi sa o incarc fastcharge sunt limitat la o anumite putere, aici intervenind computerul pentru limitarea degradarii bateriei.
Ioniq sta mai bine la capitolul thermal management, se va comercializa pana in toamna.
Desigur, se mai pot completa/adauga si alte cateva modele (intr-un numar restrans), Qashqai ptr bossi, iar ptr zonele mai limitrofe merge si un Pulsar benzina (ca nu peste tot gasesti infrastructura necesara - statii de incarcare ptr bateri).
Daca nici Statu nu da exemplu pentru depoluarea mediului, atunci degeaba restrictioneaza/penalizeaza/interzic accesul modelelor mai vechi (care nu respecta noile norme) pe drumurile publice.
Dar, cel mai probabil, tot cu Logan se va merge si in continuare...
Din ce vad, in Romania se face antireclama puternica la compania Tesla (de, nu pica nici un ciubuc de acolo), si se ridica in slavi roabele electrice de la Renault-Nissan, cu baterii chinezesti "racorite" cu aer!
- vehicul: 3 ani/100.000 km
- baterie: 5 ani/100.000 km
Problema e ca, deocamdata, service-urile din Romania nu sunt pregatite si autorizate pt. asa ceva.
Ca pret, in Spania e mult mai ieftin, dar si continutul echiparilor pare un pic altfel.