Prețuri Nissan Leaf în România: mașina electrică pleacă de la aproape 34.000 de euro

de Daniel Popescu
Joi, 03.05.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan Leaf este disponibil pentru prima oară pe piața din România odată cu lansarea celei de-a doua generații. Prețul de bază este de aproape 34.000 de euro, însă scade la numai 23.000 de euro prin cumularea bonusurilor Rabla Plus și Rabla Clasic.

Nissan Leaf este cea mai vândută mașină electrică din lume și a trecut deja de pragul de 300.000 de unități comercializate la nivel global de la lansarea inițială din 2010, însă disponibilitatea europeană a primei generații a fost limitată doar la câteva țări dezvoltate din partea de vest a continentului.

Lucrurile se schimbă după lansarea celei de-a doua generații, care a fost prezentată oficial joi și pe piața din România, iar livrările către clienții finali vor începe în luna iunie. Noul Nissan Leaf este un model electric de segment compact cu o lungime de 4490 mm și un ampatament de 2700 mm, în timp ce lățimea este de 2030 mm, iar înălțimea de 1540 mm.

Sistemul de propulsie este asigurat de un motor electric de 110 kW, echivalentul a circa 150 de cai putere, care oferă un cuplu maxim de 320 Nm. Pe baza acestor date tehnice, modelul ajunge la 100 km/h în 7.9 secunde, în timp ce viteza maximă este de 144 km/h.

Acumulatorul Li-Ion integrat are o capacitate de 40 kWh, iar acesta poate fi încărcat inclusiv la stații de încărcare rapidă de până la 50 kW. Autonomia oficială conform noului standard de măsurare WLTP este de 389 de kilometri în regim urban și de 270 de kilometri dacă se rulează atât în oraș, cât și în zone extra-urbane. Conform vechiul standard NEDC, autonomia bateriei este de 378 de kilometri.

De asemenea, modelul a primit recent 5 stele la testele de siguranță Euro NCAP, care au devenit mai dure. 

Pe piața din România, noul Nissan Leaf este disponibil pentru 33.990 de euro în versiunea de bază, corespunzătoare nivelului de echipare Visia. Printre dotările standard se numără blocuri optice full LED, climatizare automată, oglinzi ajustabile electric, sistem audio premium Bose cu 7 difuzoare, scaune încălzite, volan încălzit din piele, parcare automată, acces și pornire fără cheie, dar și sistemele de frânare automată, de monitorizare a unghiului mort și de avertizare la traficul perpendicular la ieșirea cu spatele din parcare.

MOTORIZĂRI
(Date tehnice complete AICI)
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Visia Acenta N-Connecta Tekna
110 kW Electric
150 CP
Aut 33.390 35.100 36.900 38.900

Nissan Leaf: 22.900 de euro prin Rabla

Pe de altă parte, românii pot profita din plin de programul Rabla Plus, prin care statul oferă un bonus de 10.000 de euro la achiziționarea unei mașini electrice. În plus, oferta poate fi cumulată și cu programul Rabla Clasic, caz în care prețul de pornire al lui Nissan Leaf scade la numai 22.900 de euro. La rândul lor, celelalte 3 versiuni de echipare au prețuri semnificativ mai accesibile prin programele Rabla și Rabla Plus: 24.010 euro pentru Acenta, 25.810 euro pentru N-Connecta și 27.810 euro pentru Tekna.

Piața de mașini electrice din România

Pe piața din România există un număr limitat de mașini electrice disponibile pentru achiziție, motiv pentru care singurul concurent direct al lui Nissan Leaf este Volkswagen e-Golf.

Totuși, în tabelul de mai jos am adăugat și celelalte modele electrice disponibile în prezent pe piața din România, cu mențiunea că Volkswagen e-Up nu mai este disponibil în configuratorul constructorului german.

Citește aici primul test drive Automarket cu noua generație Nissan Leaf.

Nissan Leaf vs. celelalte modele electrice din România

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
AUTONOMIE
(NEDC) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Nissan Leaf (Visia) 150 378 7.9 33.990
Volkswagen e-Golf 136 300 9.6 37.975
Renault Zoe (Life)
92 400 13.2 31.250
BMW i3 170 300 7.2 38.199
BMW i3s 184 280 6.9 41.769
Kia Soul EV (Ecobust) 111 250 11.3 33.665
Smart Fortwo ED 81 160 11.5 22.078
Smart Fortwo Cabrio ED 81 160 11.8 25.337
Smart Forfour ED 81 160 12.7 22.738
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (20)

  • foarte interesant si ...tentant
    nimic despre e-pedal?
    cat va costa optiunea? banuiesc ca e optiune, nu e standard, ar fi prea frumos...
    5 2
  • 101011
    epedal pare o denumire de marketing pentru ceva ce au majoritatea EVurilor, adica regenrearea pe "frana de motor".
    11 2
  • ACE - Craiova
    Merita asteptata si cumparata mai degraba varianta NISSAN Leaf 2019, cu baterie de 60 kWh si autonomie marita cu 50%...
    24 0
  • mircea
    @02874
    Sistemul e-Pedal e dotare standard pe noul Leaf.
    14 0
  • Multumesc mult Mircea.
    5 0
  • La 25 000e prin programul rabla si versiunea medie de echipare, mi se pare o oferta foarte tentanta pentru o masina pe care eu as folosi o doar in oras.M-am uitat la echipari,ar costa ca echivalent de pret cam cat un golf 7 1.0tsi cu ceva optionale bifate.
    3 3
  • "Afacerea" asta in Romanica nu dureaza mult pt bunastarea buzunarului soferului.Ma refer la pretul kw ului! Si cu scutirile de impozit la fel!Nisanul tot masina fara baterie ca la Renault?
    1 9
  • kim_vl
    Comparativ cu Zoe sau i3 pretul e foarte competitiv; doar e dittamai limuzina la 4.5 m. Problema e ca (cel putin in Romania) eu nu prea m-as incumeta sa plec la drum lung cu o astfel de masina; ar fi fost perfecta pt. oras daca n-avea gabaritul asta.
    3 0
  • Renault de ani de zile nu mai cere chirie pentru baterie. Pe ce lume traiesti? PS Invata sa scrii in limba romana. Daca renunti la fumul de diesel, o sa reusesti!
    9 4
  • ProfiBv
    Fara a fi acuzat ca as fi carcatas ,daca la Prius II o inlocuire de baterie te duce pe la 1500 Euro la asta cat ar fi?
    4 1
  • Rudolf D.
    In poze mai arata cat de cat, dar in realitate este incredibil de urata aceasta masina. Trebuie sa iubesti pana la nebunie planeta asta astfel incat sa-ti cumperi o masina din asta. Totusi cat rezista bateria? sau cat e garantia bateriei?
    2 6
  • electric
    o prostie pe bani si inca multi , sunt posesor de egolf are forta doar dupa ce il scot din priza , iar dupa primii 40 de km daca te dai la ea simti ca nervu te cam lasa si nu mai spun ca iarna daca pleci la serviciu si o lasi in parcare la -10 grade dupa 8-10 ore chiar daca a fost incarcata ful ajungi acasa dar ca o mobra puturoasa si iar bago la incarcat , cine nu stie nici sa nu cumpere astea sunt povesti cu 400-300 de km acesti km nu o sa-i faca nimeni niciodata decat daca mergi 400 de km cu 50 la ora , norocul meu este o benzinara care ma duce unde vreau si fara sa stau in peco cu zecile de ore
    11 5
  • mircea
    @Rudolf D.
    10 ani garanție. Până-n 2028 e ok? :)
    3 1
  • Un mare neajuns la aceasta masina este ca vine fara "active battery cooling". Probabil ca urmatoarei versiuni ,cea de 60kwh, nu-i va lipsi.
    Consider un mare neajuns faptul ca daca doresc sa rulez in exterior apoi sa o incarc fastcharge sunt limitat la o anumite putere, aici intervenind computerul pentru limitarea degradarii bateriei.
    Ioniq sta mai bine la capitolul thermal management, se va comercializa pana in toamna.
    3 0
  • evolutia de la precedenta generatie este vizibila, iar grupul a avut grija sa o plaseze pe alta nisa fata de zoe. lansarea in romania cred ca este doar un execitiu de imagine, eventualii cumparatori preferand alternativele germane (bmw cea mai vanduta electrica din romania, in conditiile in care este cea mai scumpa, are roti de bicicleta si caroseria facuta din peturi reciclate).
    5 1
  • i3 este cumparata de firme pentru imagine, nu de clientii persoane fizice. La persoane fizice domina pentru hibride Toyota iar la electrice Renault.
    6 0
  • Rudolf D.
    Multumesc Mircea de raspuns. 10 ani e ok pentru o baterie ca asta.
    2 0
  • Daca tot a castigat Renault Group (Nissan fiind fratele de alianta) licitatia pentru echiparea Politiei cu autovehicule, LEAF ar fi cel mai potrivit model pentru a asigura interventiile agentilor de pe teren.
    Desigur, se mai pot completa/adauga si alte cateva modele (intr-un numar restrans), Qashqai ptr bossi, iar ptr zonele mai limitrofe merge si un Pulsar benzina (ca nu peste tot gasesti infrastructura necesara - statii de incarcare ptr bateri).
    Daca nici Statu nu da exemplu pentru depoluarea mediului, atunci degeaba restrictioneaza/penalizeaza/interzic accesul modelelor mai vechi (care nu respecta noile norme) pe drumurile publice.
    Dar, cel mai probabil, tot cu Logan se va merge si in continuare...
    5 0
  • Masinile electrice Tesla sunt cele mai performante la ora actuala. Model 3 costa in jur de 35.000 (25.000 dupa bonus) si are dotari de top,super design, viteza de pana 250km/h si parcurge 400km cu o singura incarcare. Pachetul de baterii este fabricat in cooperare cu Panasonic, si este echipat cu sistem de control termic cu lichid (racire sau incalzire), pentru performanta si longevitate.

    Din ce vad, in Romania se face antireclama puternica la compania Tesla (de, nu pica nici un ciubuc de acolo), si se ridica in slavi roabele electrice de la Renault-Nissan, cu baterii chinezesti "racorite" cu aer!
    10 6
  • kim_vl
    Garantie:
    - vehicul: 3 ani/100.000 km
    - baterie: 5 ani/100.000 km
    Problema e ca, deocamdata, service-urile din Romania nu sunt pregatite si autorizate pt. asa ceva.
    Ca pret, in Spania e mult mai ieftin, dar si continutul echiparilor pare un pic altfel.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru