Mazda 6 a fost prezentat în premieră pentru publicul din Europa în cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie. Acum, modelul producătorului nipon este disponibil și în România, prețul de pornire fiind de 25.190 de euro, atât pentru versiunea sedan, cât și pentru varianta break.
Mazda 6 dispune acum de o zonă frontală revizuită care integrează o grilă restilizată și blocuri optice îmbunătățite. Standard, modelul producătorului japonez este oferit cu jante de 17 inch, iar opțional clienții pot alege jante cu diametrul de 19 inch. În partea din spate, terminațiile sistemului de evacuare au acum un diametru mai mare și au fost poziționate mai aproape de margini.
Cât despre comportamentul dinamic, japonezii au pregătit un set de suspensii îmbunătățite și o direcție revizuită care oferă acum și mai mult feedback. De asemenea, Mazda spune că a introdus ceva mai mult material pentru ca sunetele neplăcute să rămână în afara habitaclului, iar scaunele sunt acum și mai confortabile. În premieră, scaunele față sunt ventilate.
Gama de motorizări pe benzină include un propulsor de 2.0 litri SkyActiv-G și un motor de 2.5 litri SkyActiv-G. Primul propulsor va fi oferit în două versiuni de putere: 145 de cai putere sau 165 de cai putere. Indiferent de versiunea aleasă, cuplul motor oferit este de 213 Nm. Cel de-al doilea propulsor pe benzină produce 194 de cai putere la 5.700 rpm și 258 Nm la 4.000 rpm. Versiunea de bază, cea de 145 CP poate fi comandată doar cu o cutie manuală cu șase trepte, în timp ce varianta de 165 CP este disponibilă și cu o transmisie automată cu 6 trepte.
Cei care vor opta pentru vârful de gamă de 194 CP vor primi doar o cutie automată cu 6 rapoarte.Fanii unităților diesel au la dispoziție motorul SkyActiv-D de 2.2 litri. Varianta de bază a propulsorului oferă 150 de cai putere și 380 Nm începând cu 1.800 rpm, în timp ce varianta de top a motorului diesel dezvoltă 184 CP și 445 Nm. Indiferent de varianta de putere aleasă, Mazda propune atât o cutie manuală cu 6 trepte, cât și o transmisie automată cu 6 rapoarte. Sistemul de tracțiune integrală i-Activ este disponibil doar pe versiunea break.
Mazda 6 Sedan: listă de prețuri
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Challenge | Attraction | Revolution | Revolution Top | Takumi Plus |
SkyActiv-D 2.2 | Diesel 150 CP |
Man6 Aut6 |
27.190 - |
28.490 30.490 |
30.290 32.290 |
- - |
- - |
SkyActiv-D 2.2 | Diesel 184 CP |
Man6 Aut6 |
- - |
- - |
- 32.690 |
32.429 34.490 |
33.990 35.990 |
SkyActiv-G 2.0 | Benzină 145 CP |
Man6 | 25.190 | 26.490 | - | - | - |
SkyActiv-G 2.0 | Benzină 165 CP |
Man6 Aut6 |
- - |
- 28.490 |
28.590 - |
30.390 - |
31.890 - |
SkyActiv-G 2.5 | Benzină 194 CP |
Aut6 | - | 29.890 | - | 32.990 | 34.490 |
Mazda 6 Combi: listă de prețuri
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Challenge | Attraction | Revolution | Revolution Top | Takumi Plus |
SkyActiv-D 2.2 | Diesel 150 CP |
Man6 Man6,4x4 Aut6 |
27.190 - - |
28.490 32.490 30.490 |
30.290 - 32.290 |
- - - |
- - - |
SkyActiv-D 2.2 | Diesel 184 CP |
Man6 Aut6 Aut6,4x4 |
- - - |
- - - |
- 32.690 - |
32.429 34.490 36.490 |
33.990 35.990 37.990 |
SkyActiv-G 2.0 | Benzină 145 CP |
Man6 | 25.190 | 26.490 | - | - | - |
SkyActiv-G 2.0 | Benzină 165 CP |
Man6 Aut6 |
- - |
- 28.490 |
28.590 - |
30.390 - |
31.890 - |
SkyActiv-G 2.5 | Benzină 194 CP |
Aut6 | - | 29.890 | 31.190 | 32.990 | 34.490 |
5 versiuni de echipare sunt disponibile pentru Mazda 6: Challenge, Attraction, Revolution, Revolution Top și Takumi Plus.
Versiunea de bază Challenge dispune de următoarele: climatizare automată pe două zone, sistem de navigație, 4 porturi USB, ecran de 8 inch pentru sistemul de infotainment, ecran de 7 inch în zona intrumentelor de bord, senzori de ploaie și de lumină, Head-Up Display, cruise control adaptiv, sistem de avertizare la depășirea benzii de rulare, asistent inteligent de frânare în oraș, sistem cu control automat pentru faza lungă, sistem avansat pentru monitorizarea unghiul mort. În același timp, sistemul de infotainment este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
Noul Mazda 6 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mazda 6 2.2 diesel, Challenge |
150 | 4.4 | 10 | 27.190 |
Hyundai i40 1.7 CRDI Highway+ |
141 | 4.3 | 10.3 | 25.038 |
Ford Mondeo 2.0 TDCi, Trend |
150 | 4.4 | 9.3 | 25.200 |
Kia Optima 1.7 CRDi, Classic |
141 | 4.1 | 10 | 25.073 |
Opel Insignia 1.6 diesel, Insignia |
136 | 4.5 | 10.5 | 22.695 |
Renault Talisman 1.6 dCi Zen |
130 | 3.9 | 10.4 | 25.350 |
Skoda Superb 2.0 TDI Ambition |
150 | 4.0 | 8.8 | 27.133 |
Volkswagen Passat 2.0 TDI Trendline |
150 | 4.1 | 8.7 | 25.191 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Imi place ca au facut tevile de evacuare ceva mai groase, la generatia anterioara pareau cam de jucarie.
Exista si inainte motorul de 2.5 benzina?
La motorizari, acel 2.5 benzina cred ca o sa fie bestial. Asta in timp ce francezii bat japonezii pe Diesel, fara discutie.