Noua generație BMW X5 a fost dezvăluită la începutul lunii iunie, iar acum este disponibilă inclusiv pe piața din România.
SUV-ul german a crescut în dimensiuni din toate punctele de vedere, întrucât are o lungime de 4.922 mm (+36 mm), o lățime de 2.004 mm (+66 mm) și o înălțime de 1.745 mm (+19 mm), în timp ce ampatamentul a crescut la rândul său cu 42 mm la 2.975 mm.
Partea frontală este dominată de grila de dimensiuni mai mari, iar modelul este echipat standard cu blocuri optice LED al căror design este inspirat de la X3, în timp ce opțional poți alege sistemul BMW Laserlight cu blocuri optice LED adaptive care oferă o rază de acțiune de 500 de metri pentru circa 2.000 de euro.
În configurație standard, modelul este echipat cu jante de 18 inch, însă opțional poți alege și jante din aliaj ușor de 22 inch, al căror preț pleacă de la 2.150 de euro.
La interior, clienții pot alege a treia generație de Head-Up Display, care iese în evidență prin dimensiunile mai mari (7 x 3.5 inch). Prețul solicitat de producător pentru acest sistem este de 1.425 de euro.
De asemenea, BMW X5 iese în evidență și prin introducerea în premieră a unui sistem de direcție integrală și a unui pachet Off-Road, fiecare dintre ele având un preț de aproximativ 3.000 de euro.
SUV-ul de la Munchen este echipat și cu numeroase sisteme de siguranță, printre care se numără Active Cruise Control cu Stop&Go, Steering Control Assistant, Lane Control Assistant, Lane Change Warning, Lane Departure Warning, Lane Change Assistant, Lane Keeping Assistant cu protecție pentru coliziuni laterale, Crossing Traffic Warning, Priority Warning sau Wrong-way Warning.
Fanii motorizărilor pe benzină au la dispoziție doar versiunea xDrive 40i care beneficiază de un motor cu 6 cilindri de 3.0 litri și 340 CP, cu un cuplu maxim de 450 Nm obținut între 1.500-5.200 rpm care va permite o accelerație la 100 km/h în 5.5 secunde.
Între timp, cei care preferă diesel au la dispoziție versiunea xDrive 30d cu motor cu 6 cilindri de 3.0 litri care generează 265 CP sau varianta M50d, echipată cu un propulsor diesel de 3.0 litri, 400 CP și cuplu de 760 Nm.
Indiferent de alegere, BMW oferă în standard cutie de viteze automată Steptronic cu 8 trepte.MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | |
3.0 litri (30d) | Diesel 265 CP |
Aut8 | 68.842 |
3.0 litri (M50d) | Diesel 400 CP |
Aut8 | 92.582 |
3.0 litri (40i) | Benzină 340 CP |
Aut8 | 70.329 |
Pe piața din România, principalii rivali ai lui BMW X5 sunt Audi Q7, Mercedes GLE și Volvo XC90, însă lista mai poate include și modele precum Lexus RX, Maserati Levante, Land Rover Discovery și Range Rover.
Noul BMW X5 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
BMW X5 3.0 diesel, 30d |
265 | 6.0 | 6.5 | 68.842 |
Audi Q7 3.0 diesel |
272 | 5.7 | 6.3 | 64.885 |
Mercedes GLE 3.0 diesel, E350d |
258 | 6.4 | 7.1 | 65.153 |
Volvo XC90 2.0 diesel, D5 |
225 | 5.8 | 7.8 | 54.664 |
Maserati Levante 3.0 diesel |
275 | 7.2 | 6.9 | 74.692 |
Land Rover Discovery 3.0 diesel SE |
258 | 7.2 | 8.1 | 57.000 |
Range Rover Sport 3.0 diesel TDV6 |
258 | 6.9 | 7.6 | 65.400 |
Volkswagen Touareg 3.0 diesel Elegance |
286 | 6.9 | 6.1 | 57.554 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Altfel n-ar costa exemplarul testat de ADAC... 107.016 euro !!!
https://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detail.aspx?IDTest=5750
@ joe Stelvio facand parte din clasa SUV-urilor medii se copuleaza cu X3,X4 ,Q5,GLC.............si NU cu suv-urile din clasa mare la care face referire articolul de deasupra noastra.P.S.Parca STELVIO ai vrut sa *dactilografiezi* ,nu-i asa ?:-)
noul x5 e ...jale!
cica e normal in 60.000 km sa se defecteze galeria de admisie...e normal, e boala lor...LOL..., sa cedeze caseta de directie, alternatorul...
ca in 120.000 km sa se rupa distributia...e specificul motorului :)))
Stiti ceva ...BMW e jaleeee!
Si ce cauta Levante in tabel? Nu vad X5M sau Cayenne langa el.
Back ontopic: X5 nu-mi pare nici mai bun, nici mai rău ca alți mastodonți cu ștampila *premium*. Asta nu înseamnă că unele din problemele amintite de @rov n-ar fi reale, dar nici că celelalte mărci ar fi lipsite de hibe (pînă și Lexus le are... ce-i drept mai puține statistic.)
...Cauza: complexitatea tehnologică în creștere logaritmică, folosită ca argument de marketing dar cerută și de clienți ce-i drept.
Totuși, 39, 49 sau 59 sisteme de asistare a conducerii îmi par exagerat de multe.
Ca să nu mai zic că majoritatea celor pe care-i cunosc le dezactivează (pe cele care permit dezactivarea), zicînd că-s enervante.
...Asta, după ce le laudă însă-n fața vecinilor/amicilor. :-)
Prin Bucuresti, dupa ce au pus si gardurile alea odioase de abia ai loc cu o compacta.
E adevarat ca masina e MADE IN USA => e facuta pentru drumurile lor, dar pentru Europa e mai complicat cu aceste dimensiuni.
Bmw nu este cea mai fiabila marca, dar intereseaza-te de noile Volvo sa vezi ca este jale mai mare.