Anul 2014 este unul istoric pentru divizia de performanţă BMW M. Este anul în care destinul legendarului M3 se desparte de cel al variantei sale coupe. Mai exact, coupe-ul se numeşte M4 şi promite aceleaşi senzaţii tari sub o caroserie cu trei uşi. La rândul său, M3 îşi va continua traseul de succes doar într-o singură declinare de caroserie: sedan.
Astăzi, BMW aduce şi în România cei doi fraţi de performanţă, dezvăluind oficial preţurile pentru care pot fi achiziţionate noile M3 şi M4, dezvăluite în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto de la Detroit, în luna ianuarie. Spre deosebire de vechea generaţie M3, noile modele vin cu o ofertă mult mai tentantă din punct de vedere financiar.
Preţ mai mic decât al vechiului M3
Deşi pare greu de crezut într-o piaţă auto care cere din ce în ce mai mult, noile M3 şi M4 sunt mai ieftine decât generaţiile pe care le înlocuiesc. Aşa se face că M3 Sedan pleacă de la 60.650 de euro fără TVA, mai exact 75.206 euro cu toate taxele. Fratele său cu trei uşi, M4 Coupe este ceva mai scump, taxând în plus aspectul sportiv. Preţul lui este de 61.700 de euro fără TVA, adică 76.508 euro cu toate taxele.
BMW M4 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
BMW M4 3.0 litri 431 CP MT6 |
431 | 8.8 | 4.3 | 76.508 |
Audi RS5 facelift 4.2 FSI S-tronic quattro |
450 | 10.5 | 4.5 | 83.900 |
Mercedes-Benz C63 AMG Coupe 6.2 litri auto |
457 | 12 | 4.4 | 76.446 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Ce vor primi clienţii români pentru această sumă, deloc uşor de abordat? Un motor complet nou, dezvoltat de divizia de performanţă M. Vechiul V8 lasă loc unei unităţi cu şase cilindri în linie, spre nemulţumirea puriştilor.
Alinarea vine însă din performanţe şi eficienţă.Cu o putere totală de 431 de cai şi un cuplu motor de 550 Nm, cei doi fraţi promit performanţe cu 40% mai bune decât predecesorul M3. Asta se traduce simplu şi într-un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 4.1 secunde, atunci când este selectată cutia automată cu dublu ambreiaj. Pentru cei care preferă transmisia manuală, acceleraţia de la 0-100 de km/h se face în 4.3 secunde. Chiar şi în aceste condiţii, consumul şi emisiile au scăzut cu 25%, valoarea medie a carburantului înghiţit pentru 100 de km fiind de 9.4 litri/100 de km.
O maşină mai uşoară cu 80 de kg
De asemenea, inginerii M au lucrat mult la şasiu şi caroserie. Prin folosirea aluminiului şi a plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), BMW a reuşit să obţină o economie de 80 de kilograme şi o masă totală de numai 1497 de kg pentru M4 Coupe.
Pentru performanţele celor două modele garantează şi piloţii Bruno Spengler şi Timo Glock, responsabili pentru succesele BMW în Campionatul German de Turisme (DTM). Spengler şi Glock au ajutat la testarea maşinii în condiţii limită pe circuitul de la Nurburgring.
BMW M3 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
BMW M3 3.0 litri 431 CP MT6 |
431 | 8.8 | 4.3 | 75.206 |
Mercedes C63 AMG 6.2 litri 457 CP auto |
457 | 12 | 4.4 | 75.020 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Nu va impacientati insa: peste 3-4 ani vom vedea destule si pe soselele mioritice, luate din Germania dupa ce au fost conduse inainte de batranici cu cadru care n-au parcurs "decat" 100.000 km :-)
Nemultumirea caror puristi? aia de joaca NFS cu BMW M3 GTR? Nu de alta dar V8-ul are mai putin loc in istoria BMW decat unitatile de 6 cilindrii. BMW Motorsport incepandu-si istoria cu BMW E9 3.0 CSL in anii 60 care avea motor de 6 cilindri, apoi primul BMW M, M1, tot un motor de 6 cilindri avea, urmat de primul BMW M cu adevarat de strada, BMW M5, tot cu un L6 si continuand cu M635CSi. E drept, E30 a fost primul seria 3 M cu un motor de 4 cilindri, insa era "insotit" de noul seria 5 tot cu L6, apoi urmatoarele 2 generatii de seria 3 tot L6 iar faceliftul lui seria 5, a primit o noua unitate tot L6.
Practic pana in '98 istoria BMW e dominata de motoare cu 6 cilindri si asta e deja un simbol BMW cum e B4 la subaru sau B6 la Porsche.
Eu unul prefer oricand un L6 turbo decat un V8, V10, V12 de orice fel.
Cred ca se refereau la puristii americani:).
@mowgli &M4,M4 - motorul, fie el aspirat sau turbo, este doar o parte din masina.
Replica asta cu "puristii" este de cand lumea. Faptul ca este folosita de AM de cate ori un producator schimba ceva ... nu tocmai inspirat, parerea mea. Este adevarat ca BMW a folosit foarte multe motoare aspirate si motoarele turbo nu isi au, inca, un loc la fel de sus in inimile fanilor, dar de la asta pana la a considera ca o masina, superioara din cam toate punctele de vedere precedentei, poate fi o idee proasta... nu poate fi decat o idee in mintea unor "puristi" care joaca NFS, vorba lui mowgli.