Prețul cutiei automate Easy-R pe Dacia Logan, Logan MCV și Sandero: 500 de euro în plus față de manuală

de Mircea Meşter
Luni, 30.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a scos la vânzare în România prima cutie automată din istoria companiei. Transmisia robotizată costă cu 500 de euro mai mult decât manuala și e disponibilă pe motorizările 0.9 TCe de 90 CP și 1.5 dCi de 90 CP.

În așteptarea unor facelift-uri și generații noi ale modelelor din actuala gamă, Dacia își revizuiește portofoliul de oferte adăugând începând cu această vară o linie de echipamente suplimentară pe Sandero și pe Logan MCV. Cea mai importantă apariție este însă cea a versiunilor cu transmisie automată robotizată denumită oficial Easy-R, care intră oficial în dotările gamei Logan și a lui Sandero.

O transmisie-hibrid între manuală și automată clasică

Noua transmisie Easy-R va fi disponibilă pe Logan, Logan MCV și Sandero pe versiunile 1.5 dCi de 90 CP (în variantă cu șase trepte), respectiv 0.9 TCe de 90 CP (variantă cu 5 trepte).

Dacă vă hotărâți să comandați unul dintre aceste modele în versiune Easy-R, pedala de ambreiaj va dispărea, iar în locul clasicului levier manual va apărea unul cu hartă automată a treptelor. Fiind o cutie robotizată, care este considerată pas intermediar între o manuală și una full-automată, tehnologia de la baza transmisiei oferite de Dacia este una simplă și are rolul, spun oficialii mărcii, de a asigura un nivel de fiabilitate superior transmisiilor automate clasice. Astfel, cutia este acționată de un sistem electromagnetic (spre deosebire de cel hidraulic de pe cutiile full-automate) care "oferă o mai mare precizie a acționării, o durabilitate și o fiabilitate sporite", spun cei de la Dacia. De altfel, acest mod hibrid de modificare a treptelor asigură un consum și un nivel de emisii de CO2 identic cu cel al unei cutii manuale clasice.

Transmisia Easy-R reprezintă "veriga lipsă" dintre cutiile manuale și cele automate clasice.

Transmisia Easy-R oferă două moduri de funcționare.

Dacă pe modul Drive se comportă ca o cutie automată, computerul fiind cel care decide momentul în care treapta este schimbată în funcție de turație, modul Manual îi oferă șoferului posibilitatea de a schimba treptele cu ajutorul levierului prin împingere sau tragere. 

Noua cutie Easy-R este un element opțional care se regăsește începând de astăzi pe listele de comandă ale dealerilor Dacia din toată țara. Transmisia robotizată va putea fi aleasă ca dotare pe versiunile de echipare Laureate și Prestige. Prețul său va adăuga 500 de euro la cel al variantelor cu transmisie manuală disponibile deja pe aceste trei modele.

Echiparea de top Prestige vine pe Sandero și Logan MCV

Odată cu lansarea noii transmisii robotizate Easy-R, Sandero și Logan MCV calcă pe urmele lui Logan și primesc o versiune superioară de echipare denumită Prestige. Aceasta le oferă clienților climatizare automată, geamuri electrice cu comenzi integrate în portiere, proiectoare dublu optice, jante din aliaj de 15 inch de culoare Dark Metal și semnalizatoare integrate în oglinzile laterale.

Versiunea superioară de echipare Prestige va putea fi aleasă pe motorizările pe benzină de 73 CP (1.2 16v) și 90 CP (0.9 TCe) sau pe versiunile diesel 1.5 dCi de 75 sau 90 CP. Prețul său este cu 700 de euro mai mare decât cel al echipării Laureate, care era anterior vârful de echipare al modelelor Logan, Sandero și Logan MCV.

MODEL CARBURANT MOTORIZARE ECHIPARE

PREȚ
(EURO CU TVA)

DACIA
LOGAN
Benzină 1.2 16v
73 CP
Laureate 8.800
Prestige 9.500
0.9 TCe
90 CP
Laureate 9.850
Laureate Easy-R 5 trepte 10.350
Prestige 10.550
Prestige Easy-R 5 trepte 11.050
Diesel 1.5 dCi
75 CP
Laureate 10.850
Prestige 11.550
1.5 dCi
90 CP
Laureate 11.450
Laureate Easy-R 6 trepte 11.950
Prestige 12.150
Prestige Easy-R 6 trepte 12.650
DACIA
LOGAN MCV
Benzină 1.2 16v
73 CP
Laureate 9.800
Prestige 10.500
0.9 TCe
90 CP
Laureate 10.850
Laureate Easy-R 5 trepte 11.350
Prestige 11.550
Prestige Easy-R 5 trepte 12.050
Diesel 1.5 dCi
75 CP
Laureate 11.850
Prestige 12.550
1.5 dCi
90 CP
Laureate 12.400
Laureate Easy-R 6 trepte 12.900
Prestige 13.100
Prestige Easy-R 6 trepte 13.600
DACIA
SANDERO
Benzină 1.2 16v
73 CP
Laureate 9.000
Prestige 9.700
0.9 TCe
90 CP
Laureate 10.050
Laureate Easy-R 5 trepte 10.550
Prestige 10.750
Prestige Easy-R 5 trepte 11.250
Stepway Easy-R 5 trepte 11.450
Diesel 1.5 dCi
75 CP
Laureate 11.050
Prestige 11.750
1.5 dCi
90 CP
Laureate 11.650
Laureate Easy-R 6 trepte 12.150
Prestige 12.350
Prestige Easy-R 6 trepte 12.850
Stepway Easy-R 6 trepte 13.000

Comentarii (25)

  • O idee buna intr-un trafic tot mai aglomerat.
    46 6
  • metroul sau bicicleta sunt o idee buna...
    48 19
  • La cat de naspa e cutia de viteze manuala de pe Logan cat si ambreiajul, poate fi o varianta de luat in calcul cutia asta. Altfel, pentru un low cost o vad ca o fitza, asa cum e si navigatia. Defapt asta era problema la Logan. Nu avea o cutie (asa zis) automata...
    14 25
  • cutia asta merge in combinatie cu volan pe dreapta
    11 10
  • Auzii ca are si kickdown. A verificat careva?
    6 1
  • Nu stiu altii cum gindesc, da' io cred ca avantajele "low-cost"-ului se pierd SI la Dacia odata cu adaugarea de noi si noi optionale - nu zic ba, utile-n principiu (unele).

    ...Preturile cresc insa insidios si ne trezim mai saraci cu 13.600 euro la iesirea din showroom, desi la intrare eram parca dispusi sa cheltuim jumatate... :-)
    29 13
  • Sam93@Pana
    Nu stiu ce Logan-uri ai condus tu, dar eu am condus de curand un Logan I facelift in versiunea de baza (fara servo), si cea mai faina chestie la masina era cutia de viteze. Cursa scurta si schimbari precise. Nu inteleg cum poti spune ca-i naspa. Singurul lucru care mi s-a parut mai ciudat a fost pedala de acceleratie foarte mica si cu o cursa foarte scurta, care o face foarte sensibila (probabil compenseaza pentru lipsa de putere).
    23 3
  • Domnule Detractor, termenul lowcost a fost atribuit în mod denigrant la adresa Dacia tot de alți sh-lovers. Și ca apoi să vină tot unul din ei și să ia cel mai mare scor din lista mașinilor de mai sus și să spună că e mare.
    Se dovedește a mia oară că unii vor să dea banii pe siglă, iar în acest caz etichetarea pusă tot de ei le pute. Nici vorbă să verifice ce se mai poate lua de banii ăia în alt showroom.
    Nu-i problemă, presupun că ofertele ”premium” din târg au un aer mai îmbietor...
    24 9
  • hazard
    Sa vezi nebunie in service-urile Dacia! Mecanicii aia nu prea le au cu lucrurile uzuale, daramite cu o noua cutie de viteze...
    @Kirotractor e pacat ca un client care isi doreste sa cheltuiasca mai mult pe o Dacia nu gaseste lucruri cu adevarat folositoare: airbag cortina!
    15 19
  • Ne-am englezit dom'le! Adevarul e ca multi romani gandesc in engleza.
    Cand vrem sa paream inteligenti, spunem low-cost. Eu nu stiu ce-i ala low-cost.
    Aflati insa aici asa: exista masini de BUGET, masini de VOLUM, masini PREMIUM si masini EXCUSIVISTE.
    25 11
  • iceman
    Ce misto , Logan MCV de 90 CP la 13.600 euro . Eu mi-am adus din Germania Audi A6 170 CP fabricatie 2011 cu 13.000 euro la 150.000 km .
    4 17
  • da...mda
    decat balsoi probleme mai bine ...premium :)))
    6 15
  • @mda in mare ai dreptate insa vezi tu ca bugetul nu e chiar o clasa.

    Avem:

    1.low-cost Dacia-singura de pe piata europeana
    2.volum-buget Skoda, Renault, Ford, Kia, Citroen (in ultima vreme)
    3.volum - Toyota, VW, Hyundai, Peugeot, Opel
    4.premium - Merc, BMW, Audi, Lexus etc.
    5.lux - Bentley, RR etc.

    Plus ca vezi tu, limba romana e plina de neologisme si asa a fost mereu. Foarte multe cuvinte provin din franceza, turca si alte limbi care au fost la moda candva.
    11 17
  • Ești ipocrit, cândva cuvintele de care pomenești ”buget, volum,, premiu, exclusivist” TOATE au fpst neologisme, și erau la fel ca ”low-costul” sau weekednul acum. Cât timp poporul român e plin de oameni obtuzi ca tine care nu acceptă decât ce știu nici nu se pune problema de a INVENTA un cuvânt nou pentru că lumea sare în cap ”la noi nu se zice așa”, cuvinte din alte limbi nu primim, și rămânem cu vocalular din 1848...Pun pariu că te dearanjează pleonasmele și cacofoniile, aceste adevărate probleme ale limbii române, nu sărăcia vocabulurului și o gramatică din ce în ce mai rigidă.
    3 13
  • @Andy

    Regulile astea nu le faci tu !! Piata isi face propriile reguli, iar presa de specialitate le exemplifica. Iti recomand sa mai deschizi o revista auto din cand in cand. Ai lacune serioase in cultura auto.

    - exista marci de Buget precum Dacia, Lada, Daihatsu, Tata, Chery etc. (pietele pe care se desfasoara si succesul sau insuccesul lor nu sunt in chestiune aici)

    -exista marci de Volum, iar aici se poate ramifica in 2 (intr-adevar):

    *Volum pe segment low-end - iar aici suntem pe nisipuri miscatoare - Renault, Opel, Hyundai, Kia, Citroen, Seat, Skoda, SsangYong, Isuzu, Suzuki, Fiat, etc.
    *Volum pe segment high-end - Honda, Mazda, Nissan, Toyota, Subaru, Ford, Vw etc.

    - exista marci Premium: Mercedes-Benz, BMW, Audi, Infiniti , Lexus, Alfa Romeo, Volvo, DS, Alpine (mai nou) etc.

    - exista marci Exclusiviste (de lux poate fi si un bmw; "lux" spune can-can sau o alta publicatie neprofesionista): Rolls Royce, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Koenigsegg etc.

    PS:
    Desi traim vremuri in schimbare: Hyundai si Skoda si-au ridicat foarte mult preturile, atat de achizitie cat si de servisare si n-ar trebui sa mai intre in categoria masinilor de volum "accesibile". Discutabil.
    20 3
  • -aaah Buget - adaug Datsun
    8 3
  • iceman cam cati km reali are noul tau audi???:))
    15 0
  • albastru
    top vezi u iceman men asta are haudi dar e pe bulgaria si merge la consum faca ac,(bine clima)si se plage ca ii consuma,17 in orasi,
    13 4
  • albastru
    a si sta cu parintii si bunicii intr-o garsoniera de 22 mp cu soba (Prietene lucrul nou e nou nu se compara cu nici un cotet sh)
    18 3
  • razvan
    o masina sh este ca o femeie care a mai fost si cu altii.Are vicii ascunse si kilometrajul dat peste cap.
    15 1
  • @VMA Ford e volum low-end la fel ca Chevrolet care e principalul concurent la nivel mondial. Opel e in aceeasi categorie cu Buick (modelele sunt in mare aceleasi) si intra in a doua categorie mentionata de tine in cazul celor de volum. Marca de volum cu valente premium in cazul Ford era Mercury care e defuncta de ceva ani.

    Valabil si in cazul Kia-Hyundai. Kia sunt mai ieftine si intra in prima categorie, in timp ce Hyundai in a doua.
    5 9
  • razvan
    Vad in tabelul de mai sus ca intre Logan Laureat benzina 1,2 16v 73cp si acelasi Logan,tot Laureat dar 1,5dci 75cp este o diferenta de pret de 2050 E .Oare se merita ptr.consum si 2 cp si ceva cuplu in plus?Eu zic ca nu.Diferenta intre motorizari este de aproape un sfert din pretul total al benzinarului.
    9 0
  • Ex-Mercury n-are nicio treaba cu discutia de fata. Daca e s-o luam asa, Lincon e divizia de lux de la Ford. Lincon e brand premium distinct. De asemenea Ford mai are o gama Vignale, adica niste versiuni ceva mai pretentioase, fara a fi premium. Orice ai spune, Ford e o marca cu preturi piperate, ce se bate cu Vw la marja de profit nesimtita pe care si-o iau. Ford Europa ne intereseaza, iar Ford Europa are o politica diferia de Ford in SUA.
    11 0
  • Dacia nu mai este o masina ieftina
    4 10
  • Trezirea!
    Conteaza media de pret. Cand compari media de pret Dacia cu a altor marci, atunci ajungi la concluzia ca Dacia are modele ieftine, de buget.
    13 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru