În așteptarea unor facelift-uri și generații noi ale modelelor din actuala gamă, Dacia își revizuiește portofoliul de oferte adăugând începând cu această vară o linie de echipamente suplimentară pe Sandero și pe Logan MCV. Cea mai importantă apariție este însă cea a versiunilor cu transmisie automată robotizată denumită oficial Easy-R, care intră oficial în dotările gamei Logan și a lui Sandero.
O transmisie-hibrid între manuală și automată clasică
Noua transmisie Easy-R va fi disponibilă pe Logan, Logan MCV și Sandero pe versiunile 1.5 dCi de 90 CP (în variantă cu șase trepte), respectiv 0.9 TCe de 90 CP (variantă cu 5 trepte).
Dacă vă hotărâți să comandați unul dintre aceste modele în versiune Easy-R, pedala de ambreiaj va dispărea, iar în locul clasicului levier manual va apărea unul cu hartă automată a treptelor. Fiind o cutie robotizată, care este considerată pas intermediar între o manuală și una full-automată, tehnologia de la baza transmisiei oferite de Dacia este una simplă și are rolul, spun oficialii mărcii, de a asigura un nivel de fiabilitate superior transmisiilor automate clasice. Astfel, cutia este acționată de un sistem electromagnetic (spre deosebire de cel hidraulic de pe cutiile full-automate) care "oferă o mai mare precizie a acționării, o durabilitate și o fiabilitate sporite", spun cei de la Dacia. De altfel, acest mod hibrid de modificare a treptelor asigură un consum și un nivel de emisii de CO2 identic cu cel al unei cutii manuale clasice.
Transmisia Easy-R oferă două moduri de funcționare.
Dacă pe modul Drive se comportă ca o cutie automată, computerul fiind cel care decide momentul în care treapta este schimbată în funcție de turație, modul Manual îi oferă șoferului posibilitatea de a schimba treptele cu ajutorul levierului prin împingere sau tragere.Noua cutie Easy-R este un element opțional care se regăsește începând de astăzi pe listele de comandă ale dealerilor Dacia din toată țara. Transmisia robotizată va putea fi aleasă ca dotare pe versiunile de echipare Laureate și Prestige. Prețul său va adăuga 500 de euro la cel al variantelor cu transmisie manuală disponibile deja pe aceste trei modele.
Echiparea de top Prestige vine pe Sandero și Logan MCV
Odată cu lansarea noii transmisii robotizate Easy-R, Sandero și Logan MCV calcă pe urmele lui Logan și primesc o versiune superioară de echipare denumită Prestige. Aceasta le oferă clienților climatizare automată, geamuri electrice cu comenzi integrate în portiere, proiectoare dublu optice, jante din aliaj de 15 inch de culoare Dark Metal și semnalizatoare integrate în oglinzile laterale.
Versiunea superioară de echipare Prestige va putea fi aleasă pe motorizările pe benzină de 73 CP (1.2 16v) și 90 CP (0.9 TCe) sau pe versiunile diesel 1.5 dCi de 75 sau 90 CP. Prețul său este cu 700 de euro mai mare decât cel al echipării Laureate, care era anterior vârful de echipare al modelelor Logan, Sandero și Logan MCV.
MODEL | CARBURANT | MOTORIZARE | ECHIPARE |
PREȚ |
DACIA LOGAN |
Benzină | 1.2 16v 73 CP |
Laureate | 8.800 |
Prestige | 9.500 | |||
0.9 TCe 90 CP |
Laureate | 9.850 | ||
Laureate Easy-R 5 trepte | 10.350 | |||
Prestige | 10.550 | |||
Prestige Easy-R 5 trepte | 11.050 | |||
Diesel | 1.5 dCi 75 CP |
Laureate | 10.850 | |
Prestige | 11.550 | |||
1.5 dCi 90 CP |
Laureate | 11.450 | ||
Laureate Easy-R 6 trepte | 11.950 | |||
Prestige | 12.150 | |||
Prestige Easy-R 6 trepte | 12.650 | |||
DACIA LOGAN MCV |
Benzină | 1.2 16v 73 CP |
Laureate | 9.800 |
Prestige | 10.500 | |||
0.9 TCe 90 CP |
Laureate | 10.850 | ||
Laureate Easy-R 5 trepte | 11.350 | |||
Prestige | 11.550 | |||
Prestige Easy-R 5 trepte | 12.050 | |||
Diesel | 1.5 dCi 75 CP |
Laureate | 11.850 | |
Prestige | 12.550 | |||
1.5 dCi 90 CP |
Laureate | 12.400 | ||
Laureate Easy-R 6 trepte | 12.900 | |||
Prestige | 13.100 | |||
Prestige Easy-R 6 trepte | 13.600 | |||
DACIA SANDERO |
Benzină | 1.2 16v 73 CP |
Laureate | 9.000 |
Prestige | 9.700 | |||
0.9 TCe 90 CP |
Laureate | 10.050 | ||
Laureate Easy-R 5 trepte | 10.550 | |||
Prestige | 10.750 | |||
Prestige Easy-R 5 trepte | 11.250 | |||
Stepway Easy-R 5 trepte | 11.450 | |||
Diesel | 1.5 dCi 75 CP |
Laureate | 11.050 | |
Prestige | 11.750 | |||
1.5 dCi 90 CP |
Laureate | 11.650 | ||
Laureate Easy-R 6 trepte | 12.150 | |||
Prestige | 12.350 | |||
Prestige Easy-R 6 trepte | 12.850 | |||
Stepway Easy-R 6 trepte | 13.000 |
...Preturile cresc insa insidios si ne trezim mai saraci cu 13.600 euro la iesirea din showroom, desi la intrare eram parca dispusi sa cheltuim jumatate... :-)
Se dovedește a mia oară că unii vor să dea banii pe siglă, iar în acest caz etichetarea pusă tot de ei le pute. Nici vorbă să verifice ce se mai poate lua de banii ăia în alt showroom.
Nu-i problemă, presupun că ofertele ”premium” din târg au un aer mai îmbietor...
@Kirotractor e pacat ca un client care isi doreste sa cheltuiasca mai mult pe o Dacia nu gaseste lucruri cu adevarat folositoare: airbag cortina!
Cand vrem sa paream inteligenti, spunem low-cost. Eu nu stiu ce-i ala low-cost.
Aflati insa aici asa: exista masini de BUGET, masini de VOLUM, masini PREMIUM si masini EXCUSIVISTE.
Avem:
1.low-cost Dacia-singura de pe piata europeana
2.volum-buget Skoda, Renault, Ford, Kia, Citroen (in ultima vreme)
3.volum - Toyota, VW, Hyundai, Peugeot, Opel
4.premium - Merc, BMW, Audi, Lexus etc.
5.lux - Bentley, RR etc.
Plus ca vezi tu, limba romana e plina de neologisme si asa a fost mereu. Foarte multe cuvinte provin din franceza, turca si alte limbi care au fost la moda candva.
Regulile astea nu le faci tu !! Piata isi face propriile reguli, iar presa de specialitate le exemplifica. Iti recomand sa mai deschizi o revista auto din cand in cand. Ai lacune serioase in cultura auto.
- exista marci de Buget precum Dacia, Lada, Daihatsu, Tata, Chery etc. (pietele pe care se desfasoara si succesul sau insuccesul lor nu sunt in chestiune aici)
-exista marci de Volum, iar aici se poate ramifica in 2 (intr-adevar):
*Volum pe segment low-end - iar aici suntem pe nisipuri miscatoare - Renault, Opel, Hyundai, Kia, Citroen, Seat, Skoda, SsangYong, Isuzu, Suzuki, Fiat, etc.
*Volum pe segment high-end - Honda, Mazda, Nissan, Toyota, Subaru, Ford, Vw etc.
- exista marci Premium: Mercedes-Benz, BMW, Audi, Infiniti , Lexus, Alfa Romeo, Volvo, DS, Alpine (mai nou) etc.
- exista marci Exclusiviste (de lux poate fi si un bmw; "lux" spune can-can sau o alta publicatie neprofesionista): Rolls Royce, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Koenigsegg etc.
PS:
Desi traim vremuri in schimbare: Hyundai si Skoda si-au ridicat foarte mult preturile, atat de achizitie cat si de servisare si n-ar trebui sa mai intre in categoria masinilor de volum "accesibile". Discutabil.
Valabil si in cazul Kia-Hyundai. Kia sunt mai ieftine si intra in prima categorie, in timp ce Hyundai in a doua.