Dacă se va aplica schimbarea anunţată de nemţii de la Bild, uzina din Bănie ar putea să beneficieze de un model mai bine vândut, care să-i asigure o cotă de producţie apropiată de capacitatea maximă, pentru a elimina necesitatea opririi temporare a producţiei în vederea reducerii stocurilor. Zvonurile citate de cotidianul Bild anunţă mutarea unui schimb din producţia de Fiesta de la Koln la Craiova. Reprezentanţii Ford România nu au confirmat şi nici nu au infirmat posibilitatea producţiei lui Fiesta în Craiova. Poziţia oficială a reprezentanţilor Ford în privinţa acestui subiect nu vizează mutarea producţiei la fabrica din Craiova, concentrându-se pe necesitatea unor discuţii cu sindicaliştii uzinei din Koln, care vor avea loc ulterior, în vederea eficientizării costurilor de la fabrica respectivă.
Avantajul celor de la Ford ar fi la nivel de cheltuieli, deoarece costurile legate de salarii şi de energie ar fi mai reduse la fabrica din Craiova. În tura de noapte de la Koln, salariaţii germani câştigă cu 500 de euro net mai mult faţă de cei din turele de dimineaţă sau seara, iar diferenţa este palpabilă chiar şi la o companie cum este Ford, deoarece vorbim despre 1.000 de posturi în tura respectivă. Potrivit Frankfurter Allgemeine Zeitung, salariile din România ar fi la 10% din nivelul din Germania, ceea ce ar reprezenta o economie suficientă încât să fie rentabilă mutarea parţială a producţiei în Craiova, justifică nemţii.
Purtătorul de cuvânt al angajaţilor fabricii Ford din Koln, Martin Hennig, spune că respectiva uzină este cea mai eficientă fabrică de automobile din lume şi că o restrângere a producţiei va duce la o lichidare parţială. În schimb, Hennig propune reducerea departamentelor IT, vânzări şi management ale companiei-mamă, pentru a obţine economii comparabile fără a afecta muncitorii din producţie. Sindicaliştii Ford Germania nu au adus în discuţie subiectul intrastructurii defectuoase din România, care aduce costuri crescute atât pentru Dacia, cât şi pentru Ford, exportul modelelor produse în Craiova şi în Mioveni fiind mai costisitor decât în alte ţări din cauza trenurilor care circulă cu viteze reduse şi a lipsei autostrăzilor care să lege graniţele între ele.
toata lumea a cazut in c...ap!
ca urmare nemtii au iesit in strada sa-si apare interesele nationale nemultumiti ca o marca nationala cum e Ford ar putea fi asamblata intr-o tara de mana a 3 a punandu-se problema impactului asupra viitorilor clienti cand vor incerca sa cumpere un Ford "made in Romania".
on-topic: nu iese fum fara foc...
chiar am crezut ca exista atata imaginatie incat sa nu mai fiu nevoit sa pun ghilimelele unde lucrurile sunt evidente
multumesc
@@vianu
Ford e o marca buna si fiabila. Am avut un Ranger si e ca un gandac ! Nu il poti distruge. Am cunostinte care au Focus, Fiesta de noi si nu au avut probleme cu ele. Au acum peste 120 de mii de km. Eu am o parere buna depre Ford chiar daca nu imi plac ca design. Tehnic sunt bune.