Presa germană: Bosch i-a avertizat în 2007 pe cei de la Volkswagen în privința software-ului folosit de motoarele TDI

de Sebastian Toma
Luni, 28.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Publicațiile germane Bild am Sonntag și Frankfurter Allgemeine Zeitung au relevat noi informații despre scandalul Dieselgate. Potrivit surselor citate de acestea, Bosch i-a avertizat în 2007 pe cei de la Volkswagen să nu folosească software-ul care permitea păcălirea testelor de emisii.

Bosch livrează componente de injecție common-rail și module de tratare a gazelor de evacuare. La fel cum se obișnuiește în industria auto, Bosch furnizează aceste componente constructorilor și este responsabilitatea lor să le regleze, calibreze și integreze conform legii.

Robert Bosch GmbH
Comunicat de presă

CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

Compania Bosch a avertizat conaționalii de la Volkswagen despre ilegalitatea utilizării unui software care să ajute la obținerea unor emisii mai reduse în timpul testelor de noxe, titrează Automotive News citând publicația germană Bild am Sonntag. Potrivit surselor citate de publicația germană, Bosch le-a furnizat celor de la Volkswagen un software special, pe care să îl folosească în scopuri de test, dar acesta a ajuns să intre în producție, în ciuda unei avertizări emise în 2007 de furnizorul Robert Bosch GmbH, în care li s-a transmis că ar fi ilegală utilizarea software-ului de test pentru mașinile de producție.

Mai mult decât atât, o sursă citată de Frankfurter Allgemeine Zeitung a anunțat în ediția de duminică a ziarului că un inginer Volkswagen a trimis o notificare la nivel intern cu privire la riscurile folosirii unui software în sistemul de gestionare al injecției care să asigure emisii mai scăzute pentru motoarele TDI atunci când acestea sunt testate pe banc.

Intervievați de Reuters, atât reprezentanții Bosch, cât și reprezentanții Volkswagen au refuzat să discute despre contractele semnate între cele două companii.

Întreaga situație apărut în fața publicului după ce s-a descoperit faptul că Bosch este furnizorul care a produs unitățile ECU folosite de TDI-urile care aveau liniile de cod specifice sistemului de obținere de emisii mai reduse în timpul testelor specifice. Componentele livrate de Bosch includeau diferite module pentru tratamentul gazelor de evacuare și sisteme de injecție de tip common-rail, conform specificațiilor producătorului, dar responsabilitatea configurării și reglării acestor componente le revenea celor de la Volkswagen, au precizat oficialii Bosch într-un comunicat de presă emis săptămâna trecută. În același comunicat, reprezentanții Bosch și-au declarat angajamentul pentru dezvoltare de noi tehnologii în domeniul motorizărilor diesel și au subliniat existența unui sistem numit Denoxtronic, pe care l-au dezvoltat în regie proprie, care asigură reducerea cu până la 95% a emisiilor de NOx-uri în condiții de conducere care nu sunt acoperite în ciclurile oficiale de testare a gazelor de evacuare.

Esential 300 de euro este costul implementării din fabrică a unui sistem de tratare a gazelor de evacuare cu AdBlue, potrivit Bild am Sonntag.
Cei de la Bild am Sonntag pun decizia implementării unui sistem de "fentare" a testelor standardizate de emisii pe fondul unei strategii de reducere a costurilor demarată în 2005. În ciuda faptului că inginerii Volkswagen implicați în dezvoltarea de motoare diesel erau conștienți că folosirea sistemelor cu adaos de uree de tip AdBlue erau singura soluție pentru asigurarea normei legale de emisii de NOx-uri la motoarele diesel, aceasta ar fi adus un cost suplimentar de 300 de euro pe vehicul, valoare considerată prea ridicată la momentul în care compania trecea printr-un proces de reducere a costurilor.
Astfel, propunerea implementării acestui sistem a fost refuzată de departamentul financiar al companiei și a fost necesară o altă soluție, explică sursele citate de Bild am Sonntag.

Via Automotive News (înreg.) | Bild am Sonntag | Frankfurter Allgemeine Zeitung | Bosch

Comentarii (5)

  • fraieri, ii costa atunci 300 de euro pe masina, dar acum ii costa 15 miliarde
    19 0
  • Deci se confirma si in articol ca in 2005 nemtii au inceput scaderea costurilor, implicit a calitatii, au facut masini frumoase ca design (passat b6 comparativ cu b5.5) insa mai slab calitativ).
    23 2
  • petrush
    bravo AM sunteti implicati in caderea imperiului german.
    ca urmare a presiunii facuta de prietenii AM care au tipat sus si tare ca VW are probleme cu injectoarele, specialistii germani au introdus softul fraudulos ptr a prelungi agonia pieselor respective.
    3 2
  • Marian
    Ca o mica concluzie ... deci pe un producator auto il costa cca 300 euro sa faca un motor diesel sa respecte standardele privind emisiile si VW a gasit rezolvarea prin acest soft. Cum masinile lor nu sunt tocmai ieftine si vazand ca restul producatorilor care chiar au bagat piese de 300 de euro in masini si au fost nevoiti sa creasca pretul masinilor, normal ca si ei s-au aliniat si au cerut niste bani in plus.
    O alta problema o am cu toata treaba asta, de ce doar motoarele euro 5 sunt afectate? Incepand cu cele euro 6 au toate aceste tehnologii care le fac sa respecte standardele?
    Cum se face ca incepand cu 1 sep toti producatorii au sarit dintr-odata in liga euro 6? Au modificat cu totii motoarele? Cum au facut asta? Sau doar au lipit o eticheta pe el pe care scrie E6?
    4 0
  • Euro 6 se atinge doar cu AdBlue asa ca nu erau alte optiuni. Ramane totusi de verificat daca se injecteaza suficient AdBlue in toate regimurile de functionare si nu doar la teste.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru