Esential
2004 | este anul aparitiei modelului Logan. |
Dacia a prezentat astazi noua versiune restilizata a modelului Logan sedan. Dacia a dezvaluit in cadrul unui eveniment special noul Logan facelift, care va costa la fel.
Cele mai importante noutati ale sedanului autohton sunt vizibile la exterior, unde designul partii frontale si al celei din spate au fost modificate. Logan facelift reprezinta o reinterpretare stilistica si nu una de ordin tehnic. Este prima modificare a designului lui Logan din 2004, de la aparitia modelului Dacia.
La patru ani de la lansarea primului model Logan, Dacia prezinta “Noul Logan”. Aceasta versiune noua a celebrei berline in trei volume pastreaza toate avantajele care au consacrat modelul pe piata : raportul imbatabil dintre prestatii si pret, spatiul interior foarte generos si fiabilitatea remarcabila. Liniile mai dinamice, interiorul mai agreabil si mai confortabil reflecta generozitatea si ingeniozitatea noii imagini de marca Dacia.
Noua Dacia Logan va fi comercializata in Romania incepand din prima jumatate a lunii iulie iar apoi progresiv pe majoritatea pietelor din Europa de Vest. Toate ameliorarile care au fost aduse Noii Dacia Logan nu s-au repercutat asupra pretului masinii, care ramane neschimbat fata de cel al predecesoarei sale. Atat in Romania cat si in majoritatea tarilor europene, modelul va fi disponibil cu o garantie de 3 ani sau 100.000 km.
Dacia Logan se afirma drept o berlina moderna, al carui design exterior exprima robustete si calitate. Calandrul, cu un desen nou, inaugurat pe modelul Dacia Sandero, este redimensionat si afiseaza noua sigla a marcii. Bandoul superior cromat este prezent pe toate versiunile de echipare. Bara de protectie fata in culoarea caroseriei este perfect integrata in acest ansamblu. Blocurile optice au fost redimensionate. Proiectoarele de ceata (disponibile in functie de versiune) sunt puse in valoare de un ornament de culoare carbon.
Partea posterioara a masinii a fost redesenata. Usa portbagajului are un aspect mai dinamic si poate dispune de un bandou cromat in partea inferioara, in functie de versiune. caroseriei, adopta o linie moderna, integrand un inel de remorcare cu obturator si catadioptrii. Toate aceste evolutii sunt insotite de o gama noua de capace de roti si jante de aluminiu (optional). Paleta de culori este completata de nuante noi: gri bazalt, albastru electric, albastru extrem. Noua Dacia Logan este mai atragatoare.
Blocurile optice, restilizate, urmeaza noua linie a usii portbagajului. La randul sau, bara de protectie spate, si ea in culoareaPlansa de bord, inaugurata pe Dacia Sandero, este moderna si functionala. Panourile de usi au un design modern, cu manere ergonomice si baghete decorative elegante (in functie de versiune). Urcarea in gama este evidentiata la Noua Dacia Logan prin trei variante de tratament al plansei de bord si trei variante de tapiterie, in functie de pietele pe care vehiculul va fi comercializat. Scaunul soferului dispune de un nou dispozitiv de reglare. Acesta, impreuna cu volanul reglabil pe inaltime (in functie de versiune), asigura un plus de confort in timpul sofatului. Forma specifica a tetierei centrale de pe bancheta din spate (in functie de versiune) si retrovizoarele exterioare - preluate de pe Dacia Logan MCV - maresc vizibilitatea catre spatele masinii.
Noua Dacia Logan se bucura de un spatiu interior extrem de generos, fara concurenta in categoria berlinelor in trei volume ale segmentului B. Dimensiunile afisate corespund mai curand vehiculelor din segmentul C : Noua Dacia Logan masoara 4290 mm in lungime (cu 4 cm mai mult fata de versiunea precedenta Logan) si 1740 mm in latime. Spatiul interior reprezinta unul din atuurile recunoscute ale vehiculului : 3 adulti se pot instala confortabil pe bancheta din spate, datorita inaltimii pana la plafon din aceasta zona a habitaclului – 873 mm. Latimea la nivelul coatelor spate este remarcabila, masurand 1428 mm, valoare care se apropie de categoria berlinelor mari. Nu in ultimul rand, volumul de incarcare al portbagajului (510 litri) si forma acestuia permit depozitarea unor obiecte de forme si dimensiuni diverse.
Noua Dacia Logan a preluat elementele de siguranta care i-au permis modelului sa obtina 3 stele la testul Euro NCAP. Vehiculul este echipat cu sistemul ABS Bosch 8.1 de ultima generatie, cu un repartitor electronic al fortei de franare (EBV) si cu asistenta la franarea de urgenta (AFU) – element introdus pentru prima oara pe Dacia Sandero. Sistemul AFU identifica situatiile in care este actionata franarea de urgenta si actioneaza asupra circuitului hidraulic pentru a creste eficienta sistemului ABS prin exercitarea unei presiuni maxime asupra franelor inca de la actionarea acestora.
In planul sigurantei pasive, Noua Dacia Logan este echipata cu o noua plansa de bord, din polipropilena cu structura tip fagure, care diminueaza consecintele unui impact asupra genunchilor. In partea inferioara, plansa de bord urmeaza linia gambelor, reducand astfel presiunea in cazul unui impact. Protectiile pentru pasager si sofer, care protejeaza zona picioarelor si a gleznelor, completeaza acest dispozitiv de siguranta. Toate cele cinci locuri dispun de centuri de siguranta cu prindere in 3 puncte. Modelul poate fi echipat in serie (in functie de tara de comercializare) cu doua airbag-uri frontale pentru sofer si pentru pasagerul din dreapta.
Noua Dacia Logan preia cele trei motoare pe benzina de 1.4, 1.6 si 1.6 litri 16v, precum si motorul diesel 1.5 dCi, care au contribuit la succesul gamei Dacia. Motorul 1.5 dCi reprezinta o referinta tehnologica in domeniu, fiind echipat cu un sistem de injectie directa common rail de a doua generatie, care ofera prestatii de nivel inalt asociate unui consum foarte redus. Disponibil in versiunea 70 CP si in versiunea mai dinamica de 85 CP, motorul 1.5 dCi afiseaza un nivel al emisiilor de CO2 de numai 120 g/km.
Umflatura de la portbagaj mai diminueaza din aspectul de dulap de la vechiul Logan, dar are si ea o uratenie apreciabila.
Singura parte unde arata intr-adevar mai bine este interiorul.
Da, e Dacia, e buna, merge (eu am mers mii de km cu ea si e suficient de buna pentru cati bani am dat pe ea). Da, se poate si mai bine, dovada acest facelift. Chiar si in privinta pretului, Dacia loveste puternic atat prin Sandero cat si prin Logan. Da, are si ceva probleme dar ce masina nu are probleme (la aceeasi bani?).
Hai sa nu ne mai uitam peste gardul vecinului si sa ne mandrim cu ce avem noi, iarba NU e mai verde acolo, asa vrem noi s-o vedem.
Conduc Logan si imi place masina,am permis de 8ani, consider ca este peste celelalte masini al caror pret coboara sub 10000euro. Imi doresc un Audi A4 2.0TDI, dar nu mi-l permit inca.
dar un lucru este sigur: chiar daca se numeste mercedes-bmw.....etc dupa o anumita vreme, si anumiti km este mult mult mai fragila decat un logan nou
si am cunostinte(rude)care cu masini noi nemtesti luate din reprezentanta sau intors dupa cateva luni cu probleme destul de grave la care reparatia a costat cat cel mai scump logan...
de Mihai G. (01.07.2008, 14:23)
roba 4x4
Multumesc frumos !!
Daca s-au facut si ceva inbunatatiri la calitatea materialelor din interior atunci chiar este un pas inainte! ;-)
pana una alta, este unicul producator auto din Romania, vinde cel mai mult, are cea mai mare cota de piata - e normal sa fie asa!
Va fi comerciliazata incepand cu luna iulie 2008 - asa spune DACIA
deci ce rost are sa schimbam prea mult caruta nationala, mai bine o facem o telegutza
Recomandarea mea pentru cei care imbacsesc site-ul asta cu comentarii aiurea: daca voi ati descoperit "magia" masinilor la mana a2a, tineti-o pentru voi! Majoritatea stim avantajele si dezavantajele unei masini 2nd hand deja iar voi nu aduceti nimic nou tocandu-ne la creier cu aceleasi comentarii inutile!
COMPANIA DACIA S-A DEZVOLTAT POZITIV DE ACEEA TERBUIE SA APRECIATI!
In al doilea rand NU exista alta masina NOUA la pretul acesta !! la un pret apropiat poate fi un Symbol sau Albea... dar niciuna nu arata la fel de bine ca Loganu asta "nou"!!parerea mea... asa ca nu mai vb aiurea !! fiecare cu parerile si gusturile lui...
aveo 1.2i direct 4u 8650 1 airbeg, abs si aer conditionat canci
aveo 1.4 direct 4u 9790 1 airbeg, aer cond,
spark 0.8i direct 6830
spark 1.0i elite 8020 2 airbeguri, aer cond, abs si cd player
fiat panda 8990e nasoala
albea 8469-9922e
hyundai getz 1.1 9752e aer cond si un airbeg
kia picanto 7279-10200 mica,nasoala si proasta
kia rio 9056e cea mai iefina
kia cee'd 9887 cea mai ieftina
lada nici n-o mai pun la socoteala
mazda 2 9990e cea mai ieftina da destul de bine dotata
peugeot 107 8547 cu 4 usi
opel corsa 1.0i 5 usi 9500
skoda fabia 1.2 55cp junior 8396
in rest nu mai vad care ar fi, voi ce ati alege???
nu imi asum raspunderea pt datele de mai sus
preturile sunt exprimate in euro
dintre toate tot loganu l-as alege k e mai bn echipat la un pret mic
Ca sa nu fie discutii, conduc Peugeot 406 2.0 HDi si Honda Accord 2.0 i-VTEC. In plus am peste un milion de km la activ. Am avut pe mana si Dacii [1310, Solenza, Logan] si pot spune ca orice e mai bun. Toate au avut probleme serioase. In schimb la 406 am facut doar reviziile si o schimbare de distributie. Are 6 ani deja... Accord-ul e nou, nu are probleme.
Corect, nu se compara pretul, dar asta nu inseamna ca Loganul nu e masina proasta si urata. Ca alternative... cred c-as merge pe Mazda2, Albea sau 107 [care e cam mic, dar se misca foarte bine].
Parerea mea...
de Dumitru (01.07.2008, 18:59)
Doamne, in ce hal a ajuns scoala in Romania...
lasane esti praf ca loganu :))
Se amesteca motorizarile, diversele clase de autotutrisme, preturile, s.a.m.d. !
M-am ocupat de vanzarea auto second-hand 8 ani de zile, pana in toamna anului trecut, cand mi-am reprofilat firma.
Ceea ce va pot spune cu siguranta si cred ca toti o stiu, ca o masina adusa din Germania ( locul de unde achizitionam masini ) la 150.00 de km. dupa maxim un an, un an jumatate, incepe sa ceara multi bani. Asta daca km. de pe bord sunt cei reali ! ( Deoarece se pot maslui, costa 40 de eur. in Germania iar o carte de service din care sa reiasa acei km. costa 50 eur !! )
In plus, majoritatea au fost lovite si refacute, bine, e adevarat, dar au air-baguri-le care nu prea mai functioneaza ! Dar tu le platesti atunci cand achizitionezi masina ! Asa ca si la siguranta poti avea probleme cu masinile s.h. !
De ce vand vest europenii masinile dupa 4-5 ani ?
Deoarece, costul intretinerii unei masini vechi este mai mare dacat ratele la una noua !
Cine le cumpara ? Cei care vor sa para ceea ce nu sunt !! Cei care vor sa pozeze in "mari afaceristi" sau "smecheri" de cartier, dar care de fapt nu au bani de o masina noua si cu bani putini isi cumpara un s.h. de firma, de care sunt tare mandri si nu mai le ajungi nici cu prajina la nas !
Nu conteaza ca baga banii intr-o masina veche si nesigura. Nu conteaza ca devin cei mai buni prieteni ai atelierelor si mecanicilor auto. Nu conteaza ca rup site-urile pe net si revistele de specialitate, cautand piese cat mai ieftine din dezmembrari si alea fara viata lunga sau de proasta calitate.
Conteaza sa aiba masina de firma ! Si atunci inseamna ca este cineva, este un "smecher" !! Ce mai conteaza ca sta intr-un apartament de doi lei, ca nu si-a pltit intretinerea sau ratele la creditul din care si-a luat masina, sau altfel spus, tzeapa secon-hand ? Conteaza sa vada lumea pe strada ( cei care nu-l cunosc! )ca el este important ! Dar de fapt, nu este decat un "s.h." si el !
Despre Logan. Am condue un MCV de 1,6 - 16v de care nu am fost prea incantat. Este cam puturos pt. ce sustine ca stie. Berlina de 1,4 la fel. Nu prea te ajuta la depasirile de pe soselele noastre, sau in panta. Mai ales incarcata !
Am fost in schimb placut surprins de dieselul 1,5 de 85 c.p. ! Um motor care are viata si un consum excelent !
Problemele generale, la toate modelele, izolatia fonica si stergatoarele de parbriz, care imi amintesc de vechea dacie. ( aceste probleme le intalniti si la Clio, o masina caruia Loganul ii este superioara !)
Noul Logan este mai reusit din punct de vedere estetic ( Sandero nu-mi spune nimic ! ) si are o linie mai placuta si mai eleganta.
Este un pas inainte pt. Dacia cu siguranta, si asta se va reflecta in vanzarile companiei.
Ca ne place sau nu, Dacia Logan este unul dintre putinele noastre lucruri pozitive, prin care ne facem cunoscuti in lume. Si in consecinta, nu pot decat sa felicit constructorii romani de la Colibasi pt. noul model Logan. Succes mai departe baieti !
p.s. Pt carcotasi : am o Skoda Octavia 2 diesel, al carui leasing il termin in octombrie. Dupa aceea intentionez sa-mi cumpar un Mitsubishi Outlander.
Am permis de 8 ani - si conduc in prezent Kia Ceed - varianta cu motor de 1.4 la 109 cai incepe de la 12.400 E (taxe incluse) - dotari excelente la pachet, 5 stele euro encap....am analizat foarte bine obtiunile cand mi-am cumparat masina - si loganul (dacia) nici macar nu am inclus-o...oi fii znob...dar aceasta e parerea mea.
vw polo
Fiesta Comfort – pret incepand de la 8.315 Euro
Vei beneficia de mai mult confort si de mai multa siguranta daca vei alege nivelul de dotare Ford Fiesta Comfort. Dotari suplimentare precum airbag pasager, inchidere centralizata, geamuri fata actionate electric si scaun sofer reglabil pe inaltime sunt doar cateva dintre echipamentele din dotarea standard care vor face calatoria mai placuta.
Fiesta Trend – pret incepand de la 9.107 Euro
Atunci cand te afli la volanul lui Fiesta Trend toate privirile vor fi atintite asupra ta. Este dinamica si stilata, gratie jantelor din aliaj usor de 15â€, schimbator de viteze metalizat, ABS si EBD.
Fiesta Ghia – pret incepand de la 9.775 Euro
Ford Fiesta Ghia, luxoasa si stilata, le are pe toate – la un pret minim. Aer conditionat, jante de aliaj usor, geamuri fata electrice, inchidere centralizata cu telecomanda, schimbator de viteze imbracat in piele, oglinzi retrovizoare laterale incalzite si actionate electric – toate standard.
Fusion Ambiente – incepand de la 9.420 Euro
Incepand cu modelul de baza Ford Fusion, vei observa un stil imbunatatit al intregii game. Noua grila si bara de protectie frontala, noile bandouri laterale si faruri fata si spate reproiectate, confera modelului Fusion Ambiente un aspect exterior mai robust, in timp ce noul panou de instrumente si noua serie de echipamente confera o imagine moderna ambientului.
si totusi nu fiti prosti sa comparati versiunea cea mai cheala de la logan cu astea de baza care au aproape tot ceea ce la logan intra in varianta full
3 mânere de viraj standard
Tetiere faţă cu reglare pe înălţime standard
Antidemaraj electronic standard
Iluminare portbagaj standard
Scaune faţă cu reglaj longitudinal şi reglaj al spătarului standard
Indicatoare digitale (carburant, temperatură lichid răcire, kilometraj) standard
Tapiţerie Oska şi ambianţă Muscade standard
Reglaj faruri din interior standard
Consolă centrală cu aspect metal standard
Ştergător parbriz cu 2 viteze şi temporizare fixă standard
Mocheta Dilour standard
Bare de protecţie în culoarea caroseriei (partea inferioară) standard
Bloc optic spate cu stopuri tip Cristal standard
Panouri uşi cu inserţie material textil standard
Calandru cu bandou superior cromat standard
Retrovizoare exterioare cu reglaj manual din interior standard
Cutie de documente (8 litri) standard
Buton deschidere portbagaj standard
Retrovizor interior cu reglaj noapte/zi standard
Suport pahare pe consola centrală standard
Baghete laterale de protecţie gri standard
Încălzire/ventilare cu 4 viteze standard
Spaţiu documente pe planşa de bord în partea dreaptă standard
Jante de oţel 15 cu capace complete standard
Comandă reciclare aer standard
Închidere centralizată cu cheie standard
Pre-echipare radio (antenă radio şi precablaj) standard
Airbag frontal ÅŸofer standard
Geamuri colorate (cu tentă de culoare) standard
Centuri de siguranţă faţă în trei puncte, reglabile pe înălţime standard
Plafonieră centrală standard
3 centuri de siguranţă spate standard
Parasolar pasager cu oglindă de curtoazie standard
Scrumieră mobilă şi brichetă standard
si urmatoarele pentru cei cu bani
Radio CD 2x15W, panou detaÅŸabil +180 EUR
Garanţie extinsă 12 luni, dar nu mai mult de 120.000 Km +210 EUR
Vopsea metalizată +255 EUR
Garanţie extinsă 24 luni, dar nu mai mult de 120.000 Km +295 EUR
Direcţie asistată hidraulic +405 EUR
INCREDIBIL!!! GEAMURILE ELECTRICE SUNT TRECUTE LA URMATOAREA VARIANTA DE ECHIPARE..., DECI LA 6400EURO DAI LA MANIVELA !!!!
cat despre faceliftul loganului.... daca esti emo si vrei sa te sinucizi ....din fata nu vezi in afara de bara cromata si noua sigla nici o diferenta intre cele 2 modele.... dar cand te muti si o privesti din profil parca totusi nu mai este aceeasi masina... panta capotei este armonios unita cu parbrizul iar privind catre spatele masini se poate observa din nou o panta armonioasa intre geam si porbagajul usor lungit fata de modelul anterior cara se termina intr-un mod usor agresiv dar care infrumuseteaza usor designul masinii... Cat despre interior .... am observat o singura schimbare care imi place la nebunie in schimb.... manerul de la portiera..... cel dinainte era oribil...
Nu este genul de masina din care as iesi la intrarea intr-un club dar este cu siguranta genul de masina cu care as merge la servici sau sa imi vizitez parintii.
Astept cu nerabdare modelul potent de dacie ;)) sa-l vad cum se rastoarna, cum nu-i tin franele, cum consuma XX %, etc...
PS: Acum sa vedem ce cocosi rurali or sa apara in trafic cu kkLOGANUL fortzos... (vor scrie acum pe spate M POWER cu incredere... :)) EXTRA SPORT TUNING DESIGN TURBO lumeeeeeee
cand o sa invete si romanii ceva?
pacat ca nu au lucrat si la motorizari , mi-as fi luat unul sa ma iau la intrecere cu vechiul logan ( mai ales al politiei )...
Acum, ideea e ca daca iti iei o masina sh, trebuie sa casti ochii la maxim si sa stii foarte multe despre masini. Daca iti iei doar ca arata bine, ai belit-o.
De ce nu mi-as lua Logan ? Pentru ca daca vreau aer conditionat si inca ceva chestii care mi se par de bun simt pe orice masina (pana si rabla mea de Escort avea aer), ma apropii de 10.000 de euro.Am condus un Logan 1.4 si am ras. Cand acceleram era ca o jucarie chinezeasca, abia se urnea. I-am dat un scart de pe loc si mi-a fugit in toate partile directia.
Ideea e ca la 10.000 de euro, ai posibilitati foarte multe: una noua, dar mai mica decat Loganu (pentru cei care nu cara de la tara alimente la oras) sau un sh ales cu grija. Nu, nu cu 150.000 la bord, asta e pentru fraieri.
Dezavantaje Logan: arata nashpa, butucanoasa, are un motor foarte slab pentru cat de imensa e, este foarte instabila, fiind atat de inalta si butucanoasa. In rest, singurul avantaj pe care il vad e cel cu serviceul care presupun ca e mai ieftin decat la straine.
Incetati cu prostiile ca sh-ul e moarte curata. Daca stii sa casti ochii, gasesti masini sh excelente. Chestia cu pretu mic la Logan e praf in ochi. Daca ai 10.000 de dat pe o Dacie, nu mai ai de unde sa storci 2-3.000 pentru o masina adevarata ? Mi-e greu sa cred.
Renault n-are nici o treaba cu designul armonios, asa le plac lor si clientilor lor masinile.
Personal cred ca msinile renaul sunt bune (inclusiv Logan) si fiabile (in fuctie de pret) insa sunt printre cele mai urate din punct de vedere al designului, imi lasa impresia ca sunt cu 10 ani in spate fata de restul producatorilor de masini de aceeasi talie.
este pentru cei fara pretentii la design (ce draq o fi si notiunea asta)
Ce nu imi place la Logan: Faptul ca singurele masini mai proaste la cap siguranta sunt doar spark-ul si chinezestile--ma refer la cele noi. Cele mai dure accidente (unde soferul nu prea are ce sa faca) sunt cele din lateralin orase, in intersectii. Acolo esti mort in Logan--a se vedea cazull teo peter si al regizorului roman. NU ai airbag-uri cortina si cele laterale sunt numai pe versiunile de top(unde se bate deja cu versiunile inferioare ale accentului si ale ceed-ului care sunt mai bine dotate). In rest, slaba la stabilitate, putea spate ffff incomoda si saltareata. Pentru carat picioici si sfecla e ideala, dar pentru persoane, pe drum lung te termina. Confort slab, insonorizare slaba si ff slaba calitate a fabricatiei (ma refer aici la versiunile superioare care se bat cu versiunile cele mai slabe--dar mai bine dotate decat ale loganului--ale concurentei--> mai sus enumerate de alt cititor + modelul accent uitat pe afara).
scuzatzi-mi expresia...si trebuie urgent imbunatatzita...sper sa fie putin mai ieftina intrucat calitate "nema"..orikum sa vazut un progres...multe modele si imbunatatzite...sper sa ajungem mai sus
TAXA DE MEDIU ESTE INCA IN VIGOARE CA NU CUMVA TARICEANU SA DEA FALIMENT CU DACIA...PESTE TOT NUMAI INTERESE DAR SA FACA UN LUCRU BUN SA NE MULTUMIM SI NOI NICIODATA NU SE VA REALIZA ASA CEVA IN ROMANIA...