31 martie 2018 marchează o zi importantă pentru industria auto din Europa. Începând de sâmbătă, toate modelele actualizate din gama unui constructor (facelift, generație nouă sau model cu nume nou) vor avea integrate în standard un dispozitiv care va permite apelarea automată a numărului unic european de urgente 112 în cazul producerii unui accident major.
Astfel, de noul dispozitiv vor beneficia în standard inclusiv următoarele modele pe care le va lansa constructorul român Dacia pe piață.
Cum funcționează sistemul eCall
Noul serviciu are numele oficial eCall și presupune montarea în mașină a unui dispozitiv echipat cu o cartelă SIM. În momentul în care senzorii sau airbag-urile detectează producerea unui accident major, sistemul eCall se activează și sună automat la numărul european de urgență 112.
Serviciul eCall informează operatorul uman al serviciului de urgență că este vorba despre un apel inițiat în mod automat și trimite o serie de informații esențiale despre accident: ora producerii accidentului, coordonatele GPS ale mașinii din momentul producerii accidentului și direcția de mers a mașinii, informație utilă în special în cazul accidentelor produse pe autostrăzi.
Autoritățile române au anunțat încă din 2012 că sunt pregătite să gestioneze apelurile automate primite prin eCall ca urmare a actualizării sistemelor informatice ale serviciilor de urgență.
Serviciul eCall este util în special în cazul în care șoferul și/sau pasagerii sunt inconștienți în urma producerii unui accident și, prin urmare, se află în imposibilitatea de a apela serviciile de urgență. În plus, serviciul eCall poate fi activat manual prin apăsarea unui buton în mașină, element util în cazul în care un șofer observă pe șosea producerea unui accident major.
Ce efecte va avea eCall
Într-un raport oficial, Comisia Europeană estimează că serviciul eCall are ca efect scurtarea cu 40% a timpului necesar pentru ca echipajele de urgență să ajungă la locul accidentului, în cazul celor petrecute în zone urbane, și cu 50% în cazul accidentelor petrecute în mediul rural. De asemenea, se estimează că serviciul reduce cu 4% numărul accidentelor fatale și cu 6% numărul de răniți grav ca urmare a intervenției mai rapide.
"eCall are potențialul de a salva multe vieți prin scurtarea timpului de răspuns al serviciilor de urgență.
Asta înseamnă că ambulanțele, mașinile de pompieri și cele de poliție pot interveni cât de repede posibil în "ora de aur" de după accident", spune Erik Jonnaert, secretarul general al Asociației Constructorilor Auto din Europa.În plus, Comisia Europeană menționează că introducerea dispozitivului nu va genera costuri majore pentru constructori: potrivit estimărilor oficiale, costul este de numai 100 de euro pentru fiecare mașină și este de așteptat ca acesta să scadă în timp pe măsură ce numărul mașinilor care îl vor utiliza va crește, iar tehnologia va deveni mai accesibilă.
Decizia introducerii sistemului eCall pe toate modelele noi fabricate după 31 martie a fost luată ca urmare a unei înțelegeri de comun acord între constructorii auto prezenți în Europa, fără ca noul dispozitiv să reprezinte o cerință obligatorie din partea Uniunii Europene. Până acum, sistemul era oferit deja de numeroși constructori fie contra-cost, fie doar pe anumite versiuni de echipare.
Poate chiar ador războiul psihologic, deși uneori ȋmi repugnă; ce zici de următoarea tactică, veninianu: ȋți voi căuta nod ȋn papură, alternativ cu a-ți lua apărarea (și toată ticluirea va fi executată de “alți” doi utilizatori, nelogați, cu putere de convingere) ? Tu vei riposta, desigur, dar dacă vor fi, ȋntr-adevăr, alte persoane decât mine? Le-ai putea acuza pe nedrept ;)
Evident că nu mă pretez la un gest creștinesc, dar orice pasăre trebuie să piară pe limba ei…Ȋți voi arăta eu cum se traduce “teoria conspirației” pe care o persiflezi ȋn postarea ta. Precizez că nu sunt “psihopupu” sau ranchiunos (ca să previn o astfel de observație din partea ta), ci iubitor de pace, dar modul ȋn care vezi tu climatul de interacțiune civilizată și, ȋn definitiv, buna conviețuire – inclusiv pe acest site – te identifică ȋn pielea lui…Mafia. Știu, știu, “n-ai cum” să fii Mafia (chiar dacă vă unesc problemele ortografice și atitudinile de pișicheri “de cartier”). Dar ȋn ce consta, de fapt, deosebirea dintre păgânii și creștinii care ne invadau țara pe vremuri ca s-o subjuge?
Nu trebuie să fii deci agentu trei nule ca să fii conștient că simpla posesie a unui telefon mobil te face o țintă facilă pentru nenii din supele serviciilor triliterate (supranormativ de multe / forțoase-ntr-o țară săracă cum e România, dar asta-i altă discuție.)
Nu mai zic de internet, mail, IP-uri etc. - tema-i vastă, dar inutil de puricat, fiindcă nici măcar sistemele de criptare ultra-recente NU protejează pe nimeni - nearondat STS, clar.
Personal nu-mi mai bat așadar demult capul cu asta, văzînd măsura asta UE-fascistoidă mai ales prin prisma unor noi scumpiri pseudo-justificate ale mașinilor.
Fiindcă tot omu are acum un mobil, perfect detectabil și fără să ai un ALT sistem GPS montat în tăblăraie. Chiar de-ai fi inconștient sau - doamne feri - puțin mort. :-)
Ar merita totuși să aflăm detalii apropo de funcționalitatea sistemului în zone *fără acoperire* - rar, dar se mai întîmplă și incursiuni în prăpăstii.
...Și totuși, cînd îmi amintesc cazul Iovan-BN2-112-munți-iarna-chix, îmi piere orice urmă de curiozitate.
P.S. @inexo: Savuroase-n continuare postările tale logice (dar și sofistice 10%)... totuși cred că-s timp pierdut cumva. Zic asta ca medie statistică ponderată a IQ-urilor de pe net.
pe acest forum tipul asta a luat inexorabil si va lua pe mai departe minusuri gramada. pentru ca aici nu prind fabulatiile lui, cu religiozitati si dumnezei, cu pasiuni bolnave pt masini poluante, cu anchilozarea in trecut, cu teorii ale conspiratiei, cu nationalisme de 2 bani gauriti, mandria de a scrie corect texte interminabile care spun nimic, apologii ale capitalismului salbatic si alte bazaconii.
aaa, si sa nu mai spun ca e incredibil de inconsecvent: imi aduc aminte cum se ratoia la mafia ca ziceai ca praf il face, cum a doua zi il pupa zgomotos. doar un exemplu, sunt multe.
vianu, in schimb:
1. scrie scurt si acid, uneori prea subtil si mai ia si cate o rosie din cauza asta, dar sansele sa adoarma cititorul sunt minime
2. e de cele mai multe ori la obiect, nu deraiaza
3. e deschis la minte si se uita inainte, nu inapoi, asa il percep eu
eu pariez deci pe vianu in aceasta confruntare despre nimic, pun la bataie 2 copeici, ca sunt sarac si mai mult nu am si oricum nu se merita. sic!
precizez ca nu sunt vianu sub alt nume, chiar daca asa s-ar putea crede, ca scriu doar cu minuscule. tastele pt CAPS sunt defecte si deocamdata nu am bani sa imi iau o tastatura noua. dupa cum spuneam, sunt mai sarac
Fără acest sistem ai fi mort 100% !
Aşa că un sistem foarte bun.
@54...ma faci sa rosesc...asa o caracterizare cu 1,2,3 !? :)
Teribil! Remarc o tentativă la fel de ȋnduioșătoare precum cea a sclavilor mediatici ai lui Kövesi de a transforma miasmele ȋn miresme. Parcă m-am mai confruntat/delectat cu asemenea rechizitorii standardizate. Mister 54, dacă vrei să-ți funcționeze brici “simptomatologia”, inspiră-te de la Squealerii Noii Securități staliniste de la noi – te vor instrui ȋn jonglerii cu epitetele de nu-ți va veni să crezi, astfel ȋncât le vei scanda ȋn mod repetat pe stradă, la manifestații regizate, ca o păpușă ȋntoarsă cu cheița la spate.
Vianu nu se comportă mai răsărit decât un ȋnchipuit mediocru de cartier, așa că nu te mai strădui să-l descrii/prezinți cu aureole și diademe pe prețioasa-i (ȋși imaginează el) devlă. Sau nu cumva…? Poate că ești chiar tu, drăguțule. Oricum, cine ar verifica?
Știi de ce te-a absorbit o pâclă a nedreptății și tu nu realizezi, Mister? Fiindcă (uite că nu reproduci chiar tot din arhivă, ci numai ceea ce ți se pare că-ți susține acuzațiile) de MULTE ori eu am propus și reconciliere, și vigilență, și respectarea autentică a opiniilor, fără să ne mai calificăm ȋn niciun fel ȋntre noi, dar oare nu m-am amăgit singur?...Numai dacă aruncă năvodul investigației sumare peste bancul tău de pești (a se citi: termeni injurioși), oricine poate constata lesne că nici nu poate fi vorba de toleranță…Pe acela pe care ȋl deranjează – poate chiar cumplit – ideile și analizele mele “de nimic” (de fapt, “incorectitudinea politică” le provoacă unora indigestie, anume acelora care “privesc ȋnainte, nu ȋnapoi”, dar, dacă paseismul este ȋnfierat ca anomalie a spiritului, oare futurismul și copilotul său de nădejde – recte transumanismul – nu atrag și nu necesită același tratament?) l-am rugat aprioric să apeleze la redutabila armă a votului, iar dacă vrea neapărat să-mi aducă la cunoștință sentimentele sau părerile lui despre mine, atunci s-o facă ȋn maniera recomandată de orice cod etic! Fiindcă aici mă asemăn cu Mircea Badea: dacă “adulmec” că preferi să mă terfelești și că te-ar excita să crezi că mă simt inferior, neverosimil, vinovat și mizerabil din cauza mărturisirii tale brutale și a “expertizei” tale aprobate “unanim” de “cerebralii” și “cuminții” de pe site, atunci ȋți tai craca cu viteză warp, fără ezitare. Sau se cuvine să reacționez precum senatorul Șerban Nicolae: “N-am să renunţ la dreptul la opinie, doar pentru că o mână de neterminaţi, isterici, agresivi şi îmbâcsiţi de ură mi-l neagă”. Limpede, nu?
Ȋn fond, dacă fie și numai un singur utilizator mă “ȋnverzește”, atunci socotesc, cu temei, că nu scriu chiar “nimic”. De altfel, Mister 54 & Vianu, aveți impresia că mă hrănesc cu slavă deșartă? De aceea postez pe AM??? Niciun alt scop nu urmăresc decât de a ști (sau măcar de a rămâne cu iluzia) că pot fi folositor cuiva, ȋn sensul de a-i servi teme de reflecție (care le repugnă celor mai mulți ignoranți, obtuzi și comozi; ȋntr-un singur cuvânt și ȋncă expresiv: conformiștilor) – preponderent auto, ca să ne limităm la specificul site-ului – sau, invers, de a le culege și eu pe acelea care ȋmi pot stimula facultățile dăruite nativ de “religiozități și dumnezei”.
Fiți, deci, rezonabili, măi copii ai durerii (vă știți voi care). Mulțumiți-vă cu puterea mută a votului și nu vă hazardați spre terenuri minate…Ȋn caz contrar, aidoma “unității de elită DNA”, vă “ard ca pe șoareci”, chiar și vorbind numai despre automobilism, astfel ȋncât redactorii să nu vadă vreo pricină de a mă radia. Cu alte cuvinte: “printre rânduri” și la modul impersonal, generalizator, vă “paradesc”.
Apropo, când veți elabora politica de postare care să fie clară, la vedere, valabilă și drastică perpetuu, domnilor redactori? Oferiți-mi prilejul să vă conving că, dacă vă veți executa, eu, unul, voi fi ȋn stare să respect cu ușurință regulile obligatorii și nepărtinitoare, adică nu voi materializa “amenințarea” de mai sus, din moment ce măsurile imperioase de somare și “igienizare” le veți lua, logic, domniile voastre. La urma urmei, nu socotiți că ar cam fi cazul să transformați ȋn realitate palpabilă un concept eminamente utopic ȋn societatea românească postdecembristă și anume: libertatea de exprimare…RESPONSABILĂ?
Felicitarile, plicurile si scrisorile de adeziune si adanca pretuire se depun in urna de la iesire.
pacat ca am pierdut timp aiurea sa citesc bazaconiile unui crestinopat privitor de antena3 si admirator psd... uups, scuze de pleonasm.
in conditiile astea, a ne vorbi noua de libertate de exprimare responsabila e o neobrazare fara margini.
manipulatul fericit ca e manipulat de inalta academie de manipulare in masa a lui dom' profesor are tupeul de a ii arata pe altii cu degetul ca sunt papusi intoarse cu cheita. ireal. dar, experimentul lui dom' profesor e un succes, ce pot sa zic, el e dovada vie
caz de psihiatrie, nu gluma
E o idee bună. Începem cu eliminarea tuturor comentariilor care fac referire la politică și care n-au ce să caute în secțiunea de comentarii a unui site cu și despre mașini.
Altfel spus, stick to the subject. Mulțumim de înțelegere.
Mircea, foarte bine că vreți să procedați cumva, dar, mai ȋntâi, se cuvine să dați curs solicitării mele, cea referitoare la elaborarea și publicarea pentru permanență a “Manualului de conduită a utilizatorului Automarket”, astfel ȋncât să se poată aplica principiul de drept “ignorantia legis neminem excusat” pentru orice eventual “infractor” (deci fără părtinire, fără concesii, fără EXCEPȚII).
Rămân fidel AM ȋn orice condiții, dar trebuie să conștientizăm cu toții că unele lucruri trebuie schimbate neȋntârziat și ireversibil…
Apropo, AM, să nu excludeți din vedere “argumentum ad hominem” și să vă motivați ȊNTOTDEAUNA gestul de a șterge orice postare delictuoasă prin invocarea articolului corespunzător din Manualul care sancționează manifestările neconforme, fiindcă așa ar fi democratic: să se convingă toată lumea că nu s-a comis o nedreptate față de autorul textului sau textelor suspecte. Și nu, nu s-ar instaura “Poliția Gândirii” pe AM (ca să previn o astfel de ipoteză), ci s-ar asigura un climat de normalitate, onestitate și respect concret (că de cel doar dezbătut sau sugerat eu, unul, m-am săturat).
Cât despre elementarul drept la replică, nu va mai fi nevoie de acesta, din moment ce redacția va elimina rapid orice sursă a discordiei. Așadar, n-ar fi nimic de ȋnțeles eronat: polemica nu va fi interzisă (firește că nu), dar se impun două condiții sine qua non: să fie “on topic” sau axată pe automobilism și să nu pătrundă ȋn zona…atacului la persoană.
Baftă!
Și aștept “restart” forum :)
Nu e nevoie de un regulament. Există trei mari reguli mari și late. Care spun că sunt eliminate toate comentariile care:
1. Sunt off-topic și nu contribuie astfel constructiv la discuția despre subiectul articolului.
2. Atacă injurios alți utilizatori.
3. Atacă echipa Automarket. Suntem deschiși dialogului și cu atât mai mult criticilor constructive atât timp cât acestea vin natural într-o discuție bine intenționată, nu în atacuri gratuite.
E destul pentru o atmosferă plăcută în comentarii. Dacă nu ne iese întotdeauna, se întâmplă pentru că pur și simplu ne scapă. Sau că nu apucăm să vedem comentariile în cauză înainte ca cel atacat să se aprindă.
O duminică liniștită.
O zi deosebită pentru toată lumea!