Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Scandalul Volkswagen a luat amploare în noaptea de luni spre marţi după ce EPA, organismul american de protecţie a mediului, a anunţat că anumite modele din cadrul grupului german care utilizează motoare V6 TDI au de asemenea instalat un software pentru păcălirea testelor de emisii.
Printre noii "trişori" se numără şi modelul Porsche Cayenne Diesel de generaţie 2015, însă constructorul german susţine că este surprins de aceste acuzaţii. "Suntem surprinşi să aflăm această informaţie. Până la această informare, toate informaţiile noastre erau că Porsche Cayenne Diesel respectă integral (n.r - normele de mediu). Porsche America de Nord va coopera pe deplin cu autorităţile relevante", menţionează Porsche într-un comunicat de presă.
Spre finalul lunii septembrie, la scurt timp după izbucnirea scandalului, Porsche se delimita de Volkswagen afirmând că modelul Cayenne Diesel cu motor V6 TDI are propriile teste de emisii. "Porsche desfăşoară propriile teste de emisii şi de calibrare. Nu suntem afectaţi de problema Volkswagen", preciza la vremea respectivă un purtător de cuvânt al mărcii.Celelalte modele implicate în noul scandal provin de la Audi: Audi A6 quattro, Audi A7 quattro, Audi A8/A8L şi Audi Q5, toate de generaţie 2016. Volkswagen şi Audi au negat deja noile informaţiile ale autorităţilor americane.
Via Porsche
Personal cred ca toate motoarele Diesel din cadrul Grupului Vw emit mai mult decat in realitate si au soft-uri care pacalesc testele. Deasemenea cred ca sunt si alti constructori care se afla in aceasta situatie dar inca nu se stie.
Cei din Grupul Vw ar trebui sa taca, pentru ca vorbesc numai prostii!
p.s. Sunt alte lucruri, cum ar fi banii... :)