Porsche Panamera va avea un frate mai mic, rival pentru BMW Seria 5

de Bogdan Mirică
Vineri, 17.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche îşi doreşte un model poziţionat sub Panamera. Acesta ar urma să preia designul şi performanţele fratelui mai mare pentru a se putea bate cu greii segmentului: BMW Seria 5 şi Mercedes E-Klasse.

Succesul de care s-a bucurat Panamera îi face pe cei de la Porsche să viseze la un model la fel de profitabil. Acesta ar urma să se poziţioneze sub actualul Panamera şi să fie capabil să fure din clienţii actualelor Audi A6, BMW Seria 5 şi Mercedes E-Klasse.

Proiectul, care a mai fost dezbătut de oficialii Porsche, este readus în atenţie de Matthias Muller din dorinţa de a putea activa în segmentul E premium. Chiar şi aşa, Muller recunoaşte că va fi o decizie dificilă pentru că Porsche a depus deja mult efort pentru crossover-ul Macan. Producţia fratelui mai mic al lui Cayenne a necesitat o dublare a capacităţii de producţie şi îmbunătăţiri pentru departamentele de vopsitorie şi caroserie.

Esential 60.000 de euro ar urma să coste fratele mai mic al lui Porsche Panamera.
Primele zvonuri despre un model situat sub Panamera au apărut încă din 2011. De atunci şi până în prezent tot mai multe informaţii au indicat venirea noului membru, care ar fi evaluat la aproximativ 60.000 de euro.

Dacă va primi undă verde, modelul va fi dezvoltat pe noua platformă MSB, dezvoltată special de Grupul Volkswagen pentru viitoarea generaţie Panamera, pentru viitorul Phaeton şi pentru noi modele Bentley.

Data estimată de lansare este anul 2016.

via wcf

Comentarii (7)

  • Interesantă mișcare din partea Porsche! Cred ca in 4-5 ani cu un marketing puternic si sprijinul VAG va ajunge liderul clasei.
    11 9
  • Dar oare un rival pentru Volkswagen Golf va avea?
    14 9
  • Ma bucur sa aud asta. Isi extind gama si asta e foarte bine. Nu cred ca o sa fure din clientii de 5, E class si A6 pt. ca o sa coste cu aprox 15 mii de euro mai mult (o suma destul de consistenta). Poate o sa fure din clientii de 5, E, si A6 care le fac pe comanda (full) si ajung cu ele la 60 sau peste 60 de mii iar de suma aia poate cumpara un Porsche Panamera mai mic (cum se va numi el...:)). Totusi nu cred ca o sa coste 60 de mii...daca Macan e aproape 65,o berlina de clasa mare de la Porsche probabil o sa coste 66-67 de mii (minim). Intra direct in competitie cu Ghibli care costa 66 si ceva pret de baza.
    Abea astept sa vad un test comparativ cu el vs Maserati Ghibli. Dar mai e mult de asteptat.....
    9 2
  • ps.
    Si de Macan au spus ca o sa coste 50 de mii si e 64 si ceva.....
    10 1
  • inexorabil
    Dacă aş încerca o incursiune în trecutul nemuritor, oare cine din acele timpuri memorabile, unice, ar admite că, din supercar, Porsche poate deveni supercărucior?...Nu m-ar surprinde dacă, la un moment dat, chiar şi emblematicul 911 va fi împins pe muchea dilemei: ori "downsizing" / "electric", ori...pa şi pusi, dragă bătrâne, urmând ca "platformele modulare" să-ţi cânte prohodul îndurerate, pe marginea gropii pe care ţi-o vor săpa şi în care îţi vor ţine de urât pe vecie alte "sportive" de poveste, precum Pontiac GT0, Buick GN, Audi Quattro, Lancia Delta Integrale etc.
    3 7
  • @ Scorpionul.negru
    Daca Porsche ( impreuna cu Audi asigura peste 50 % din profitul VW Group ) va produce un competitor cu Maserati Ghibli, motivul cel mai probabil este acela ca familia Porsche/Piech ( detine 100 % din actiunile Porsche Automobil Holding SE , actionarul majoritar VW Group ) ce detine in prezent 54 % din actiunile cu drept de vot ale VW Group are nevoie de bani pentru a cumpara fara prea mari probleme cele 17 % din actiunile VW Group detinute de statul Qatar . Aceasta teorie a aparut anul trecut in publicatia germana Manager-Magazin in momentul in care aproximativ in acelasi timp au aparut datele privind dividentele oferite actionarilor de catre VW Group si de catre BMW . Atunci toti analistii financiari au ramas surprinsi de ce familia Porsche/Piech ( valoarea actiunilor sale la VW Group in euro este cel putin de doua ori mai mare decat valoarea celor aprox. 47 % din actiunile BMW detinute de familia Quandt ) a primit un divident mult mai mic decat dividentul primit de familia Quandt in conditiile in care si profitul VW Group a fost mult mai mare decat cel BMW . Explicatia este ca Ferdinand Piech a preferat ca o mare parte din miliardele de euro care ar fi trebuit sa revina sub forma de dividente membrilor familiei sale ( Porsche/Piech ) sa ramana in cadrul Porsche Automobil Holding SE pentru investitii viitoare . Atunci cei de la Manager-Magazin au aflat un aspect foarte important si anume in momentul in care statul Qatar se va decide sa vanda actiunile VW Group, Porsche Automobil Holding SE are atentie DREPTUL PRIMULUI REFUZ . Acest lucru inseamna ca statul Qatar la inceput trebuie sa discute cu cei din familia Porsche/Piech si doar daca nu ajung la o intelegere sa discute ulterior cu altcineva . In urma cu 5 ani cand au investit in VW Group o actiune VW valora 80 euro, astazi valoreaza 200 euro ceea ce inseamna ca cele 7 miliarde euro investite de Qatar astazi valoreaza peste 16 miliarde euro . Privind in trecut vom vedea ca cei Qatar dupa o anumita perioada in care investitia lor a crescut foarte mult , vand actiunile respective si se indreapta spre alte companii cu potential de crestere . Ferdinand Piech mereu a gandit pe termen lung iar telul sau este clar ca vrea ca Porsche Automobil Holding SE sa ajunga la peste 70 % din actiunile VW Group . Alt aspect interesant este dat de testamentul lui Ferdinand Piech care a fost conceput astfel ca niciun urmas al sau sa poata vinde vreodata actiunile in cadrul VW Group ci doar sa aibe drept la dividente . Dupa trecerea sa in nefiinta, actiunile sale vor fi detinute de doua fundatii ( Ferdinand Karl Alfa si Ferdinand Karl Beta ) , similare cu cea care controleaza cel mai mare furnizor de componente auto din lume si anume Robert Bosch GmbH .
    9 6
  • @@ Scorpionul.negru
    Bun articolul copiat de pe net.
    3 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru