Porsche este determinată ca primul său model electric să fie unul cu funcții autonome avansate. Mission E este programat pentru lansare în versiune de serie în 2019, iar constructorul german pregătește deja o serie de noutăți tehnice.
Directorul executiv Oliver Blume a dezvăluit că Porsche Mission E va avea nivelul 4 din 5 de autonomie, ceea ce înseamnă că se va putea conduce singur în aproape orice situație fără să necesite atenția șoferului.
Oficialul îi liniștește însă pe cei care se tem că nu se vor mai bucura de plăcerea de a conduce, întrucât afirmă că funcțiile autonome vor fi utilizate cu precădere în situații precum blocajul în trafic. "Există situații, cum ar fi blocajele în trafic, în care vei putea citi ziarul, dar clienții se bucură să conducă, iar acest lucru va rămâne", spune el.
De asemenea, Porsche lucrează la o tehnologie care îi va permite să introducă update-uri software printr-o conexiune la internet, așa cum procedează deja Tesla inclusiv pentru Model S, unul dintre principalii rivali ai lui Mission E.
Partea interesantă este că Blume afirmă că aceste update-uri software vor permite inclusiv îmbunatățirea performanțelor motorului."Va fi posibil să lucrăm cu opțiuni over-the-air. Nu am luat încă o decizie, dar ar putea fi posibil să oferim mai multă putere. De exemplu, dacă ai versiunea de 400 de cai putere, ar putea fi posibil să faci update la varianta de 450 de cai putere", adaugă Blume.
Porsche Mission E va utiliza două motoare electrice care vor genera echivalentul a 600 de cai putere, iar modelul va avea nevoie de numai 3.5 secunde pentru a ajunge la 100 km/h. Bateria va avea o autonomie de circa 600 de kilometri și se va încărca până la o capacitate de 80% în numai 15 minute.
Via Autocar
tehnologia asta, tz, tz, tz....
Asa o fi, cum zici tu,libera. Sa speram ca ramane libera pana ajung eu la ea......
via ZEN
logica iti este prietena, foloseste-o vianu, tz tz tz
Dar acri mai sunt strugurii astia....
Intradevar odata cu schimbarea de paradigma adusa de masinile electrice vor aparea si niste probleme noi, unele care se pot anticipa, altele nu.
Si cu toate astea societatea se va adapta, in unele tari mai repede, in altele mai tarziu, asa cum si unii oameni imbratiseaza schimbarea mai rapid fata de altii care raman agatati de trecut.
un algoritm de calcul prin care vei fi informat in timp real asupra disponibilitatii statiilor de incarcare se va putea dezvolta cu siguranta in conditiile in care urmatoul pas este comunicarea intre automobile.
Dar nu inteleg de unde graba asta sa ne speriem de timpii pierduti la incarcare. Mai ales la cei care vor ramane "pe lichide".
Inteleg ce vrei sa spui tu. Si m-as bucura ca macar automobilele sa "comunice intre ele" si mai ales sa se inteleaga spre deosebire de soferii lor.
Cat despre "ironia ta subtila de inceput de saptamana"...unii raman pe "lichide" ..altii pe "lichiditati"....;) In fine...
...Evident că și eu am însă, cînd îmi imaginez dialogul dintre două mașini ale viitorului apropiat:
- Ce faci soro? Văd că azi te miști ca ochiu mortului...
- Păi da, io nu mi-am azvîrlit încă pasagerii la rigolă ca tine! :-)