Porsche a încheiat luna martie cu un eveniment important în România. Brandul auto german a lansat oficial în ţara noastră noul Macan, cel mai mic membru al familiei Porsche şi primul său reprezentant în segmentul SUV-urilor compacte.
Macan, dezvăluit în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, în noiembrie 2013, ajunge pe piaţa autohtonă înaintea altor ţări cu renume. Conferinţa de lansare, desfăşurată în Centrul Porsche Bucureşti, cel mai mare complex auto din sud-estul Europei (Porsche Pipera), a adunat jurnalişti şi clienţi dornici să vadă noul Macan, un nume care se traduce „tigru” în indoneziană.
Preţurile pentru noul Macan în România, făcute publice încă de la sfârşitul anului trecute, poziţionează modelul ca fiind cu doar 2000 de euro mai ieftin decât fratele său mai mare, Cayenne.
Modelul are o lungime de 4.680 milimetri, o lăţime de 1.920 milimetri şi o înălţime de 1.620 milimetri. În standard, toate versiunile lui Macan au tracţiune integrală permanentă şi o transmisie PDK cu şapte trepte. Macan este bazat pe platforma lui Audi Q5 şi este construit la fabrica din Leipzig, primele estimări ale germanilor anunţând o producţie de 50.000 de unităţi.Socotelile încep de la 64.600 de euro pentru versiunea pe benzină, Macan S. Preţul este identic cu cel al propunerii economice Macan S Diesel. Excepţie face doar vârful de gamă, Macan Turbo, pentru care Porsche a fixat un preţ piperat, de 88.000 de euro.
Acesta din urmă are sub capotă un V6 de 3.6 litri, cu două turbocompresoare. Unitatea dezvoltă 400 CP şi 550 Nm şi poate să-l ducă pe Macan Turbo de la 0 la 100 km/h în 4.8 secunde. Cu pachetul Sport Chrono, timpul 0-100 km/h al acestei versiuni scade la doar 4.6 secunde.
Noul Macan va fi disponibil la dealerul Porsche Bucureşti începând cu data de 1 aprilie.
Comentarii (4)