Porsche a reușit să confirme în cursul anului 2016 plus-valoarea pe care o are fiecare mașină pe care o vinde brandul din Zuffenhausen. Conform cifrelor financiare oferite de constructorul german și calculelor realizate de reputata publicație Bloomberg, Porsche a reușit să adune cel mai bun profit net per mașină vândută între mărcile mainstream, reușind să pună deoparte 15.900 de euro per exemplar comercializat. Suma este cu 9% mai mare decât cea înregistrată anul trecut.
În 2016, Porsche a reușit, de altfel, cel mai bun an din istoria companiei la nivel de vânzări după ce a atras 238.000 de clienți din toată lumea spre modelele din propria gamă.
Cifrele bifate de Porsche sunt cu atât mai interesante cu cât diferența față de mărcile premium clasice este una majoră. De exemplu, notează Bloomberg, Mercedes-Benz și BMW au reușit același profit net per mașină vândută: în jur de 4600 de euro, deci cu peste 10.000 de euro mai puțin decât Porsche.
Cel mai mare profit net per exemplar comercializat în întreaga industrie auto este reușit de Ferrari, companie care bagă în buzunar 90.000 de euro la fiecare mașină pe care o vinde. Totuși, în cazul italienilor, 30% din veniturile Ferrari vin din exploatarea brandului în acțiuni conexe cu vânzare de mașini: vânzarea de motoare, obiecte promoționale sau parcuri de distracții.
În plus, profitul net total al mărcii Ferrari este mult mai coborât decât cel al mărcii Porsche prin simplul fapt că italienii produc doar 8000 de mașini pe an, de 30 de ori mai puțin decât brandul german.De cealaltă parte a industriei, profitul net al mărcii Dacia per mașină vândută a fost de 293 de euro în 2015, cel mai recent an pentru care au fost raportate cifre financiare. În același an, profitul net total al mărcii Dacia a fost de 100 de milioane de euro.
via Bloomberg
Ce "ieftine" is si Hyundai si Kio, asa-i? Ca au niste preturi de cativa ani. Nu mai au acele preturi cat de cat acceptabile din urma cu 15-20 de ani, raportat la concurenta evident.
Un 60.000 pe un Kia Sportage cum ti se pare? MIC???
Cu alte cuvinte o Dacie care costa 10000 euro in showroom, s-ar putea sa aiba costuri de productie de 4000 euro si un profit brut de 6000 euro.
unde e diferenta de 30.000- 40.000 euro intre un 520d si un 550i???
inteleg ca e vorba de alt motor frane mai performante...mai multe obtionale dar toate astea nu cred ca ajung la 35k euro....
Este vorba de o medie.
@scorpyon
Acum nu mai este Porsche o firmă care se respectă și care oferă bonus mare angajaților ?
@Pana Tot au facut profit 100 mil euro care pentru o firma low-cost (singura de pe piata europeana de altfel) nu e de colea. Concurenta nu se inghesuie pentru ca ar insemna sa o ia de la 0, ceea ce se traduce prin multi ani de pierderi datorita costurilor care s-ar amortiza tarziu.
Tine de management. Cand faci pufuleti, ii dai ieftin cu profit mic pe ei. Avantajul e ca poti vine multi, iar profitul se poate mari.
https://www.autovit.ro/anunt/kia-sorento-2-2-dsl-6at-4x4-cosmo-ID7Gksy9.html#a97f3db1af
40k euro pt un amarat de kia cu motor de 2.2 e ok????
Sau 50k Euro plecare pt un Hyndai Grand Santa Fe?
Si preturile in SUA sunt diferite de cele din Europa.
Cat costa un Viper acolo si cat costa in EU?
Chiar si BMW are in USA un pret de 60k USD si in EU costa minim 60 k EURO. Mai studiaza pietele.
In plus VW nu avea rost sa dezvolte un 2.2, cand are 2.0 de 240CP si un 3.0 care in varianta de 204 CP e de-tunat. fiindca are mai multe preguri de putere. Pana la 326 CP.
In plus VW are alta imagine de marca oriunde in lume, inclusiv in SUA, ca tot ai vorbit de SUA.
Daca faci o resoftare la 3.0 obtii 290CP. La 2.2 cat obtii?
SI tocmai asta e ideea. DE AIA A AVUT KIA-HYUNDAI PRET MAI MIC in trecut, PENTRU CA DE "ACEEASI BANI SA CUMPERI MAI MULTA MASINA"
DACA DAU ACEEASI BANI CA PE UN AUDI (BUN, RAU, CUMM E, DAR ARE IMAGINE), DE CE AS DA PE O MASINA FARA RENUME CU ACELEASI DOTARI SI ACELASI PRET?
E logica de clasa a IV-a
Mai vrei exemplu ? Kia Cadenza 2017 v6 245CP costa acolo 32k $ , adus in RO va fii cam tot pe undeva la 40.000 euro. Adica cat pretul grosolan al unui Passat B8 1.4 TSI 150CP cu DSG si paket R-Line design, cu dotari minimale . Ce inseamna minimal ? Inseamna ca nu are nici macar clima automata in standard, doar optional. Adica e chel la fel ca un Logan de 8 mii .
On topic: Cred ca sunt umflate cu pompa aceste scoruri !
Profitul net in cifre absolute nu spune nimic sau din contra spune prea mult ; importanta este marja de profit PROCENTUALA pentru a vedea exact diferentele intre marci. Este normal ca o marca low cost sau de volum sa realizeze marje de 4-6 % iar cele premium sa treaca de 10% , ajungand la 15-20% la marcile sport exclusiviste gen Ferrari, Lamborghini, etc.
Rad iar cand aud prostia cu imaginea. Ce imagine ai intr-un VW? E aceeasi ca intr-o Kia, ambele sunt marci de volum, ca doar nu vorbim de Bentley, Mercedes, Ferrari si alte firme de lux sau super sport.
''In plus VW are alta imagine de marca oriunde in lume, inclusiv in SUA, ca tot ai vorbit de SUA'' . Aici ti-a raspuns destul de bine colegul de sus, dar ca o paranteza. VW are o imagine atat de ''buna'' in SUA incat insusi proprietarii au dezasamblat masinile si le-au oferit celor de la VW spre vanzare doar epava pe roti, nu mai zic de cei care i-au actionat in instanta pt calomnie si fals :)))
Uite aici
http://piataauto.md/Stiri/2016/12/Proprietarii-masinilor-afectate-de-Dieselgate-le-dezmembreaza-inainte-de-a-le-intoarce-celor-de-la-Volkswagen/
Marfa imaginea VW mai ales din prisma scandalului DieselGate :)))
Nu exista kia Sportage la 60,000 euro. Poate 2 sa coste atat. Ca atare nu inteleg de ce ne dai un link cu Sorento? Oricum, nici ala nu costa 60, ci 40k. Un "neamt" dotat similar te duce pe la 65-70mii. Fiecare marca are clientii ei, nu inseamna ca una este mai buna decat alta sau ca merita mai mult acest pret.
Din calcule strict financiare va pot spune ca daca eu imi iau un Sorento si tu un X5 dotat similar, cei cca. 20-30,000 euro pe care tu ii vei da in plus nu ii poti recupera decat daca vinzi masina in anul 1- 2 maxim 3.
Profitul pe masina. Si aici se pune problema in mod gresit. Nu va uitati la suma bruta a profitului/masina, ci la procentul profitului din pretul de vanzare/productie.
Cred ca in medie o Dacie se vinde, fara TVA(asta se duce la stat all over the world), 7-8000 euro. Astfel Renaul castiga in medie 4% pe masina.
La Mercedes/BMW in medie cred ca iau cel putin 45- 50,000 net ceea ce inseamna ca ei castiga 10%/masina. Adica mai mult de dublu, dar si investesc de 7-8 ori mai mult decat Renault. O fi bine, o fi rau? Daca ai banii, nu-I rau as zice, dar si riscul este pe masura. Iar Porsche castiga 15% , adica de 4 ori mai mult decat Dacia. Dar investesc si de 15 ori mai mult/masina decat Dacia.
In concluzie am putea spune ca "Porsche da lectii" de profit daca ar castiga proportional cu investitia, ceea ce nu este cazul.
Ca si la alte produse, cele ieftine au margine mica dar fac volum, cele scumpe au castiguri mari dar se vand in numar mic si necesita investitii financiare mari.
Uneori ieftinull este la putere (vezi 2008-2010), alteori premium si acesta este motvul pentru care atat VW cat si ceilalti producatori mari au in grup atat marci de volum cat si premium sau chiar lux. Una dintre putinele exceptii este Ferrari, dar gasiti explicatia in articol.