Porsche întoarce spatele mașinilor autonome: "Un iPhone stă în buzunar, nu pe șosea"

de Mircea Meşter
Marti, 02.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul CEO al mărcii Porsche ironizează direcția în care tehnologia auto și majoritatea constructorilor de renume încearcă să marșeze în ultima perioadă. "Nu plănuim să conducem lupta pentru dezvoltarea mașinii autonome", spune Oliver Blume.

O afirmație interesantă realizată de noul CEO al mărcii Porsche a trecut inițial neobservată, însă merită subliniată în contextul tehnologic actual, când fiecare constructor auto încearcă să-și facă loc cu coatele pentru a dezvolta prima mașină autonomă care să câștige încrederea clienților. Sau, mai exact, aproape fiecare constructor auto.

"Un iPhone stă bine în buzunar, nu pe șosea", spune Oliver Blume, cel care a preluat frâiele companiei Porsche după ce anteriorul CEO al mărcii, Matthias Muller, a plecat să scoată Grupul Volkswagen din criza Dieselgate. Blume ironizează astfel tendința constructorilor de a dezvolta modele în care sistemele tehnologice și gadget-urile de toate tipurile tind să preia controlul mașinii. "Nu avem niciun plan de a conduce asaltul în această direcție. Îi lăsăm pe alții să facă asta", continuă Blume, care consideră că modelele pe care le produce marca Porsche sunt produse pentru a fi conduse de șofer, nu pentru a conduce șoferul. 

Poziția mărcii Porsche este asemănătoare cu cea afișată de colegii de grup de la Lamborghini, care afirmaseră anterior prin vocea unuia dintre înalții oficiali că există dubii reale legate de momentul în care un posesor de Lamborghini va cere o mașină autonomă atunci când își configurează viitorul Aventador, de exemplu.

Mărcile sport ale Grupului Volkswagen se numără însă printre puținele care întorc spatele evoluției tehnologice din acest domeniu.

Conform unui raport oferit de compania Boston Consulting Group, 13% dintre mașinile care se vor vinde în 2026 vor avea capacitatea de a se autopilota.

Comentarii (12)

  • Istrate
    Buna gluma : "Un iPhone stă în buzunar, nu pe șosea". Iar eu ii spun lu' frustratul asta : ''Un Porsche sta mai mult in service, decat pe sosea'' gratie DeselGate.
    4 43
  • mircea
    @Istrate
    Dieselgate nu a afectat marca Porsche. Problema soft-ului manipulator a vizat brandurile de volum ale grupului Volkswagen plus Audi.
    25 3
  • off-topic

    niciodata nu vom face un SUV
    13 3
  • @vianu : corect

    Nu spun ca n-au dreptate cu afirmatia lor, dar cand ai un lucru dificil de facut, e mai simplu sa bravezi ca nu vrei sau sa bagi alte scuze, decat sa spui ca nu poti.

    @Mada
    Auzi, critic marcile europene??? :-P
    1 5
  • istrate
    @mircea

    Dieselul de 3.0 TDI de la Porsche este vizat si el de ''softul mincinos'' .
    11 7
  • mircea
    @istrate
    Așa e, my bad, a intrat și Cayenne pe valul al doilea în discuție. Corect.
    5 3
  • @ioi

    tot offtopic:

    exista posibilitatea ca o marca sa-si respecte traditia sau, dimpotriva, sa schimbe macazul si sa abordeze noi linii de dezvoltare. Motivul principal fiind cel financiar. Daca vrei sa ramai pe piata adaptarea si adoptarea unor noi tehnologii devine un "must".

    Nu mi se pare imposibil sa dezvolte un "iPhone pe roti", cat timp faci parte dintr-un concern si exista banii... ..... Dar poti sa iti tii stindardul traditiei ridicat pentru a face o nota diferita fata de ceilalti constructori si sa reiterezi ideea ca sportivitatea ramane in ADN-ul companiei. Cu toate astea, SUV-ul din portofoliu sau prezenta limuzinei, chiar asa sportive cum sunt le vad drept compromisuri care nu se mai "pupa" cu principiul reitarat acum.

    "Nu avem niciun plan de a conduce asaltul în această direcție. Îi lăsăm pe alții să facă asta"

    propozitia asta elimina probabilitatea ca sistemele autonome sa fie introduse pe modelele sale?
    4 1
  • Problema mașinilor autonome este un hype.
    A pornit de la Google și toți au mușcat râma pentru publicitate. Tehnologia este încă în fașă.
    Gândiți-vă că pilotatul autonom s-ar preta de minune avioanelor. Există sisteme fly-by-wire, avioanele de vânătoare sunt proiectate instabile și sunt pilotate de computer, deci tehnologia este mult mai avansată și totuși nu există avioane autonome.
    Gândiți-vă că un F-35 costă undeva la 100 Milioane USD. Tot programul de dezvoltare a costat, țineți-vă bine, 1500 Miliarde USD. Nu puteau să dezvolte un avion care zboară singur? Care decolează, zboară și aterizează singur? Care identifică și lovește țintele singur? Câte obstacole trebuie să identifice un avion în zbor? Câte ținte trebuie să identifice și să calculeze un avion?
    Și totuși nu există un avion autonom.
    Hai să luăm dronele. Cele militare. Ele sunt pilotate tot de oameni. Nu puteau să dezvolte o dronă care să zboare singură și oamenii doar să aleagă și să distrugă țintele?
    Știți câte drone au pierdut SUA din 2001 până acum? În jur de 400.
    La un cost de 3 Milioane bucata, au ieșit în pagubă de peste un miliard de dolari.
    Și tot sunt pilotate de oameni cu toate neajunsurile.
    http://www.washingtonpost.com/sf/investigative/2014/06/20/when-drones-fall-from-the-sky/
    Nu are armata americană bani pentru sisteme autonome?

    Răspunsul este că bani are, dar încă nu există încă tehnologia capabilă de așa ceva.
    5 1
  • Istratel, tu vb de un motor diesel. Porsche are majoritatea motoarele pe benzina deci generalizarea ta este incorecta. Porsche nu prea sta in service fiind una din cele mai fiabile din segment, asta chiar este o generalizare :)
    Comentariul tau este de hater/troller si a fost tratat ca atare, adica ascuns.
    8 2
  • Scuze. Greseala mea. Am uitat ca Panamaera, Cayenne, Macan sunt echipate cu motoare diesel in special de 3.0 care fac grosul vanzarilor Porsche in Europa.
    1 3
  • Asa cum erau impotriva SUV-urilor mari si mici pt o marca destinata exclusiv masinilor sport? sau impotriva dieselelor ....
    1 0
  • Al doilea comentariu cu numele Dram nu este al meu, este a lui mascarici normal. Mai nou e si maimuta :))
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru