O afirmație interesantă realizată de noul CEO al mărcii Porsche a trecut inițial neobservată, însă merită subliniată în contextul tehnologic actual, când fiecare constructor auto încearcă să-și facă loc cu coatele pentru a dezvolta prima mașină autonomă care să câștige încrederea clienților. Sau, mai exact, aproape fiecare constructor auto.
"Un iPhone stă bine în buzunar, nu pe șosea", spune Oliver Blume, cel care a preluat frâiele companiei Porsche după ce anteriorul CEO al mărcii, Matthias Muller, a plecat să scoată Grupul Volkswagen din criza Dieselgate. Blume ironizează astfel tendința constructorilor de a dezvolta modele în care sistemele tehnologice și gadget-urile de toate tipurile tind să preia controlul mașinii. "Nu avem niciun plan de a conduce asaltul în această direcție. Îi lăsăm pe alții să facă asta", continuă Blume, care consideră că modelele pe care le produce marca Porsche sunt produse pentru a fi conduse de șofer, nu pentru a conduce șoferul.
Poziția mărcii Porsche este asemănătoare cu cea afișată de colegii de grup de la Lamborghini, care afirmaseră anterior prin vocea unuia dintre înalții oficiali că există dubii reale legate de momentul în care un posesor de Lamborghini va cere o mașină autonomă atunci când își configurează viitorul Aventador, de exemplu.
Mărcile sport ale Grupului Volkswagen se numără însă printre puținele care întorc spatele evoluției tehnologice din acest domeniu.
Conform unui raport oferit de compania Boston Consulting Group, 13% dintre mașinile care se vor vinde în 2026 vor avea capacitatea de a se autopilota.
Dieselgate nu a afectat marca Porsche. Problema soft-ului manipulator a vizat brandurile de volum ale grupului Volkswagen plus Audi.
niciodata nu vom face un SUV
Nu spun ca n-au dreptate cu afirmatia lor, dar cand ai un lucru dificil de facut, e mai simplu sa bravezi ca nu vrei sau sa bagi alte scuze, decat sa spui ca nu poti.
@Mada
Auzi, critic marcile europene??? :-P
Dieselul de 3.0 TDI de la Porsche este vizat si el de ''softul mincinos'' .
Așa e, my bad, a intrat și Cayenne pe valul al doilea în discuție. Corect.
tot offtopic:
exista posibilitatea ca o marca sa-si respecte traditia sau, dimpotriva, sa schimbe macazul si sa abordeze noi linii de dezvoltare. Motivul principal fiind cel financiar. Daca vrei sa ramai pe piata adaptarea si adoptarea unor noi tehnologii devine un "must".
Nu mi se pare imposibil sa dezvolte un "iPhone pe roti", cat timp faci parte dintr-un concern si exista banii... ..... Dar poti sa iti tii stindardul traditiei ridicat pentru a face o nota diferita fata de ceilalti constructori si sa reiterezi ideea ca sportivitatea ramane in ADN-ul companiei. Cu toate astea, SUV-ul din portofoliu sau prezenta limuzinei, chiar asa sportive cum sunt le vad drept compromisuri care nu se mai "pupa" cu principiul reitarat acum.
"Nu avem niciun plan de a conduce asaltul în această direcție. Îi lăsăm pe alții să facă asta"
propozitia asta elimina probabilitatea ca sistemele autonome sa fie introduse pe modelele sale?
A pornit de la Google și toți au mușcat râma pentru publicitate. Tehnologia este încă în fașă.
Gândiți-vă că pilotatul autonom s-ar preta de minune avioanelor. Există sisteme fly-by-wire, avioanele de vânătoare sunt proiectate instabile și sunt pilotate de computer, deci tehnologia este mult mai avansată și totuși nu există avioane autonome.
Gândiți-vă că un F-35 costă undeva la 100 Milioane USD. Tot programul de dezvoltare a costat, țineți-vă bine, 1500 Miliarde USD. Nu puteau să dezvolte un avion care zboară singur? Care decolează, zboară și aterizează singur? Care identifică și lovește țintele singur? Câte obstacole trebuie să identifice un avion în zbor? Câte ținte trebuie să identifice și să calculeze un avion?
Și totuși nu există un avion autonom.
Hai să luăm dronele. Cele militare. Ele sunt pilotate tot de oameni. Nu puteau să dezvolte o dronă care să zboare singură și oamenii doar să aleagă și să distrugă țintele?
Știți câte drone au pierdut SUA din 2001 până acum? În jur de 400.
La un cost de 3 Milioane bucata, au ieșit în pagubă de peste un miliard de dolari.
Și tot sunt pilotate de oameni cu toate neajunsurile.
http://www.washingtonpost.com/sf/investigative/2014/06/20/when-drones-fall-from-the-sky/
Nu are armata americană bani pentru sisteme autonome?
Răspunsul este că bani are, dar încă nu există încă tehnologia capabilă de așa ceva.
Comentariul tau este de hater/troller si a fost tratat ca atare, adica ascuns.