Porsche a prezentat astăzi la Los Angeles, în preziua Salonului Auto care se desfășoară anual în orașul californian, noua generație a lui Porsche 911. Cea mai iubită mașină sport din toate timpurile ajunge la a opta generație - denumită intern 992 - și demonstrează faptul că strategia evoluției în locul revoluției rămâne coloana vertebrală a modelului și la al optulea "descălecat". Altfel, deși estetic vorbim de o mașină conservatoare, așa cum ne așteptăm să fie orice 911, noul model devine cel mai rapid și în același timp cel mai eficient 911 produs vreodată.
Cele mai importante modificări estetice exterioare se regăsesc în partea din spate, acolo unde stopurile care par o evoluție a generației anterioare sunt unite de o bandă LED de culoare roșie. Luneta primește un design nou și integrează a treia lumină de frână, în timp ce evacuările ovale se mută spre centru, la stânga și dreapta plăcuței de înmatriculare.
Linia profilului li se va părea modificată doar celor care caută detaliile minore în design, noua generație fiind un 911 autentic ușor de recunoscut pe șosea indiferent de situație. În zona frontală, modificările includ apariția unor faruri Matrix LED și un design general în care domină liniile orizontale.
La interior, 911 primește însă modificări substanțiale față de modelul pe care-l înlocuiește. Inspirate de ceea ce am văzut deja pe Panamera, Cayenne și Macan și ancorate în realitatea digitală a anului 2018, schimbările vizează în special simplificarea bordului și a consolei centrale, care scapă de armata de butoane fizice prezentă pe actuala generație a modelului.
Sistemul multimedia este subliniat de prezența unui display touch orizontal cu diagonala de 10.9 inch, iar zona instrumentarului de bord se digitalizează aproape complet, singurul element analog rămânând turometrul central flancat de ecrane personalizabile.Consola centrală este un element interesant deoarece schimbă total tot ceea ce cunoaștem în actuala gamă 911. În locul celor câteva zeci de butoane anterioare apare o zonă "curată", iar levierul se mișcorează vizibil în dimensiuni, transformându-se într-un joystick pe care predomină liniile angulare. Și volanul ăși schimbă designul general, scopul fiind același: scăderea numărului de butoane. Apare în plus un satelit de comandă cu care șoferul va putea comuta între diferite moduri de rulare ale mașinii.
Debutul noii generații Porsche 911 are loc în două versiuni: Carrera S și Carrera 4S, ultima reprezentând versiunea cu tracțiune integrală a primeia. Ambele beneficiază de un motor boxer turbo de 3.0 litri cu șase cilindri opozabili, puterea maximă generată de acesta fiind de 450 CP. Nu există deocamdată transmisie manuală disponibilă pe aceste versiuni, singura opțiune fiind o automată PDK cu dublu ambreiaj care oferă 8 rapoarte.
Accelerația 0-100 km/h are loc în 3.7 secunde pentru Carrera S și 3.6 secunde pentru Carrera 4S, iar pachetul Sport Chrono disponibil opțional îmbunătățește performanțele cu 0.2 secunde.
La capitolul viteză maximă, vorbim de 308 km/h pentru Carrera S și de 306 km/h pentru Carrera 4S. Ulterior, 911 va fi derivat în celelalte versiuni clasice din care nu vor lipsi GTS, Turbo, Turbo S și GT2/GT3. De asemenea, începând de anul viitor vom vedea lansările versiunilor suplimentare de caroserie ale modelului, 911 Cabrio și 911 Targa făcând parte din planurile Porsche pentru această generație.Noua generație 911 se modernizează și la nivel tehnologic, modelul german beneficiind acum de sisteme de asistență activă precum asistență automată la frânarea de urgență, un pachet Night Vision sau Cruise control adaptiv cu funcție Stop & Go care oferă și rulare autonomă în traficul aglomerat. De asemenea, sistemul de navigație integrează acum serviciul "Road Trip", care îi oferă șoferului sugestii de șosele și itinerarii potrivite pentru o escapadă sportivă, în timp ce pachetul denumit "360+" aduce asistentul personal în universul Porsche, acesta fiind la dispoziția celui de la volan la o simplă apăsare de buton.
Pentru valoarea vitezei maxime a versiunii Carrera 4S (206 km/h) Herr Wolfgang o sa va *ofere* un *danke schon* pe care o sa sa-l tineti minte multa vreme .
In rest, ce sa spun, ramane acelasi vis frumos doar. Banda cu led care uneste stopurile mie unul imi place si reprezinta elementul distinctiv al acestei generatii. La interior nu ma pronunt, inca sunt in stadiu de "rumegat" a schimbarii/revolutiei interioarelor in general. Bine ca macar display-ul a fost integrat in bord si nu "cocotat".
Pare absurdă orice strîmbare din nas la o asemenea Sculă cu maju-sculă, :-) dar mie tot nu-mi place plasticăraia pătrățoasă frontală. Și nici jantele spate mai mari (20 țoli față, 21 spate.)
...Ce-o să fac dacă iau un piron pe ulița care duce la bordeiul meu? Nuu, nu-mi mai iau deci 911 Carrera 4S - mai ales că prinde doar 206 km/h și are cilindri orizontali ...opozabili și nu opuși. ;-)
Serios acu, prezentarea meșterului Mircea e OK per total, la fel ca articolul cu costurile anuale pt Tiguan. Chiar dacă doar cîștigătorii la Loto (ori moștenitori ai mătușilor Tamara :-)) mai cumpără mașini *cu banii jos* și ratele de leasing/credit devin minusuri majore-n bugetul oricui.
+ si dpmdv 911 e MASINA PERFECTA
Viitorul Carrera *simplu* (și chel ... la modul relativ) nu va fi deci mai ieftin de 105.000, bariera psihologică a sutei de mii fiind, în fine, depășită de cel mai modest 911.
Nu cred totuși că showroomurile Porsche din Germania vor fi inundate de românii axați - încă - pe tedei-uri SH. Până le-o pune bariere Firea sau Veorica. Ori xyz din așa-zisa opoziție - tot un drac, că-s toți simpli executanți de fapt.
Sau chiar Johannis, mai știi?!
Invocati *generozitatea* Porsche in privinta copeicilor cu care-i musai sa fie rasplatit ultimul elfer dar parca voluntar *uitati* sa pomeniti si suplusul de CP si Nm cu care soseste .
Asadar + 30 CP , + 30Nm pentru Carrera S 992 comparativ cu Carrera S 991.
Daca s-ar hazarda cativa sa afirme ca avem parte de parametrii GTS 991 la pret de Carrera S 992 pesemne ca n-ar gresi temeinic ,tocmai de aceea afirm ca parca viitorii posesori raman datori lui Herr Wolfgang si nicidecum invers.:-)
La fel ai dreptate cu proporțiile mai *politically correct* ale 991-ului, datorită ampatamentului mai mare cu 10 cm - care aduce și un plus de spațiu util în spate. Creșterea continuă în dimensiuni+ greutate a 911-ului îmi pare însă (nu doar mie) o mică blasfemie, îndepărtînd declinările actuale de filosofia conceptului inițial 911.
În fine, apreciez subiectiv estetica *scurtului* 997 poate și fiindcă ultimul Porsche condus - și pe circuit - a fost un 997. Și-ncă versiunea Turbo S – de 520 CP parcă, de-ți *rupe capu* la accelerații și te face să dai la boboci în viraje, dar pare un gen de Terminator care-ți dictează el ce și cum să faci-dregi și nu invers, tu lui...
Pe f. scurt, interfața om-mașină nu m-a încîntat deci. Mai mult designul.
De aici și acordul... deloc numai aritmetic de astă dată cu mini-eseul la fel de stimabilului @inexorabil - valabil însă zic io doar pentru ultimele generații nine-eleven. Și zic asta nu doar ca fost posesor al unui foarte *uman* 944 2.5 (SH) de doar 163 CP, ci și fiindcă-n (prea) lunga-mi viață am mai coabitat pe la nemți în anii 90 c-un 911 T din 1968 (2.0 flat-six de numai 110 CP ) și un 911 Turbo (250 CP) din 1976.
Cîteva zile cu primul și doar ore cu ultimul, returnat rapid aceluiași bun prieten d-atunci, D-zeu să-l hodinească (neamț, da – nu-s toți cum cred unii), convins fiind că cimitirul - sau, mai rău, spitalul - mi-e următoarea destinație.
911 T-ul, surprinzător de vioi pentru puterea-i modestă fiindcă f. ușor (208 km/h, 0-100 în 8,3 s) mi-a părut sportiva perfect adaptată uzului cotidian, fără să excludă total latura distractivă. Care (iarăși părerea mea) include satisfacția *scoaterii untului* din mașină ...și nu invers. Surprinzător, consuma totuși cam mult - 12 în medie (probabil cît un Carrera S actual).
Turbo-ul d-acu 4 decenii era în schimb prea schizofrenic. :-) Cu turbo-loch cît cuprinde urmat de un abrupt șut în fund de-i patina spatele și într-a treia – OK în linie dreaptă, dar efectiv pericolozo la ieșirile din viraje. Incitant poate pentru *extreme-sports-freaks*, dar cum trecusem de maladia asta juvenilă...
Hmm, sigur m-am lungit prea mult cu poveștile, dar altfel n-aș fi putut explica de ce NU PREA-mi place ;-) noul 911.
Va multumesc pentru raspuns.
Pentru povestile poate :-) prea lungi dvs. purtati toata *culpa*-prin multitudinea de modele si declinari conduse/pilotate- si sunt convins ca-i o placere sa v-o asumati pe deplin.:-)
Multumesc.