Din păcate, încă nu avem un termen limită oficial până la care va fi prezentată noua formulă de calcul a timbrului de mediu. Guvernul României nu a prezentat încă o formulă de calcul a timbrului de mediu, dar reprezentanţii executivului ne promit că această taxă nu va depăşi valoarea vehiculului.
Însă, în momentul în care va fi introdus, nu este clar cum va funcţiona sistemul de taxare, din moment ce unele vehicule înmatriculate în România au plătit deja o taxă care era stabilită în funcţie de vechime, norma de poluare, emisiile de CO2 şi cilindreea, în timp ce alte vehicule nu au plătit această taxă, fiind înmatriculate înainte de 01.01.2007 sau înscrise prin acţiuni judecătoreşti. Să sperăm că guvernanţii vor dezvolta o soluţie atât pentru a evita discriminarea, cât şi pentru a evita taxarea dublă a automobiliştilor. Taxa de mediu sau de poluare şi-a schimbat formula de calcul şi sistemul de aplicare de mai multe ori în ultimii şase ani, dar niciuna dintre soluţiile propuse nu a reuşit să mulţumească atât automobiliştii, cât şi guvernanţii, ca să nu mai vorbim despre reprezentanţii Comisiei Europene, care au avertizat în repetate rânduri privind discriminarea pe care o produce o asemenea taxă.Via ZF | GuvernulRomâniei
Esti destept foc. Adica aia care consuma si emit CO2 mai putin sa plateasca mai mult? Bravo! Stai jos, nota 4.
Treaba o sa fie simpla: cine a platit deja taxa, e scutit, cine nu, o va plati, si asta inclusiv cei cu masini inainte de 2007. Diferit va fi doar modul de taxare.
Adica, pe principiul Caragiale: "sa se revizuiasca, primesc, dar sa nu se schimbe nimic!"
In loc sa introduca in carburant aceasta taxa (deci cu cat consumi si mergi mai mult poluezi si automat si platesti mai mult) lasa aceasi idiotenie... banu sa vina, sa umplem gaurile de la buget.
esti pe langa, un motor diesel polueaza mai mult decat un motor pe benzina deoarece CO2-ul nu e singura sursa de poluare a unui motor, iar diesel-ul emana multe gaze toxice cancerigene pe care un benzinar nu o face
cat despre acet timbru, e o rusine, tb. sa fie anual, deoarece nimeni nu garanteaza cat va mai circula o masina (daca are accident si e casata, sau daca onu nu vrea un an sa o foloseasca deloc nu plateste timbrul, la fel ca la RCA unde tb. sa il ai doar daca circuli)
nu e corect nici sa fie pus in benzina, deoarece un litru de benzina consumat de un motor euro 5 polueaza mult mai putin decat unul euro 3 sau non-euro
Asta ar insemna sa vand masina cu 6-700 euro (pentru ca E2 si timbrul ar fi 3-400 euro).
Asta nu e discriminare????????????
Imi pare rau ca nu am pastrat chitantele si dosarul de cand am platit vama sa ii dau in judecata sa vedem cine are dreptate.
Nu mai zic de taxarea CO2.Dieselul produce mai putin CO2 insa prezinta emisii mai poluante, daci scapa taxat mai putin desi polueaza mai mult.
Eu vb pe langa?! Se discuta altceva in toata Europa asta decat emisiile de CO2 cand e vb de taxe de poluare? De filtre de particule ai auzit? Despre ce alte gaze toxice e vorba? Deocamdata vorbim strict de emisii de CO2 si diesel-urile, iti place sau nu, emit mai putin, nu vb de oxizi de azot sau alte elemente.
Pt documentare: http://www.dieselnet.com/standards/eu/ld.php
Cat priveste introducerea taxei in benzina, poate fi plauzibila, deoarece un motor de aceeasi cilindree in varianta Euro 5 o sa consume sigur mai putin decat unul Euro 3, spre ex, pt ca o prima necesitate in reducerea emisiilor de CO2 este reducerea consumului. Ca tot vb de principiul "poluatorul plateste", o situatie in care cineva care isi cumpara o masina si face 5000 km/an plateste la fel cu unul care face 50.000/an, considerand ca au cumparat exact acelasi model cu acelasi motor, nu mi se pare chiar echitabila si nici pe principiul atat de des invocat. O solutie ar fi spargerea taxei in doua, o parte platita la cumparare si alta introdusa in pretul carburantului. Iar tichetele REMAT tb inlocuite cu un sistem bonus-malus ca in Franta, unde cine isi cumpara o masina al carei motor emite sub X g/km nu numai ca nu plateste, dar mai si primeste bani de la stat ca sustinere la cumparare.
La treaba cu ce face guvernul cu banii astia, e o cu totul alta discutie.
Normal că Guvernanților le convine să platească taxa , că la cît fură ei îi fix p..la taxa asta .
Măine poimîne vom plăti si aer metu cub/ cap de locuitor
voi mai polua cu dacia pana ii cade tabla de pe ea si si atunci