Premierul României: "Timbrul de mediu se plăteşte o singură dată"

de Sebastian Toma
Miercuri, 16.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Victor Ponta a anunţat astăzi, în cadrul şedinţei de Guvern, că noul timbru de mediu va fi plătit o singură dată, informează Ziarul Financiar.

Esential 6 ani şi două săptămâni au trecut de la introducerea primei taxe privind emisiile de CO2 ale unui automobil înmatriculat în România.
Timbrul de mediu, soluţia care propunea să împace atât cetăţenii României, cât şi guvernanţii, va fi plătit o singură dată, anunţă Ziarul Financiar citând o declaraţie de astăzi a lui Victor Ponta, premierul României. Iniţial, se vorbea despre timbrul de mediu ca fiind o taxă anuală, care ar fi îndeplinit fără probleme condiţiile impuse de Comisia Europeană. Însă, guvernanţii vor ca timbrul de mediu să fie achitat într-o manieră similară cu taxa auto, dar ca acesta să aibă un cuantum diferit, mai mare pentru vehiculele vechi şi poluante şi mai mic pentru vehiculele ecologice.

Din păcate, încă nu avem un termen limită oficial până la care va fi prezentată noua formulă de calcul a timbrului de mediu. Guvernul României nu a prezentat încă o formulă de calcul a timbrului de mediu, dar reprezentanţii executivului ne promit că această taxă nu va depăşi valoarea vehiculului.

Însă, în momentul în care va fi introdus, nu este clar cum va funcţiona sistemul de taxare, din moment ce unele vehicule înmatriculate în România au plătit deja o taxă care era stabilită în funcţie de vechime, norma de poluare, emisiile de CO2 şi cilindreea, în timp ce alte vehicule nu au plătit această taxă, fiind înmatriculate înainte de 01.01.2007 sau înscrise prin acţiuni judecătoreşti.

Urmareste Automarket
Să sperăm că guvernanţii vor dezvolta o soluţie atât pentru a evita discriminarea, cât şi pentru a evita taxarea dublă a automobiliştilor. Taxa de mediu sau de poluare şi-a schimbat formula de calcul şi sistemul de aplicare de mai multe ori în ultimii şase ani, dar niciuna dintre soluţiile propuse nu a reuşit să mulţumească atât automobiliştii, cât şi guvernanţii, ca să nu mai vorbim despre reprezentanţii Comisiei Europene, care au avertizat în repetate rânduri privind discriminarea pe care o produce o asemenea taxă.

Via ZF | GuvernulRomâniei

Comentarii (19)

  • Oare se poate imprima cumva timbrul ala sa nu il platesti?
    6 6
  • Sper sa fie taxe bune pentru masinile cu norma de poluare de la euro3 in sus.
    7 5
  • antonny
    cei cu diesel sa plateasca mai mult la timbru ..... si Domnule Ponta vrem sa vedem unde se duc banii....la sfarsitul anului vrem sa vedem si noi cat sa incasat si ce sa facut cu banii
    15 9
  • cu bani se reinoieste parcul auto la parlament, cum sa circule cei 588 de demnitari cu E-class ,seria 7 sau A8 din 2010 cu peste 200000km la bord, ei au nevoie de siguranta nu poti sa isi riste viata in asa rable
    22 1
  • @antonny
    Esti destept foc. Adica aia care consuma si emit CO2 mai putin sa plateasca mai mult? Bravo! Stai jos, nota 4.
    Treaba o sa fie simpla: cine a platit deja taxa, e scutit, cine nu, o va plati, si asta inclusiv cei cu masini inainte de 2007. Diferit va fi doar modul de taxare.
    Adica, pe principiul Caragiale: "sa se revizuiasca, primesc, dar sa nu se schimbe nimic!"
    12 11
  • Alta tzapa a la Ponta. Deci nu se va mai numi taxa se va numi timbru...
    In loc sa introduca in carburant aceasta taxa (deci cu cat consumi si mergi mai mult poluezi si automat si platesti mai mult) lasa aceasi idiotenie... banu sa vina, sa umplem gaurile de la buget.
    19 3
  • sa plateasca mamica lui poanta timbrul asta si alte taxe aiurea...noi ne-am saturat sa platim ca sa-i imbogatim pe ei si pe copiii lor...cum vin unii la putere cum schimba sau introduc alte taxe ca doar noi santem bogati si avem de unde sa scoatem bani.Politicienii astia de doi bani se distreaza si ne cheltuiesc banii aiurea...atat stiu nenorocitii astia
    8 2
  • @Dan
    esti pe langa, un motor diesel polueaza mai mult decat un motor pe benzina deoarece CO2-ul nu e singura sursa de poluare a unui motor, iar diesel-ul emana multe gaze toxice cancerigene pe care un benzinar nu o face
    cat despre acet timbru, e o rusine, tb. sa fie anual, deoarece nimeni nu garanteaza cat va mai circula o masina (daca are accident si e casata, sau daca onu nu vrea un an sa o foloseasca deloc nu plateste timbrul, la fel ca la RCA unde tb. sa il ai doar daca circuli)
    7 6
  • @cmg_george
    nu e corect nici sa fie pus in benzina, deoarece un litru de benzina consumat de un motor euro 5 polueaza mult mai putin decat unul euro 3 sau non-euro
    2 6
  • Mury85
    Eu am un Opel Corsa din 1994. A fost adus in tara si inmatriculat in 2004. Nu mi se pare firesc ca sa platesc timbru la vanzarea masinii (valoreaza aproximativ 1000 euro)cand eu la inmatricularea masinii am platit vama (nu eram in UE) vre-o 3.200 lei.
    Asta ar insemna sa vand masina cu 6-700 euro (pentru ca E2 si timbrul ar fi 3-400 euro).
    Asta nu e discriminare????????????
    Imi pare rau ca nu am pastrat chitantele si dosarul de cand am platit vama sa ii dau in judecata sa vedem cine are dreptate.
    9 1
  • Poate nu e corect 100%, dar mai corect decit in combustibil nu cred ca se poate altfel.E mai incorect sa taxezi egal doua masini care pot circula si de 10 ori mai mult una decit cealalta.Si poti taxa in functie de cit polueaza arderea fiecarui combustibil.
    Nu mai zic de taxarea CO2.Dieselul produce mai putin CO2 insa prezinta emisii mai poluante, daci scapa taxat mai putin desi polueaza mai mult.
    6 0
  • @taz
    Eu vb pe langa?! Se discuta altceva in toata Europa asta decat emisiile de CO2 cand e vb de taxe de poluare? De filtre de particule ai auzit? Despre ce alte gaze toxice e vorba? Deocamdata vorbim strict de emisii de CO2 si diesel-urile, iti place sau nu, emit mai putin, nu vb de oxizi de azot sau alte elemente.
    Pt documentare: http://www.dieselnet.com/standards/eu/ld.php
    Cat priveste introducerea taxei in benzina, poate fi plauzibila, deoarece un motor de aceeasi cilindree in varianta Euro 5 o sa consume sigur mai putin decat unul Euro 3, spre ex, pt ca o prima necesitate in reducerea emisiilor de CO2 este reducerea consumului. Ca tot vb de principiul "poluatorul plateste", o situatie in care cineva care isi cumpara o masina si face 5000 km/an plateste la fel cu unul care face 50.000/an, considerand ca au cumparat exact acelasi model cu acelasi motor, nu mi se pare chiar echitabila si nici pe principiul atat de des invocat. O solutie ar fi spargerea taxei in doua, o parte platita la cumparare si alta introdusa in pretul carburantului. Iar tichetele REMAT tb inlocuite cu un sistem bonus-malus ca in Franta, unde cine isi cumpara o masina al carei motor emite sub X g/km nu numai ca nu plateste, dar mai si primeste bani de la stat ca sustinere la cumparare.
    La treaba cu ce face guvernul cu banii astia, e o cu totul alta discutie.
    7 1
  • Sunteți deștepți al dracu toți !!! Ponta a promis că se scoate taxa de tot , acum apare alta de timbru .
    Normal că Guvernanților le convine să platească taxa , că la cît fură ei îi fix p..la taxa asta .
    Măine poimîne vom plăti si aer metu cub/ cap de locuitor
    13 0
  • marius
    sal am si eu o imtrebare la se vb doar de euro 1 si euro 2 la un euro trei cat se plateste dak masina este adusa in tara in 2004 si este deja inmatriculata dak nu aplatit taxa multumesc
    0 3
  • anton escu
    Deja este o taxa pentru mediu infipta in pretul carburantului. Orice altceva este ilegal. Mai bine ati mari impozitul masinilor de lux si al celor de cilindree mare, poate mai scapam de ghiolbani.
    4 0
  • pai daca baga taxa in pretul carburantului cel care cumpara benzina la gererator,drujba,barca..etc el nu umbla pe drum national...e corect atunci? sau fermierul ce are tractor, ca la noi nu se gaseste motorina rosie(mai ieftina) ptr agricultura sau pentru utilaje. atunci ...ramane de vazut.
    0 0
  • niste magari cand voiam sa casez si eu dacia si sa iau altceva de la euro3 in sus ...
    voi mai polua cu dacia pana ii cade tabla de pe ea si si atunci
    0 0
  • eu am o masina cumparata in 2009 era inscrisa de romania si platita vama . daca o vand mai trebuie timbru de mediu?
    0 0
  • anonim.
    o intrebare ,,,dak cumpar o majina inscrisa in ro ji vreau doar so inscriu pe mn ,tot tr sa platesc timbru de mediu?
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru