Poliţia vrea să dubleze numărul de radare fixe şi să le reactiveze pe cele vechi

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 01.06.2011
Şeful Poliţiei Rutiere doreşte să amplaseze radare fixe în toate cele 220 de "puncte negre" din ţară. Noua reţea înclude încă 100 de radare fixe faţă de actualele unităţi dezactivate temporar.

Esential

120 de radare fixe există în România în prezent, dar toate sunt nefuncţionale din cauza unor probleme legale.
100 de radare fixe noi vor poliţiştii de la Rutieră să amplaseze în "punctele negre" de pe şoselele româneşti.
220 de puncte negre se află pe străzile din România. Acestea răpesc mii de vieţi în fiecare an.

Radarele fixe de pe drumurile naţionale din România vor fi repuse în funcţiune, iar numărul acestora va creşte cu aproximativ 100 de unităţi, informează Gândul. Respectivele radare fixe vor fi operate, de data aceasta, într-un cadru legal, iar toţi banii încasaţi de pe amenzi vor fi utilizaţi de stat, nu de administraţiile publice locale pe raza cărora erau amplasate respectivele radare fixe. Aparatele vor fi montate doar în localităţi, iar poliţiştii doresc să amplaseze aceste elemente doar în "punctele negre" ale şoselelor româneşti.

În schimb, poliţiştii promit să nu amplaseze prea multe radare fixe într-un singur loc sau într-o singură localitate, pentru a nu stresa şoferii. Deşi nu există un standard european în domeniu, poliţiştii vor amplasa cu precădere radare în zonele unde se înregistrează mai multe accidente grave. Scopul final al acestor radare este de a reduce numărul de accidente rutiere grave cu 55% până în 2020. În prezent, România este la cota de 10% din targetul stabilit de Uniunea Europeană, anunţă colegii de la Gândul.

În trecut, România se afla pe penultimul loc la siguranţa rutieră în Uniunea Europeană, după Malta.

Acum, ţara noastră se poziţionează pe locul 17, pe la mijlocul clasamentului în materie de accidente rutiere grave. Poliţiştii speră să reducă dramatic numărul de accidente grave din ţara noastră, cauzate atât de starea proastă a drumurilor, cât şi de viteza excesivă, şoferii care au consumat alcool şi comportamentul inconştient al unor cetăţeni pe şoselele româneşti.

Poliţiştii promit şi o reducere a birocraţiei, care va fi operată printr-o optimizare a sistemului de încasare a amezilor. După cum explică şi Lucian Diniţă într-un interviu pentru Gândul, un şofer din Satu Mare care ar fi fost amendat în Ialomiţa ar fi plătit amenda în localitatea de domiciliu, dar banii încasaţi ar fi rămas la bugetul localităţii respective, nefiind tranferaţi în localitatea în care s-a petrecut contravenţia. În multe situaţii, şoferii erau fie nevoiţi să facă o "vizită" în localitatea în care au primit amenda pentru a prezenta dovada plăţii, altfel riscând să plătească în ambele localităţi dacă pierdeau chitanţa, totul pe fondul comunicării defectuoase între administraţiile financiare locale şi poliţie.

Via | Gandul.info

Comentarii (23)

  • normal, in occident se scot, la noi se dubleaza. Mai are cineva de dat un tun :)
    29 18
  • romeosorohan@yahoo.com
    politia rutiera
    normal...ca sa ne mai agate de bani...in loc sa faca autobenzi ca de 20 de ani se chinuie sa faca autobenzi ...si altiii se imbogatesc...mai au de dat tunuri ...inca se mai poate fura in romania
    20 2
  • romeosorohan@yahoo.com
    politia rutiera
    de 20 de ani ne conduc numai incompetentii...numai taxe introduc, e mai simplu
    16 3
  • @lol
    unde ai auzit ca in "occident" se scot radarele fixe? poate le luminezi cu un link ceva, nu doar zvonuri din spatele blocului
    18 7
  • crysti09
    Eu am citit ca se scot semafoarele nu radarele....
    7 1
  • gabi_o
    puncte negre
    Care sunt cele 220 de "puncte negre"?
    14 1
  • DAN_GRC
    Se optimizeaza sistemul de incasare a amenzilor:))) .Pe asta il optimizeaza...
    12 0
  • ****
    si ce o sa ne mai jucam de-a soricele si pisica.....
    13 0
  • andrei
    asa trebuie sa se intample si la noi
    http://www.huffingtonpost.com/2010/08/12/swedish-motorist-gets-wor_n_680377.html

    amenzi proportinale cu venitul.
    3 8
  • Vasilica
    Doar atat
    Atat ii duce mintea?
    Sa faca autostrazi nu ii duce mintea??
    11 2
  • luxxxien
    sa se faca radare, primesc.....
    sa se puna peste tot, primesc, dar de cand sa stiu cat mai pot alerga... :)
    ca mai merg prin mures intre balauseri si sovata si numa ma trezesc cu cutia in fata, sau in alba, sau mai stiu io pe unde... acum sunt linistit ca stiu ca numai alea de pe dn 1 sunt functionale, dar de cand o sa fie si restul functionale???
    4 3
  • crima
    @luxxxien-vorbesti codat taică...
    9 0
  • @Hadouken
    in primul rand incearca sa vorbesti civilizat fara sa insulti, in al doilea rand daca ai intra pe site-urile internationale ai vedea ca in Anglia spre exemplu se duce o lupta acerba impotriva sistemelor radar fixe. Iti dai seama ca nu stau acum sa iti caut link-uri ca nu am timp, dar sunt convins ca daca dai un search gasesti :)
    5 2
  • Sosele
    Sa faca mai intai sosele cu o banda jumate, doua si sa scoata limita de 50km/h in toate comunele si satuletzele traversate de DN-uri. Asa s-ar combate mult mai eficient accidentele.
    8 3
  • Cristi
    @dezaprobatorii comentariului lui Andrei
    Si care este problema voastra cu o amenda proportionala cu venitul?
    Unde este corectitudinea cand unii isi permit sa incalce legea?
    Nu este corect sa faci diferenta amenzilor pe avutie, dar este mai necistit ca o amenda sa fie 'taxa' de a te da cu masina. Toata ideea unei amenzi este de a-ti inspira teama de a fi prins ca ai incalcat legea in scopul de a o respecta. Spuneti-mi unde este teama aceasta cand un sofer plateste amenda cu un procent insignifiant din cat castiga ?
    3 3
  • "totul pe fondul comunicării defectuoase între administraţiile financiare locale şi poliţie." . . . "lol" ... pentru a avea comunicare defectuoasa trebuie in primul rand sa existe o comunicare :)

    @cristi - daca io am 12mil pe cartea de munca si 5000E in mana ... si merg cu 98km/h in localitate ... cam cata amenda crezi ca imi da ala?
    6 0
  • ****
    eu propun daca depasesti cu peste 50 km/h nu amenda ...punere sechestru pe masina ....ce banii frumosi sar scoate!!!
    2 4
  • nu ar strica niste radare pe ici pe colo... macar in otopeni, ca prea se circula in regim de autostrada pe acolo pe dn1, si pe primul pod inainte de intrarea in bucuresti tot pe dn1 ca au fost niste nenorociri pe podul ala din cauza vitezei...
    2 2
  • amenzi mari ne trebuie
    in Franta daca depasesti 180 km/h in afara localitatii primul lucru este sechestrarea masinii penru ca probabilitatea de a avea banii necesari pt amenda este foarte mica. amenda este de ordinul a cateva mii de euro.
    daca esti prins baut, cu ceva grade in aerul repirat te duc la sectie stai acolo pana te "trezesti" si apoi stau de vb cu tine.
    3 2
  • un amarat
    totusi
    ok. inteleg ca viteza + prostia poate ucide, etc. prostia de a da permis alandala, viteza adolescentilor cu masini cu cai putere peste nr de zile de cand au luat permisul.
    Dar eventual ceva sosele rapide? nu aspir la autostrazi, dar ceva sosele mai rapide. Daca faci de timp cat ti-ar lua drumul parcurs cu viteza legala din satu mare pana in mangalia.... sau timisoara - radauti ...
    Sau este o dorinta de a ridica turismul peisagistic? daca mergi incet ai timp sa te uiti la toate...
    4 0
  • Todish
    drum comunal = autostrada
    Daca la noi drumul comunal seamana izbitor cu autostrada...e normal sa te mai pierzi cu firea si sa vrei sa circuli ceva mai tare, cel putin pe valea oltului unde absolut toate satele rasarite in urma inundatiilor au mai nou limita de viteza 30km\h ...a vazut cineva magarie mai mare? daca ne trage 3 radare fixe acolo ce facem? pierdem 4-5 ore pana trecem de valea oltui de fiecare data? Eu am tot propus sa nu mai platim nici un fel de taxe catre stat pentru ca banii nostrii sunt irositi cu sdraduinta si in fiecare zi visam la autostrazi si ne trezesc din vis gropile din asfaltul pus acum 2 saptamani.
    6 0
  • @Ares
    Se pare ca amenda in Franta este de 750 euro;)

    http://www.automarket.ro/stiri/franta-posesorul-unui-aston-martin-one-77-participant-la-gumball-3000-a-38412.html
    2 0
  • Cristi
    Ok, nu putem sa avem o evidenta reala a castigurilor, atunci toate amenzile sa fie intangibile (presupunand si o politie onesta care nu e spaguibila = sistem informatic pe baza radarelor fixe in care politistul nu are acces la baza de date in care se afla cei ce au incalcat viteza). Si evident presupunand si ceva drumuri care sa-ti permita o deplasare rapida (nu ca in exemplul dat de pe valea oltului cu 30 km/h). Pare ireal pt Ro? Alfel cum sa iesim din situatie daca ne cramponam mereu de un sistem facut pt a fi interpretabil in favorul celor ce nu sunt capabili sa supravietuiasca decat prin furt?
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru