Din comunicatul oficial emis de poliţia din Spania aflăm că întreaga caroserie şi subansamblele erau fabricate din fibră de sticlă şi că cei opt membrii ai reţelei comandau unele piese din Anglia sau chiar direct de la Ferrari în cazul în care acestea erau prea dificil de fabricat.
Odată construite, maşinile erau puse cu anunţuri de vânzare pe internet, iar preţul de vânzare al fiecăreia era de 40.000 de euro, mult sub preţul de listă al modelelor pe care le imitau. Nu au existat însă plângeri din partea clienţilor din simplul motiv că aceştia ştiau că achiziţionează un model contrafăcut.
Poliţia din Spania a confiscat în momentul arestării 17 maşini false Ferrari şi două copii după modele ale mărcii Aston Martin. Acţiunea reprezentanţilor legii a venit după plângerea reprezentanţei Ferrari din Spania, care monitorizează constant piaţa de modele second-hand ale mărcii şi a aflat astfel de ofertele afişate de producătorii clandestini de modele sportive de lux.via madridiario
Deci am vazut ca unele exemplare de 38-40.000euro de Lamborghini de exemplu sunt dotate cu motor V12 BMW de pe E38 daca nu gresesc. Deci sunt si performante aceste replici. Nu ca si originalul dar la banii care sunt eu zic ca merita :). Insa mai mult ca sigur nivelul de siguranta este foarte scazut caci am vazut caroseria respectiva foarte fragila din fibra daca nu gresesc.
Majoritatea cred ca au la baza Toyota MR2, una din putinele masini cu motor central care sa aiba si un pret relativ mic.
Din moment ce cumparatorii stiau ca nu sunt originale (banuiesc ca si ei specificau in anunt acest lucru ) nu vad unde e problema....nu ii punea sigla si nu avea nimeni ce sa le faca. Fiecare isi produce ce vrea si poate sa arate oricum. Chinezii care produc toate replicile de ceasuri scumpe si cu sigla cu tot de nici nu zici ca sunt fake cum e ? Ma indoiesc ca le platesc drepturi de autor elvetienilor.
Ceea ce mie mi se pare interesant e ca baietii astia chiar faceau o treaba buna. Adica masinile arata chiar bine, de la 5 metri ai nevoie de ochi antrenati sa faci deosebirea. Bravo lor , caci nu-i usor, si spun bravo pt ca nu au tepuit pe nimeni, au facut un ban cinstit oarecum chiar daca e o copie ilegala. Daca ar schimba sigla si ar fabrica componente originale, poate ar iesi chiar niste masinute faine.
Dar si mai interesant e ca daca faceau chinezii treaba asta, vindeau modelele bine mersi si nu-i baga nimeni in seama. Probabil pt ca le copiau atat de prost incat fie se rupeau in 2 dupa 5000 de km sau nu aratau prea mult ca cele originale.