Sergio Marchionne a susținut de nenumărate ori că țintește o alianță cu un conglomerat auto de nivel mondial. Șeful FCA (Fiat-Chrysler Alliance) încearcă în prezent o legătură cu General Motors, al treilea producător ca volum la nivel mondial în 2014.
Marchionne se află deja în discuții cu americanii, însă evoluția acestora nu este tocmai satisfăcătoare. MaryBarra, președintele în exercițiu al General Motors, a declarat recent că a primit un email de la Sergio Marchionne, pe care l-a supus analizei consiliului de administrație.
Membrii acestuia au susținut însă că nu sunt interesați de o fuziune cu FCA. O astfel de manevră este considerată ca fiind o distragere de la eforturile companiei de a-și rezolva propriile probleme, cum este planul de reformă pentru Opel. În același timp, Marchionne susține că industria auto are nevoie de alianțe pentru a supraviețui și pentru a reduce costurile de producție.
Având în vedere lipsa de interes a gigantului american General Motors, dar și cel al Ford, al doilea constructor de pe piața din SUA, Marchionne este tentat să se reorienteze în Europa. Surse apropiate conducerii FCA susțin că Marchionne are și un plan de rezervă, care presupune abordarea celor de la PSA Peugeot-Citroen, constructorul francez care se confruntă la rândul lui cu unele dificultăți financiare.Carlos Tavares, instalat în funția de președinte al PSA în toamna anului trecut, a demarat deja un plan de restructurare. Tocmai de aceea Tavares își dorește să continue eforturile planificate deja și abia apoi să se gândească la o alianță, cel mai probabil de anul viitor.
via bloomberg
ar fi bine ca AutoMarket sa aiba si o sectiune diferita in care sa se faca ceva analize a mediului auto. Ar lamuri o sumedenie de utilizatori si s-ar evita discutii inutile sau partizane
Doamne, ce sacrilegiu: să deţii în propria ta curte nişte bijuterii cu nume foarte sonore --- Lancia, Alfa Romeo, Maserati, Ferrari, ba chiar şi marca de volum, Fiat (care numai volum nu scoate în prezent, comparativ cu secolul trecut) --- şi să nu te ducă deloc ţeasta cum să refaci toată şandramaua, deşi nimeni nu poate contesta faptul că potenţial intelectual şi apetit tehnologic au existat mereu în curtea Grupului Fiat. Adevărul este că nu cunoaştem noi, nişte bieţi automobilişti, ce se întâmplă, de fapt, în intestinele concernului...olandez, dar nici semnale pozitive nu ne parvin. Cine ar fi crezut că puternicul Fiat din urmă cu mulţi ani, cel mai mare producător de automobile din Europa, se va împotmoli în confuzie, haos şi deznădejde? Să fim chiar serioşi: cum te aştepţi să rupi gura târgului "rebranduind" Chrysler 300 drept Lancia Thema? Pe cine s-a amăgit Mascalzone că va îmbrobodi? N-a învăţat chiar nimic din eşecul usturător al alianţei DaimlerChrysler? La urma urmei, s-a complicat achiziţionând o companie cu care italienii nu împărţeau valori comune (incompatibilitatea "factorilor culturali" a decis şi soarta lui DaimlerChrysler), deşi argumentul favorabil spune că Fiat a salvat de la pieire sigură o firmă devalorizată de zece ori faţă de momentul preluării de către nemţi.
Speculaţia mea personală este că Fiat S.p.A. a vrut să pună gheara doar pe Jeep (poate şi pe SRT, că de! a avea astăzi o "divizie de înaltă performanţă", de genul lui AMG, M sau quattro GmbH, te zugrăveşte în culori distincte în ochii lumii), a cărui cotă de piaţă încă este cea mai ridicată în Europa dintre toate mărcile grupului american (şi pe drept cuvânt: cine n-a auzit de Jeep?). Dar să laşi Lancia să crape şi Alfa să se chinuie ca să-ţi pui nădejdea în ipotetica explozie comercială a unor SUV-uri mi se pare o enormitate şi o impietate, în acelaşi timp. N-aş da o Delta HF Integrale pe o sută de Jeep-uri.
PS: Fiat a mai întreţinut relaţii cu PSA, la nivel de "joint venture". Dar ha! Sergiulică nu s-ar mulţumi cu atât; el visează să "topească" FCA, cu tot cu problemele ei, în mecanismele tehnice, economice şi financiare ale unui "partener" mai capabil, iar lui să-i revină un post stabil, călduţ şi decent plătit...Numai că Opel Motors i-a "mirosit" intenţiile şi n-a pus botul, aşa cum, neîndoielnic, vor reacţiona şi alţi viitori "acostaţi". Dacă ar fi fost femeie, s-ar fi descurcat mult mai onorabil, aşa însă...email-ul rămâne ultima soluţie, astfel că n-are încotro: va pedala în gol până se va epuiza psihic...
2. Inca nu sunt clare conditiile si sacrificiile financiare ale acestei afaceri... se pare ca sunt niste miliarde datorii acum
3. Nu m-am dumirit daca Marchionne vrea o fuziune au o alianta...
4. O alianta in care Fiat/ Opel sau Fiat/ Peugeot/ Citroen sa imparta platforme si motoare pt reducerea costurilor nu vad de ce nu s-ar face (desi afecteaza cultura marcilor implicate... dar cultura este mereu sacrificata de finaciar)...
5. O alianta poate fi rivita si prin prizma unei strategii pe termen lung, in sensulin care un at concern se gandese la: reducem din costuri aliindu-ne cu FCA sau nu ne bagm si poate aia dau faliment (scapam de un concurent... cam ce a patit si Saab...)
6. Daca situatia este asa ”albastra” (financiar) cum se banuieste FCA va avea de ales intre mai multe alterative... :
- faliment
- rupera de partea americana (dar se pare ca de acolo vin multi bani... cel putin de a Jeep)
- vanzarea Alfa Romeo (Audi/ VAG de abia asteapta)
- in situatii disperate se pate ajunge si la vanzarea pachetului majoritar din Ferrari (desi probabil se separa de FCA tocmai in ideea de a fi protejata de o astfel de piatra de moara legata de gat)
Ca in fiecare saptamana vad cate un articol in care el vomita intr-una despre aliante, fuziuni, dracu' stie.