Fabrica din Craiova se aliniază astfel unui trend din ce în ce mai prezent la nivel european, multe fabrici de pe Continent fiind nevoite să recurgă la astfel de soluţii pentru a se adapta pieţei actuale. În cele şapte zile de şomaj tehnic în care vor fi trimişi cei 4000 de angajaţi ai uzinei din Oltenia, aceştia vor fi plătiţi cu 80% din salariul de bază, Ford evitând astfel să ia măsuri mai dure, cum ar fi concedierile.
FĂRĂ DISPONIBILIZĂRI
De altfel, oficialii Ford au confirmat pentru Gazeta de Sud faptul că nu vor exista disponibilizări: "Deocamdată, vor fi blocări săptămânale ale producţiei, timp de șapte zile în total, în luna septembrie. Dar trebuie să rămânem flexibili, iar, când cererea îşi va reveni, trebuie ca oamenii să se întoarcă în fabrică. Când piaţa din Europa de Vest îşi va reveni - acolo sunt cei mai mulţi clienţi ai noştri - atunci şi cererea de B-Max îşi va reveni. Ar putea fi o creştere a cererii de motoare, astfel încât fabrica de la Craiova va fi echilibrată", spune Rob Ardley, responsabilul biroului de Resurse Umane Ford. Acelaşi oficial susţine că nu există planuri pentru lunile următoare din simplul motiv că producţia de la Craiova depinde foarte mult de cererea europeană.
FABRICA DE MOTOARE STĂ MAI BINE
Unul dintre liderii de sindicat ai celor de la Ford a confirmat măsurile luate de companie, susţinând însă că cele şapte zile de şomaj tehnic vor apărea în fiecare lună până la sfârşitul anului şi că perioada îi afectează doar pe muncitorii de la Fabrica de Maşini, nu şi pe cei de la uzina motoare: "Cei de la Fabrica de Maşini vor sta acasă între şapte şi zece zile pe lună, începând din septembrie şi până la sfârşitul anului, iar cei de la Fabrica de Motoare vor sta acasă, în medie, două zile pe lună, pentru că motoare producem pentru mai multe fabrici Ford din lume şi aici nu s-a diminuat cererea foarte mult", spune Ovidiu Cioroianu, citat de Gazeta de Sud.
Acelaşi Cioroianu susţine că soluţia pentru evitarea unor astfel de măsuri este implementarea producţiei unui al doilea model la Craiova: "Preferăm să avem al doilea model în fabricaţie.
Este nevoie de al doilea model Ford la Craiova, dar care să nu fie un autoturism de nişă, aşa cum este B-Max, ci trebuie să fie un autovehicul pentru orice tip de client, de consumator. Doar aşa se vor regla sincopele de producţie de la Fabrica de Maşini. La Motoare nu sunt aşa de mari sincopele, pentru că producem motoare pentru mai multe fabrici de pe mai multe continente, pentru SUA, pentru China, pentru fabrica Ford din Mexic, dar şi pentru o fabrică din Europa, şi anume pentru cea din Spania".via Gazeta de Sud
Oare in fata cui a pierdut Ford?
Reducerile masive de pret nu sunt Solutia. Razboiul preturilor inhiba R&D si creativitatea pe termen lung pt orice producator.