Anul acesta a fost unul de grea încercare pentru piaţa auto europeană. Principalii constructori auto au înregistrat un declin îngrijorător pe fondul instabilităţii unor pieţe auto extrem de importante, cum sunt cele din Italia, Germania, Olanda, Portugalia, Belgia şi Spania.
Potrivit ultimelor statistici pe 2012, publicate chiar astăzi, înmatriculările de maşini noi au scăzut cu 8.2 procente anul trecut. Asta a făcut ca pe Bătrânul Continent să se vândă doar 12.053.904 de maşini, un nivel similar celui înregistrat în anul 1995.
Primele cinci pieţe auto din Europa au fost grav afectate de situaţia economică şi au înregistrat scăderi importante, cu o singură excepţie, Marea Britanie. Dintre acestea, Italia a fost cea mai afectată, cu o scădere de 19.9%. Asta înseamnă că în Peninsulă s-au vândut doar 1.402.089 maşini. Şi piaţa din Franţa a scăzut cu 13.9%, atingând un număr de 1.898.760 de unităţi noi înmatriculate. Nici Spania nu se poate lăuda cu o evoluţie pozitivă: vânzările au scăzut cu 13.4% ajungând la 699.589 de maşini.
Cea mai mare piaţă auto de pe Bătrânul Continent, Germania, s-a contractat cu 2.9%, ajungând la 3.082.504 unităţi.Singura piaţă din top 5 care nu a suferit o scădere a fost Marea Britanie, unde s-au vândut 2.044.609 unităţi, cu 5.3% mai multe decât în 2012.
Piaţa auto din România, printre cel mai mari scăderi din Europa
Piaţa auto din România a avut o evoluţie dezamăgitoare, fiind una dintre zonele cu cea mai slabă prestaţie raportată la numărul de locuitori. În ţara noastră, înmatriculările au scăzut cu 18.7%. Dacă în 2011 în intervalul ianaurie-decembrie se vindeau 81.709 maşini, în 2012, în acelaşi interval, s-au vândut doar 66.436 de unităţi.
O scădere îngrijorătoare s-a înregistrat şi în luna decembrie, înmatriculările fiind mai mici cu 37.5%, adică doar 4828 de unităţi.Dacă ne uităm în Europa, piaţa auto din România a înregistrat una dintre cele mai mari scăderi, alături de Grecia (-40.1%), Portugalia (-37.9%), Cipru (-24.6%) şi Italia (-19.9%)
Vânzările Dacia au scăzut în Europa
Nici Dacia nu a avut o evoluţie ascendentă în 2012.
Vânzările au scăzut cu 4.9%, coborând de la 246.442 de maşini în 2011 la doar 234.349 de unităţi în 2012. Din fericire, contractrea pieţei auto din Europa a făcut ca Dacia să îşi păstreze cota de piaţă de 1.9 procente.Luna decembrie a fost una de bun augur pentru Dacia însă nu a mai putut îndrepta situaţia anuală. În ultima lună a anului s-au înmatriculat cu 4.2% mai multe Dacii, de la 18.578 de maşini în 2011 la 19.352 de maşini în 2012.
nu prea gasesti clasa compacta/medie sub 15-16000 eur cu dotari decente si un motor cat de cat ok (putere,consum etc).
oamenii prefera probabil sa mai traga de masina inca 1 - 2 ani...pana sa`si ia alta noua
Deci, daca este sa fie globalizare (a pietei), atunci......sa imbratisam atitudini noi ;)
Il intreb pe ultimul comentator dinaintea mea: de ce e GM varza? E exact genul de axioma emisa de cineva care se caracterizeaza prin habar-n-am-ism si care nu are de-a face cu un produs ca sa-l poata compara cu altele cu care e obisnuit si cu care a avut de-a face. Tipic 15 ani made in Romania, generatia post-dupa blocuri si post-peste de sticla pe televizor!