După ce au fost primii constructori care au demonstrat că testele de consum pot să ofere cifre apropiate de cele pe care șoferii le experimentează în realitate, Peugeot și Citroen merg mai departe cu protocolul de testare pe care l-au pus în aplicare și vor să-l prezinte Comisiei Europene pentru că el să fie implementat la toate mărcile care vând mașini în Europa.
În cazul în care oficialii PSA Peugeot-Citroen vor reuși să demonstreze că soluția proprie de calcul al consumului și emisiilor este una potrivită pentru calcularea cifrelor oficiale ale mașinilor, francezii vor beneficia de o lovitură de imagine majoră, pentru că toate brandurile prezente în Europa vor fi nevoite să se alinieze la standardele PSA.
Vă reamintim că în testul experimental realizat de Peugeot și Citroen în această primăvară, trei modele au obținut cifre de consum foarte apropiate de cele raportate de clienți în urma unui sondaj intern. Astfel, maşinile au parcurs 25.5 km în mediu urban, 39.7 km extraurban şi 31.1 km pe autostradă, au avut un pasager şi bagaje şi au folosit sistemul de aer condiţionat.
Model | Peugeot 308 1.6 HDI 120 CP |
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 120 CP |
DS3 1.6 HDI 120 CP |
Consum oficial actual (l/100 km) | 3.2 | 4 | 3.6 |
Consum în testul real (l/100 km) | 5 | 5.6 | 4.9 |
Consum raportat de șoferi (l/100 km) | 5.0 - 5.1 | 5.5 - 5.7 | 5.1 - 5.3 |
via caradisiac
Comentarii (2)