După trei ani de carieră pe pieţele europene, coupe-ul compact Peugeot RCZ primeşte în această toamnă, la Salonul de la Paris, o binemeritată schimbare estetică şi tehnică care îl aduce pe rivalul lui Scirocco şi TT în faţa publicului într-o formă care se potriveşte complet cu liniile modelelor din gama recentă Peugeot. Francezii au schimbat estetic modelul francez la exterior şi interior, i-au adăugat noi nuanţe exterioare şi au îmbunătăţit lista de echipamente standard şi opţionale disponibile pe cel mai frumos model din linia actuală Peugeot.
MODIFICĂRI ESTETICE IMPORTANTE
RCZ era ultimul model din linia Peugeot care păstra încă legături estetice cu vechile modele din era 407. Începând cu toamna acestui an, RCZ îşi ia însă adio de la farurile alungite şi intră în linia de design care se termină la Peugeot în cifra 8. Grila preluată de la 208, blocuri optice care mintesc de 508 şi o bară frontală interesantă, demnă de un concept, care se termină în stânga şi în dreapta cu lumini de zi LED. Un design evoluat, însă care-şi pierde parcă din agresivitate.
Plafonul curbat poate fi comandat în continuare în trei nuanţe diferite de cele ale restului caroseriei, iar clienţii vor avea la dispoziţie 10 tipuri de jante care ajung până la 19 inch în diametru. Apar şi două pachete estetice noi, Black şi Sport. Primul "vopseşte" plafonul, grila, oglinzile laterale şi etrierele în negru, în timp ce al doilea afişează un volan sport de dimensiuni reduse, un schimbător de viteze cu coloană scurtă şi un amplificator de sunet pentru versiunile pe benzină. Acesta din urmă are rolul de a îmbunătăţi comportamentul acustic al modelului francez.La interior, evoluţia este ceva mai subtilă. Rămâne în picioare plafonul curbat - semnătura acestui model - în timp ce planşa de bord poate fi comandată acum în zona butoanelor cu un fundal negru glossy.
Lista de opţiuni este extinsă de acum, clienţii având posibilitatea de a comanda interioare în care domină pielea, combinaţia piele-textil sau pielea Alcantara.ÎN 2013 VINE PEUGEOT RCZ-R: 260 CP
Sub capotă, motoarele rămân aceleaşi: fie alegeţi un motor pe benzină de 1.6 litri turbo care vine în variantele 156 sau 200 CP, fie mergeţi pe un diesel de 2.0 litri, 163 de cai şi 340 Nm. Noutatea interesantă va veni însă la acest capitol la sfârşitul anului viitor, când Peugeot va lansa versiunea RCZ-R, cu 260 de cai putere storşi din acelaşi 1.6 THP turbo. Puterea va fi livrată spre roţile faţă, iar stabilitatea maşinii va fi asigurată de un diferenţial Torsen cu alunecare limitată. Noul model de performanţă va fi prefigurat la Paris de un concept de preproducţie.
via Peugeot
Iar portbagajul care e mic la genul asta de masini la asta e chiar ok.
Nu prea inteleg ce e in capul designerilor de la Peugeot Sport.
Anul 2012 aduce aceleasi comenzi langa volan si nu PE volan, frana de mana clasica... hai ca la frana de mana inteleg partial de ce, probabil ca e utila cand faci "demonstratii de maiestrie" cu iubita langa tine, dar e cam subtire scuza.
Aspectul general al masinii desi este bun, exact cum BINE a zis si Mircea M., "Un design evoluat, însă care-şi pierde parcă din agresivitate". Sigur nu mai are acelasi aer feroce.