Lansat în toamna anului trecut cu mari speranţe din partea constructorului francez, noul Peugeot 308 este cerut de o piaţă europeană care altfel stagnează. Rezultatul: Peugeot suplimentează producţia printr-un schimb de noapte.
Esential
60.000
de comenzi a adunat Peugeot 308 din toamna anului trecut până acum.
Într-o perioadă în care industria auto europeană aşteaptă o creştere a vânzărilor la nivelul continentului, există şi veşti încurajatoare pentru unii constructori destul de încercaţi în ultimul timp.
Este şi cazul celor de la Peugeot, care au anunţat că fabrica din Sochaux, cea mai importantă uzină de care dispune marca, va fi nevoită să creeze termporar, pe cel puţin 6 luni, 600 de de posturi de noapte care au rolul de a creşte producţia noii generaţii a modelului 308, care beneficiază de un număr de cereri mai ridicat decât prognoza iniţial Peugeot.
Conform datelor oferite de constructorul francez, 60.000 de europeni s-au orientat spre noul Peugeot 308 de la lansarea sa de piaţă, care a avut loc în toamna anului trecut. Mai mult, modelul francez a primit recent râvnitul titlu Maşina Anului în Europa şi a primit la începutul lunii martie o nouă versiune de caroserie, 308 SW, ceea ce va face ca cererile să crească.
Moment în care ritmul producţiei trebuie să ţină pasul cu acestea.
TEST DRIVE Peugeot 308: Nouvelle Vague
Pe lângă cele 600 de posturi care trebuie implementate, Peugeot a anunţat sindicatele că succesul de piaţă al lui 308 determină o majorare a salariilor muncitorilor fabricii din Sochaux, acestea urmând să crească cu 0.8%.
VW e optimist, Mazda inscrie pana si in Romania, Ford idem, Peugeot nu se lasa, Seat are cresteri f bune de anul trecut, etc....
eu iti spun cum e la mine, nici unul. nici macar logan. stiu cu sh uri cativa, dar si alea de 11-12k. atat.
Te intreb o chestiune: Daca tu erai bashtan si prietenii tai tot bashtani care isi schimba masinile la fiecare 6 luni cum era economia? cum era trendul?
:)
si apoi, statistica aia oficiala spune clar ca vanzarile in Ro scad de la luna la luna.
ce va mai place sa carcotiti frate...poate pt tine asta e progres:
http://www.capital.ro/cel-mai-prost-an-pentru-piata-auto-de-cand-avem-statistici-184224.html
http://0-100.hotnews.ro/2014/01/28/ce-masini-au-cumparat-romanii-in-2013-culori-clase-modele-raportul-dintre-autoturisme-noi-si-second-hand/
Daca tinem cont ca pentru un neamt 1500 de euro este un salariu bunicel iar in Romania 2000 de lei este un salariu bun(adica nici 500 de euro), eu cred ca avem vanzari de masini noi acceptabile pentru actuala putere de cumparare din Romania.
Pe de alta parte daca tu nu ai cunoscuti care nu si-ar cumpara o masina noua in aceasta perioada eu am 2 colegi de serviciu care isi cauta o masina. Si propo, nu este chiar atat de simplu pe cat ai crede. Analize, calcule, statistici, lui ii place o masina, consoarta nu o suporta, ei ii place sedan, el vrea un break pentru ca e si bebele, el se uita la toate, ea la nemtesti si frantuzesti... e un haos uneori foarte amuzant, crede-ma. :))
Cat despre stire, ma bucur pentru cei de la Peugeot. 308 imi place. Am facut drive test saptamana asta cu el si cu ceva exceptii mi se pare o masina reusita.
Consider ca aceasta masina este tratata cu prea putina atentie, indiferent ca vorbim despre mass media sau despre public.
-designul care, desi in partea din spate aminteste oarecum de Golf, per total este unul reusit. Linia laterala si spatele imi plac cel mai mult, Designul partii frontale nu este unul pe gustul meu.
-senzatia de spatiu si luminozitate. Desi pare o masina ingusta pe dinafara, interiorul e bine organizat si luminos. Plafonul panoramic este bestial, insa in opinia mea, prea scump.
-volanul mic pe care il simti bine in maini, ceasurile deasupra care si ele arata f tare, scaunele cu sustinere laterala buna, mari si confortabile (pana la urma e vorba de o frantuzeasca). In plus materialele placute la atingere, finisajele mai bune si la fel si insonorizarea mai buna sunt clar niste pasi inainte fata de fosta generatie. Aici se vede clar ca Peugeot.
-am mers cu 110 km/h maxim si mi s-a parut ca se aseaza mai bine pe asfalt fata de fosta generatie si a disparut acea senzatie de balans si de suspensie moale. Masina mi s-a parut mai rigida. Nu la fel de rigida ca la Golf sau Leon (gropile nu se simt la fel de tare), dar oricum e clar mai rigida fata de fosta generatie. Este undeva la nivelul Octaviei. Cel putin mie asa mi s-a parut.
-mi s-a parut f bun pretul. Versiunea de baza este sub 13000 de euro
-masina a pierdut considerabil din greutate si asta se simte. Chiar si motorul de 82 CP (pe l-am avut la drive test) se descura fara probleme in oras si accelereaza relativ usor pana pe la 60-70 km, treptele 1, 2 si 3 sunt scurte si favorizeaza reprizele. In oras computerul de bord a arata un consum de 8 l/100 in conditiile in care afara erau 5-6 grade si masina era de drive test. Eu zic ca nu e rau.
Minusuri:
-ceva probleme de ergonomie: s-a pierdut ceva spatiu care putea fi f util folosit in zona celor catorva butoane de pe bord.
-portbagajul care desi este f mare, e cam nepractic pentru ca este adanc. iar daca vei avea nevoie sa cari obiecte ceva mai mari tot va fi nevoie sa rabatezi bancheta.
-cutia de viteze agata in trapta a treia (!). Masina avea cam 1500 de km si era de drive test. Totusi eu nu cred ca poate fi o scuza la acesti nr de km.
-touch screenul are ceva intarziere in raspunderea la comenzi. Aici nu stiu daca mi s-a parut mie sau chiar asa este. Cel de pe Golf 7 mi s-a parut ca raspunde aproape instant. La 308 delay-ul este si de o secunda.
Una peste alta este clar un pas inaite fata fostul 308 si un concurent puternic in clasa compacta. Pe de alta parte cred ca si problemele cu banii i-au facut pe cei de la Peugeot sa se apuce serios de treaba. Si se pare ca a iesit i masina buna. Sa speram ca si fiabilitatea a fost imbunatatita.
Na, ca tot mai intins. Scuze!
Ei, uite ca, daca faci ceva ce place pietei, iesi din mocirla si fara sa dai in prostie oameni afara ca sa-ti reduci pierderile.