Peugeot vrea să ducă la extrem ideea de hatchback de performanţă. Cel puţin asta demonstrează francezii odată cu dezvăluirea conceptului Peugeot 308 R Hybrid, cea mai puternică propunere din segmentul compact venită vreodată de la un producător din Hexagon.
După experimentul 308 R Concept, prezentat în urmă cu doi ani în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, divizia sportivă a Leului recidivează. De această data este vorba, după cum o sugerează şi numele, de un model hibrid, compus din alăturarea a trei motoare. O noutate, dacă stăm să ne gândim că până acum sistemele hibride de serie ale francezilor erau compuse din numai două motoare.
În cazul lui 308 R Hybrid vorbim despre un agregat convenţional, cu doar patru cilindri, de 1.6 litri turbo. El este asistat însă de alte două motoare electrice, cu 115 cai putere fiecare, poziţionate pe câte o axă a compactei şi oferind astfel beneficiile unei tracţiuni integrale. Rezultatul acestei alăturări este unul impresionant pentru un model din acest segment: 500 de cai putere şi un cuplu motor total de 730 de Nm.
Cei 500 de cai putere de sub capotă vor fi însă exploataţi diferit, cu ajutorul a patru moduri diferite de rulare. Cel mai cuminte dintre ele va fi cel electric, botezat ZEV. El va folosi unitatea electrică de pe puntea spate şi, la nevoie, va face apel şi la cea de pe axa frontală.
Cel de-al doilea mod de rulare se numeşte Road şi este destinat rulării zilnice, fără prea multe solicitări sportive. În această situaţie complexul hibrid livrează o putere de 300 de cai şi 400 de Nm.
Pentru situaţiile sportive există şi modul Track, capabil să dezlănţuie 400 de cai şi 530 de Nm. Iar pentru a-i ajuta pe cei de la volan să îşi piardă minţile, 308 R Hybrid vine şi cu modul Hot Lap, unde sub pedala de acceleraţie se aştern toţi cei 500 de cai putere.
Ma indoiesc de acest lucru.