Peugeot 308 GTi: francezii au în sfârșit un rival pentru Volkswagen Golf GTI

de Bogdan Mirică
Joi, 18.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peugeot revine oficial în segmentul compactelor sportive odată cu lansarea noului 308 GTi. Hot hatch-ul vine cu două versiuni de putere și performanțe bune.

Peugeot reintră astăzi, oficial, în segmentul compactelor sportive, odată cu lansarea modelului 308 GTi. Hot hatch-ul francezilor are la bază Mașina Anului în Europa în 2013, transformată însă într-o apariție ceva mai agresivă, care poate fi vopsită în două culori distincte, asemeni conceptului din care s-a inspirat: Peugeot 308 R Concept.

Jante de 19 inch și scaune sport

Noul 308 GTi este caracterizat de un deflector de culoare neagră, de evacuări duble, de bosaje mai largi, de prize de aer mai mari și de o grilă frontală nouă. Pachetul estetic este completat de jante cu dimensiuni de 18 și 19 inch, în spatele cărora se ascund discuri de frână mai mari, de 380 mm pe față și 268 de mm pe spate. Garda la sol a fost redusă și ea cu 11 mm.

Interiorul nu s-a schimbat foarte mult, dar a primit o serie de accente sportive. Tapițeria din piele, care îmbracă acum tot habitaclul, a fost cusută cu ață roșie pe volan, scaune, panourile ușilor și levierul schimbătorului.

Levier care beneficiază și de logo-ul Peugeot Sport. Nu lipsesc pedalele metalice și scaunele sport de tip scoică.

Interiorul a căpătat și el accente sportive.

6 secunde până la 100 de km/h

Esential 6 secunde sunt necesare versiunii de 270 de cai putere a noului 308 GTi pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h.
1205 kilograme cântărește noul 308 GTi.
6 litri/100 km este consumul mediu al hot hatch-ului.
Așa cum vă anunțam și ieri, noul Peugeot 308 GTi va fi disponibil în două versiuni de putere, ambele puse în mișcare de același propulsor turbo de 1.6 litri, împrumutat de la RCZ. Unitatea dezvoltă 250 sau 270 de cai putere și un cuplu motor de 330 Nm, administrat cu ajutorul unei transmisii manuale cu șase rapoarte.

Ajutat și de o dietă echilibrată, care presupune o masă totală de 1205 kilograme, versiunea de bază a lui 308 GTi acelerează de la 0 la 100 de km/h în 6.2 secunde.

Versiunea de 270 de cai poate face sprintul în 6 secunde și beneficiază și de un diferențial Torsen. Performanțele sunt susținute și de un șasiu mai rigid, de o direcție nouă și un ESP care se poate deconecta complet.

Consum de 6 litri/100 de kilometri

În materie de eficiență, noul Peugeot 308 GTi promite să consume doar 6 litri/100 de kilometri în ambele variante de putere, cu emisii de 139 g/km. Bineînțeles, asta îl califică direct pentru normele de poluare Euro 6.

Noul Pugeot 308 GTi va fi oferit spre comercialziare abia în toamna acestui an, iar prețurile nu sunt momentan disponibile.

Comentarii (11)

  • 1200 kg si 270cp.. nu e rau. Megane sigur e mai greu, nu stiu de Leon.
    ma seaca insa FWD ...
    4 3
  • hazard
    volanul ala intre genunchi a fost inspirat de o alta inventie deosebita a francezilor de la citroen, volanul cu centru fix? Oau... ce rival!!! L-a facut pe GTI ..la penibil.
    4 12
  • @hazard
    important pentru tine e sa nu iti cumperi asa "penibilitate"
    altii o vor
    5 5
  • Cu o corectie... este masina anului in Europa 2014
    7 4
  • Andrei
    Partea din spate a acestui model aduce dintr-un anumit unghi cu A3 model mai vechi, dar nu zic ca ar fi niste linii urate, unii parasesc anumite linii, altii abia le adopta si o fac foarte bine. O masina placuta din toate punctele de vedere.
    3 2
  • Titlul ăla plăsmuieşte o aură de superioritate pentru Golf.
    Şi eu fraier, credeam că cifrele alea la care îl cam bate la fund pe Golf (inclusiv la preţ) îl califică pe Megane RS la statutul de referinţă în domeniu.
    4 5
  • nu poate sa-l compare cu megan.....dar cu golful, e pe acolo
    3 4
  • Cu doar 330 Nm nu face nika
    5 3
  • Se compara cu mazda 3 mps si cam atat...opc e o palarie prea mare pt el
    3 9
  • @thor De unde si pana unde este impoprtant Nm la o masina sport????? Stiai ca F1 are doar 200 Nm ??? caii conteaza prietene. Habar nu ai ce rol are Nm si CP.
    4 6
  • Ioan, din pacate pentru tine, CP chiar nu conteaza , este relativ, nu se poate masura exact , etc..
    Mai pe ' englezeste' , calul putere e un' made-up number' :))
    Dupa cum afirma cei priceputi in ale fizicii, ' if you don't like torque, you ain't moving' :))) TRUE
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru