Peugeot 308, Maşina Anului 2014 în Europa, primeşte la Salonul Auto de la Paris o versiune GT. Aceasta este disponibilă atât pentru caroseriile hatchback, cât şi pentru caroseriile SW şi aduce o serie de modificări. Printre schimbările pe care le observi din prima sunt blocurile optice cu LED-uri, difuzorul de aer spate finisat cu negru lucios şi cele două evacuări duble. În plus, celebra siglă Peugeot a fost mutată de pe capotă şi a revenit pe grilă, lucru care se întâmpla doar pentru această versiune a compactei. Versiunii GT i se oferă o nuanţă exclusivă, Magnetic Blue, care aminteşte de modelele istorice de competiţie ale mărcii. Garda la sol a fost redusă pentru întărirea aspectului sportiv, marcând o reducere de şapte milimetri pentru puntea faţă şi de 10 milimetri pentru puntea spate.
Gama de motorizări include un "benzinar" turbo 1.6 THP de 205 CP şi 285 Nm, precum şi un diesel 2.0 BlueHDI de 180 CP şi 400 Nm. Motorizarea alimentată cu benzină este oferită în compania unei transmisii manuale cu şase rapoarte, în timp ce diesel-ul vine alături de o cutie automată, unitatea fiind asigurată de japonezii de la Aisin şi fiind capabilă să retrogradeze mai multe trepte deodată atunci când acest lucru este necesar.
Specificaţiile tehnice ale celor două versiuni nu au fost anunţate complet, dar ştim deja că versiunea diesel are un consum mixt de 4.0 litri la sută şi că versiunea alimentată cu benzină anunţă un consum mixt de 5.6 litri la sută. Aceasta din urmă necesită doar 7.5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Cele două motoare vin ca un bonus faţă de gama standard, acestea nefiind oferite în versiuni atât de puternice pentru 308-urile obişnuite.Peugeot 308 reuşeşte vânzări peste aşteptări: 60.000 de comenzi într-o jumătate de an
Peugeot 308 SW: noul break compact al francezilor promite spaţiu de încărcare de top în segment
În ceea ce priveşte celelalte îmbunătăţiri aduse lui 308 prin versiunea GT, francezii spun că au reconfigurat suspensia standard şi au inclus pachetul "Driver Sport" în echiparea standard, ceea ce aduce mai multe îmbunătăţiri pentru comportamentul dinamic al vehiculului, începând cu un răspuns mai rapid la acceleraţie. Respectivul pachet aduce ceasuri de bord iluminate cu roşu, mai multe sisteme de siguranţă activă, padele pe volan pentru schimbarea treptelor de viteză(pentru automată). Amotizoarele sunt cu până la 20 la sută mai ferme faţă de cele ale unui 308 standard, iar anvelopele acestei versiuni sunt Michelin Pilot Sport 3, apreciate de reprezentanţii mărcii franţuzeşti pentru agilitatea lor. Sistemul de frânare a fost şi el îmbunătăţit, beneficiind de discuri de 330 milimetri diametru pentru puntea faţă, respectiv 268 milimetri pentru puntea spate (versiunea GT a lui 308 SW are discuri spate cu 290 mm diametru).Via Peugeot
Comentarii (3)