Peugeot va aduce la Frankfurt noua generaţie a lui 308, schimbată integral. Aceasta are un design mai proaspăt, un interior nou şi o platformă modulară, care va fi utilizată de mai multe modele.
Esential
140
de kilograme reprezintă diferenţa medie de masă între noua şi actuala generaţie a lui Peugeot 308.
Peugeot 308, compacta producătorului din Sochaux, va primi la Salonul Auto de la Frankfurt o nouă generaţie.
Aceasta este anunţată şi aşteptată de ceva vreme, o reîmprospătare pe segmentul compact în gama Peugeot fiind necesară, având în vedere numărul mare de rivali care au primit o nouă generaţie. De data aceasta, francezii de la Peugeot au evitat schimbarea numelui odată cu noua generaţie, preferând să păstreze denumirea ”308” din mai multe considerente, unul dintre acestea fiind existenţa modelelor 301 şi 309, două potenţiale denumiri pentru înlocuitorul lui 308. Noul model al francezilor are rolul dificil de a revitaliza poziţia mărcii în segmentul competitiv al hatchback-urilor compacte, domniat de ceva vreme de Volkswagen Golf.
Noul Peugeot 308 are acum o platformă modulară, numită EMP2.
Aceasta aduce o reducere semnificativă a masei şi îmbunătăţeşte dinamismul şi manevrabilitatea compactei din Sochaux. Dezvoltatorii noii arhitecturi au realizat 116 patente privind noua platformă, semn că noul 308 ne ascunde multe surprize plăcute la acest capitol.
În raport cu generaţia precedentă, vorbim de o diferenţă de masă de 140 de kilograme, în medie, în comparaţie cu generaţia actuală, ceea ce nu este deloc de neglijat. Cea mai ecologică versiune a noului 308 va înregistra emisii de 85 de grame de
CO2 pe kilometru, anunţă francezii.
Odată cu noua generaţie a lui 308, Peugeot încearcă să facă un salt la mai multe capitole.
Astfel, francezii vor să crească atât în materie de calitate percepută, cât şi în materie de performanţe şi capacităţi.
Noul 308 va fi construit la uzina Peugeot din Sochaux, în timp ce motorizările vor fi livrate de uzinele din Tremery şi Douvrin.
Via Peugeot
Nu reusesc sa rezonez cu vitezometrul deasupra volanului si nici cu indicatorul de turatii in sens invers.
Felicitari
@dan - daca ergomomia interiorului va fi ca si la Peugeot 208 (si cred ca va fi mai buna pentru ca masina este mai spatioasa) atunci nu este niciun fel de problema in a vizualiza instrumentarul de bord deoarece acesta se afla in raza inferioara a campului vizual si ca atare nu este necesar sa iti iei ochii de la trafic pentru a urmarii vreo in informatie de pe acest instrumentar ci este nevoie doar sa-ti cobori usor privirea. Mie mi s-a parut o chestie desteapta acest tip de dispunere a bordului, este un amestec de aspect de head-up display cu instrumentar clasic si volan sport. Referitor la restul interiorului, aduce al naibii de mult cu noul Seat Leon, dar asta iarasi nu mi se par un lucru negativ, oricum cred ca va fi o masina bine pusa la punct iar concurenta ar trebui sa fie atenta.
Teoretic, oi avea dreptate, insa eu am testat pozitia in 208 si nu ma simt confortabil. Cei care isi aseaza spatarul usor mai lejer, mai pe spate, vor fi obligati sa coboare volanul destul de jos si iarasi dispare din confort. Cea mai buna solutie, apropo de siguranta in trafic, mi se pare cea de la Honda, cum era si la Citroen: vitezometrul plus cateva esentiale sus, restul jos. La Civic chiar n-am avut probleme de acomodare, desi prima impresie imi spunea ca va fi dificil de gasit o pozitie buna. In fine, aici depinde de fiecare, de gabarit, de inaltime, de lungimea membrelor, dar personal mi se pare riscant sa te joci cu nonconformisme, mai ales in ceea ce priveste pozitia soferului.
Legat de simplitate si asemanarea cu Seat, nici eu nu vad o problema, ba chiar mi se pare un plus ca au renuntat la frantuzisme. Mie Citroen mi se pare ca incearca o apropiere de stilul Audi.
+ interior simplu, decent si placut.
Astept preturi pentru Romania, salut.
Despre fiabilitatea motoarelor nu se discuta, cine stie va intelege.
Si acei care dispretuiti marcile franceze mai bine nu comentati nimic!
pune poze de 308 langa poze de Golf 7 si vei vedea ca nu seamana