Cu un Volkswagen Golf care a câştigat cele mai importante distincţii ale anului şi un Ford Focus care se vinde foarte bine în Europa, cei de la Peugeot se văd nevoiţi să inventeze ceva spectaculos pentru viitoarea generaţie 308. Este o condiţie esenţială pentru a rezista în acest segment.
Laurent Blanchet, şeful de produs Peugeot, este primul oficial al Leului care promite o ofensivă puternică şi anunţă că viitorul 308 va fi complet diferit de actualul model. Compacta este descrisă ca fiind o combinaţie dintre un sedan şi un hatchback, gata să împrumute linii de design de la conceptul Onyx, expus de Peugeot în cadrul Salonului Auto de la Paris, de anul trecut.
Blanchet a dezvăluit şi că modelul de serie va adopta o gardă la sol ceva mai redusă, console mai mici şi o capotă mult mai coborâtă decât cea a modelelor actuale.
Suportul tehnologic pentru aceste noi modificări va fi asigurat de o nouă platformă PSA, botezată EMP2, care se ghidează după acelaşi principiu de modularitate ca în cazul platformei MQB de la Volkswagen.
Noua EMP2 va fi folosită atât pentru dezvoltarea modelelor de segment C, cât şi pentru cele de segment D, ceea ce va face ca aproximativ 50% din produsele grupului să fie găzduite de noua platformă, creată special pentru a suporta o configuraţie a suspensiei posterioare şi cu bare de torsiune şi cu legături de tip Multilink.
Graţie folosirii acestei platforme, viitorul Peugeot 308 va scăpa de 70 de kilograme şi va avea o masă totală aproximativă de 1300 kilograme.
Un beneficiu care se va oglindi şi asupra gamei de motorizări, menită să devină mult mai eficientă.Înlocuitorul actualei generaţii Peugeot 308 va fi dezvăluit în această toamnă, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Numele modelului curent va fi păstrat şi în cazul generaţiei viitoare.
http://ahw308.blogspot.ro/2013/01/peugeot-308-for-year-2014.html
De asemenea noul 308 este posibil sa dispuna de o suspensie spate multi-link, acest aspect ramane inca in discutia conducerii companiei fiind vorba de niste costuri suplimentare ca doar, nu-i asa, in ziua de astazi masinile sunt facute de contabili, economisti si nu neaparat de catre ingineri.
http://i13.servimg.com/u/f13/17/84/30/43/308_ii11.jpg
.