Cu ocazia salonului Auto de la Paris, Peugeot va declanşa o ofensivă puternică pe piaţa europeană. Vârf de lance vor fi noile modele 308 GT, în variantă sedan şi break.
Peugeot 308 GT, rivalul francez al lui Seat Leon FR, va debuta luna viitoare
Alături de ele, la standul francezilor, se va afla şi conceptul 208 Hybrid Air 2L. După cum o sugerează şi numele este vorba despre o versiune hibridă a modelului subcompact, care îşi propune să demonstreze că poate atinge o valoare record de consum, de numai 2 litri/100 de kilometri. De asemenea, francezii încearcă să experimenteze această tehnologie pentru a putea să o includă în producţia de serie începând cu anul 2020.
Pentru a putea ajunge la un consum de numai 2.0 litri/100 de kilometri, conceptul a fost supus unor modificări amănunţite. Acestea apar în primul rând la nivelul structurii şi a caroseriei. Graţie folosirii aluminiului, masa totală a fost redusă cu 100 de kilograme. Aşa se face că versiunea pe benzină de 1.2 litri şi 82 de cai putere, pe care se bazează conceptul, a ajuns să cântărească doar 860 de kilograme.
Au urmat apoi modificări de design cu rol aerodinamic. Prizele de aer au fost reduse, garda la sol a fost coborâtă, hayonul a primit un eleron, bara spate un difuzor de aer, iar podeaua a fost uniformaizată. Oglinzile laterale au fost înlocuite cu o cameră video spate, iar pneurile şi jantele au fost create special pentru un consum redus. Ansamblul modificărilor a dus la reducerea coeficientului aerodinamic cu 20 de procente.Principala noutate este ascunsă sub capotă, unde avem motorul despre care vă vorbeam, de 1.2 litri benzină şi 82 de cai putere. Alături de el însă, Peugeot a instalat un motor pe bază de aer comprimat. Acesta din urmă va asigura eficienţă în fazele de tranziţie, cum ar fi accelerarea şi plecarea de pe loc.
În aceste condiţii, conceptul trece de la cutia manuală la una automată, şi poate garanta trei moduri de rulare diferite: doar pe benzină, doar cu aer comprimat (Air) sau cu cele două unităţi de propulsie asociate. Rezervorul de aer comprimat se încarcă cu energie asemeni unei baterii: cu benzină sau cu ceea ce rezultă din energia de frânare.
În aceste condiţii, presiunea maximă se va putea atinge în doar 10 secunde.
Intrebare: daca merge cu "aer" asa cum e marketingul, pentru ce dumnezeu as mai trece sa ard benzina scumpa ?
pentru ca este vorba de aer comprimat si ,pentru a-l obtine, consumi energie (electrica ,termica)
ideea nu este chiar iesita din comun, sa ne aducem aminte de cei de la Volvo si a lor volanta de teflon cu megaturatie care ar ajuta la pornire
avantajul aerului comprimat este ca nu are turatie mare ca volanta celor de la volva ... dezavantajul este ca ai nevoie de un compresor extrem de fiabil.
E mult mai rapid sa comprimi aerul decat sa incarci o baterie, iar aici nu avem de-a face cu riscurile si cheltuielile legate de baterii.
Nu cred ca intra indiscutie sa compari fiabilitatea hibrizilior (ardere interna+electric) sau full-electric care sunt pe piata de zeci de ani, cu fiabilitatea unui sistem cu aer comprimat aparut acum...E o prostie sa gandesti astfel.
Are un motor hidraulic si o pompa hidraulica paralel cu motorul termic!
Rezevorul cu aer e folosit doar pentru a inmagazina presiune hidraulica aprox 300bar in un acumulator hidraulic (aerul fiind compresibil)