Alfa Romeo se zbate de câțiva ani să-și găsească un drum corect în viață. Povestea brandului premium italian deținut de Fiat Chrysler Automobiles (FCA) este însă una destul de complicată și complexă în același timp, pentru că speranțele imense puse într-o nouă gamă modernă de modele se loivesc întotdeauna, inevitabil, de faptul că actuala gamă este una îmbătrânită și nu produce banii pe care italienii i-ar putea investi în dezvoltarea modelelor viitoare.
Ritmul lent în care Alfa Romeo își concepe viitorul i-a făcut pe mulți să cânte prohodul mărcii, Alfa Romeo fiind la un moment dat curtată de Grupul Volkswagen. Sergio Marchionne, șeful FCA, a evitat însă vânzarea mărcii milaneze, pe care speră să o resusciteze și să o readucă la gloria de altădată.
Ei bine, modelele care ar trebui să rezolve această revenire sunt noua Giulia, sedan de segment D pe care Alfa Romeo l-a prezentat în fotografii oficiale anul trecut, dar a cărui producție a fost amânată din motive necunoscute pentru acest an (gurile rele spun că vorbim de probleme de siguranță care trebuie rezolvate până la startul asamblării), dar și un viitor SUV compact cu ajutorul căruia Alfa ar trebui să adune volume de vânzări care să readucă marca pe linia de plutire.
Un nume inspirat: Alfa Romeo Stelvio
Deși nu se știu multe despre viitorul SUV Alfa Romeo, o întâlnire recentă pe care Sergio Marchionne a avut-o cu managerii mărcii ne dezvăluie faptul că numele noului model va fi Stelvio. Nu este o denumire nouă pentru lumea auto, pentru că Stelvio este numele unuia dintre cele mai frumoase trecători din Alpi, considerată de mulți principalul rival al Transfăgărășanului la capitolul peisaje și șosea spectaculoasă.
Deocamdată, numele de cod al modelului este Tipo 949 D-SUV.
În momentul în care va ieși pe piață, noul Alfa Romeo Stelvio va oferi versiuni cu propulsie (tracțiune spate) sau cu tracțiune integrală și va oferi o motorizare de top identică cu cea regăsită pe versiunea Quadrifoglio Verde a lui Giulia: V6 Twin-Turbo de 2.9 litri de 500 de cai putere. Evident, versiunile "lumești" nu vor lipsi nici ele, astfel că noul motor diesel de 2.2 litri din portofoliul FCA va fi pus la treabă în versiuni de 150, 180 și 210 CP, în timp ce un 2.0 benzină turbo va putea fi comandat în versiuni de 200, 250 sau 280 CP.Alfa Romeo Stelvio va fi încadrat pe piață în zona SUV-urilor compacte premium (BMW X3, Mercedes GLC, Audi Q5) și va fi intra în producție spre finalul anului 2017.
revenind la alfa, sa vedem pe piata giulia, care se lasa asteptata mai ceva ca o printesa, si apoi vedem ce facem si cu suv-ul
comentariul meu initial nu era deloc ironic sau rautacios, la adresa nimanui.
vad ca aproape totdeaua cand trebuie sa comparati un autoturism din segmentul premium cu altele, omiteti sa comparati si cu modelele Volvo , mai ales in acest articol in care vorbim de SUV-uri compacte premium unde XC60 are vanzari mai mari in europa decat Q5 sau X3.