Patrick Pelata, al doilea om din cadrul Renault, a demisionat aseară
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault a anunţat că Patrick Pelata, al doilea om din companie şi mâna dreaptă a preşedintelui Carlos Ghosn, şi-a dat demisia din funcţia de director operaţional (COO). Dacă acum trei săptămâni demisia îi fusese refuzată de Ghosn, Consiliul de Adminsitraţie a acceptat de această dată să-l elibereze din funcţie pe francezul de 55 de ani. Motivele demisiei rezidă în acuzaţiile de spionaj industrial pe care Renault le-a înaintat către trei dintre oficialii săi şi în urma cărora aceştia au fost eliberaţi din funcţie. Ulterior, instanţa a dovedit că cei trei au fost acuzaţi pe nedrept, iar Renault le-a oferit acestora compensaţii materiale pentru daunele morale aduse.
Patrick Pelata va rămâne în Grupul Renault-Nissan, urmând să ocupe în foarte scurt timp o funcţie în cadrul constructorului japonez Nissan. "Pelata va pleca de la Renault, dar nu va părăsi Grupul. Calităţile sale rămân un avantaj pentru noi", a declarat Carlos Ghosn aseară, după ce Renault a publicat comunicatul de presă oficial în care anunţa debarcarea lui Pelata.
"Pelata a făcut o treabă foarte bună la Renault în ultimii ani în funcţia pe care a deţinut-o.
Demisia sa pune sub semnul întrebării execuţia planului strategic pe care Renault l-a anunţat de curând, în condiţiile în care Pelata a fost arhitectul-cheie al acestuia. Nu e clar cine îl va înlocui", a declarat Stuart Pearson, analist auto în cadrul Morgan Stanley.PELATA ŞI GHOSN, O RELAŢIE VECHE
Patrick Pelata şi Carlos Ghosn sunt figurile centrale ale reanimării Nissan, cei doi fiind trimişi în 1999 în Japonia de către preşedintele de pe atunci al Alianţei, Louis Schweitzer, pentru a salva de la cădere constructorul nipon. Cei doi au reuşit să readucă Nissan pe linia de plutire, Pelata şi Ghosn fiind aliaţi în toate proiectele ulterioare ale Alianţei. Patrick Pelata a preluat funcţia de conducere pe care Ghosn a deţinut-o în cadrul Renault după ce acesta din urmă a trecut, în 2008, în poziţia de director general al Alianţei Renault-Nissan.
via | Automotive News (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Citroen va extinde rechemările pentru modelele Citroen C3 și DS3 în toată Europa din cauza airbag-urilor defecte produse de Takata. (22.01)
-
Citroen are intenții serioase de a relansa celebrul model 2CV, la 3 decenii după sfârșitul producției. Modelul care a mobilizat Franța în primii ani de după Al Doilea Război Mondial ar putea renaște ca un model electric de oraș cu design retro. (22.01)
-
Potrivit unor declarații recente, făcute chiar de șeful de design DS, marca franceză intenționează ca, în 10-20 de ani, să concureze cu mărci de lux ca Bentley și Rolls-Royce. (22.01)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- Primele imagini neoficiale cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe
- Ce debutează prin alte părți: MG Majestor este un SUV, cu o lungime de 5 metri, pentru India
Comentarii (0)