Parlamentul European a adoptat miercuri seară noua legislație pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale mașinilor noi.
Astfel, parlamentarii europeni au decis ca emisiile medii de dioxid de carbon să fie reduse cu 20% până în 2025 și cu 40% până în 2030, comparativ cu limita de 95 de grame pe kilometru stabilită deja pentru anul 2021. Cu alte cuvinte, emisiile medii ale unui constructor auto trebuie să ajungă la numai 76 grame pe kilometru în 2025 și la aproximativ 59 grame pe kilometru în 2030.
În plus, legea prevede ca 20% dintre mașinile vândute în 2025 și 35% dintre mașinile comercializate în 2030 trebuie să emită cel mult 50 grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Legea adoptată de parlamentari este ceva mai permisivă decât votul consultativ din septembrie, prin care se propunea o reducere cu 45% până în 2030. Pentru moment, votul din Parlamentul European nu are niciun efect practic.
Pentru a intra în vigoare, legislația trebuie aprobată acum de fiecare stat membru al Uniunii Europene, iar această procedură va fi una de lungă durată. În plus, este foarte posibil ca țările cu industrie auto puternică precum Germania și Franța să nu adopte această lege, caz în care ea nu va intra în vigoare.
Misiune dificilă pentru constructori
În cazul în care noul regulament pentru emisii va fi aprobat, constructorii vor avea o misiune dificilă să-l respecte, întrucât există numeroase provocări.
Pe de o parte, clienții renunță treptat la mașinile diesel, care emit mai puțin dioxid de carbon, în special în favoarea mașinilor cu motoare pe benzină, care emit mai mult dioxid de carbon. În schimb, mașinile electrice au în continuare o cotă de piață infimă, de numai 0.75%, în timp ce cotă cumulată a mașinilor electrice și a celor plug-in hybrid este de numai 1.75%.
De altfel, Parlamentul European susține că noua lege poate fi pusă în practică dacă producătorii vor lansa mai multe modele electrice pe piață.
Via Auto Express
deci...cel putin in PE jocurile le fac cei din dreapta esichierului politic si care, culmea, adopta astfel de legislatii
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?uri=CELEX:52007PC0856
Pe scurt, se face o medie ponderată a tuturor *mașinilor mici* (= autoturisme, segmentul M1 dacă țin bine minte) produse timp d-un an de fiecare constructor.
Calculul e ceva mai complicat însă, necesitînd corectări în funcție de masa mașinilor, *pata la sol* (= ampatament x ecartament) ș.a.m.d.
...Enjoy ! :-)))
Vor exista DOAR full electrice ori hibride / PHEV cu extend ranger pe CNG, LPG !
Bravo UE !!
Prea eram ultimii la căruţă.
...Din moment ce Bundestagul, dar și unul din organismele birocratice europene (Comisie, Consiliu, n-am reținut dar nici nu contează) sînt de acord cu o reducere a noxelor de numai 30% pînă-n 2030 - și nu 40%, cum sună recomandarea Parlamentului European, care inițial era de 45%.
Nu mai zic că producătorii auto consideră și procentul ăsta (30%) nerealist și practic imposibil de implementat.
...De urmărit deci episoadele următoare. ;-)