După o serie nesfârşită de teasere şi multe fotografii spion, noua generaţie Volkswagen Passat este aici. Ajuns la a opta reeditare, modelul german promite să calce pe urmele de succes ale predecesorilor săi, bazându-se pe un design mult mai agreabil şi pe o serie de tehnologii care vor să revoluţioneze sistemul.
Mai uşor cu 85 de kilograme
Dezvoltat pe deja populara platformă modulară MQB şi folosind oţel de înaltă rezistenţă şi aluminiu, noul Passat este mai uşor cu până la 85 de kilograme comparativ cu vechiul model. Aşa se face că cea mai uşoară versiune a berlinei cântăreşte doar 1312 kilograme.
În materie de dimensiuni, Passat B8, aşa cum este el botezat în interiorul VW, a devenit mai mic cu 2 mm, însă beneficiază de un ampatament cu 79 de mm mai mare. Acesta din urmă totalizează 2791 de mm, în vreme ce lungimea ajunge să măsoare 4767 mm, iar lăţimea 1832 mm. Noua generaţie este şi mai aproape de suprafaţa de rulare, cu o gardă la sol coborâtă cu 6 mm.
Şasiul a fost regândit complet şi beneficiază acum de o suspensie cu 9 kilograme mai uşoară, care include sistem MacPhearson pe faţă şi multi link pe spate.
Design agresiv şi interior generos
Spre deosebire de vechile generaţii, noul Passat B8 adoptă un design care va mulţumi pe mulţi. Se pare că germanii au reuşit să îmbine conservatorismul cu sportivitatea şi să garanteze o apariţie extrem de plăcută. Grila vine acum cu bare longitudinale cromate, care se continuă şi la nivelul farurilor, bosajele au devenit ceva mai largi, capota a căpătat noi nervuri, iar blocurile optice faţă şi spate au fost echipate cu lumini LED.
Interiorul a crescut şi el din multe puncte de vedere. Ampatamentul ceva mai generos a adus un spaţiu mult mai mare la nivelul picioarelor şi al umerilor pasagerilor spate şi a crescut capacitatea portbagajului cu 21 de litri în cazul variantei sedan şi cu 47 de litri în cazul break-ului. Nu e de mirare că Passat poate înghiţi acum 586 de litri, iar Passat Variant 650 de litri. Rabatarea banchetelor va creşte capacitatea de încărcare la 1780 de litri.Versiune hibridă, alimentată la priză
În ceea ce priveşte motorizările, Passat va fi oferit cu o gamă de propulsoare. Intrarea în gamă va fi asigurată de motorul 1.4 TSI şi cei 125 de cai putere ai săi, însă el va putea fi comandat şi în versiunea de 150 de cai putere. Clienţii vor primi şi un 1.8 TSIi de 180 de cai şi deja popularul 2.0 TSI, declinat în versiuni de 220 şi 280 de cai. Cei care preferă dieselul vor avea două motoare, unul de 1.6 litri şi unul de 2.0 litri, acesta din urmă cu trei versiuni de putere.
Tipul propulsiei |
Motorizare | Putere totală |
Benzină | 1.4 TSI | 125 CP |
150 CP | ||
1.8 TSI | 180 CP | |
2.0 TSI | 220 CP | |
280 CP | ||
Diesel | 1.6 TDI | 120 CP |
2.0 TDI | 150 CP | |
190 CP | ||
240 CP | ||
Hibrid alimentat la priză |
1.4 TSI + electric | 211 CP |
Nu în ultimul rând, Passat va beneficia şi de o alternativă hibridă. Trenul de propulsie va fi compus din unitatea 1.4 TSI, ajutată de un motor electric să atingă 211 cia putere. Această configuraţie va asigura o autonomie pur electrică de 50 de kilometri şi una totală de 966 de kilometri.
Instrumente de bord proiectate pe un ecran de 12.3 inch
Cum era şi normal, Passat îşi propune să fie şi o revoluţie tehnologică în segment. Iar revoluţia tehnologică începe chiar dincolo de volan, unde Volkswagen a instalat un ecran de 12.3 inch în locul instrumentelor de bord. Cei familiarizaţi cu lumea auto vor înţelege repede că este vorba despre acelaşi ecran TFT introdus în premieră pe colegul de concern Audi TT.
Nu lipsesc dotări importante cum este head-up display-ul, sistemul de asistare al luminilor, camerele video cu vedere la 360 de grade şi sisteme de siguranţă vitale: Side Assist cu Rear Traffic Alert, Traffic Jam Assist, City Emergency Braking, Trailer Assist, Emergency Assist, Parking Assist.
Noul Passat va fi disponibil spre comercializare începând cu data de 10 iulie pe piaţa din Germania.
Aici, preţurile încep de la 25.875 de euro pentru sedan şi de la 25.950 de euro pentru break.Cum s-a născut primul Volkswagen Passat?
Povestea lui Volkswagen Passat începe în anul 1973, atunci când Volkswagen decide să lanseze o nouă linie de modele, bazate pe expertiza celor de la Audi. Cu 9 ani înainte, în 1964 mai exact, Volkswagen cumpărase Audi, reuşind astfel să îşi asigure o bază tehnologică avansată.
Primul Passat s-a născut, practic, din vechiul Audi 80, de care va continua să îşi lege o mare parte din istorie până în 2005. Botezat cu numele de cod B1, Passat a păstrat acest indicativ de la generaţie la generaţie, ajungând în prezent la a opta declinare, botezată, cum altfel, B8.
Deşi vreme de mulţi ani s-a crezut că Volkswagen a botezat primul Passat după un vânt, aşa cum a făcut-o mai apoi şi cu alte modele (Golf, Bora, Scirocoo sau Jetta), oficialii germani nu au confirmat niciodată zvonurile.
De-a lungul carierei sale, Volkswagen Passat a ajuns pe mai toate continentele lumii şi a fost botezat în consecinţă. Aşa se face că Passat-ul pe care noi îl ştim în Europa s-a mai numit Dasher, Santana,Quantum, Magotan, Corsar sau Carat. Toate au înregistrat un succes fulminant, transformând modelul german într-un adevărat best-seller de-a lungul anilor.
Ultimul an, 2013 mai exact, confirmă acest lucru: Volkswagen a reuşit să vândă 1.1 milioane de exemplare Passat, cel mai mare număr de unităţi din întregul Grup Volkswagen.
Ecranul care preia cadranele si navigatia arata foarte bine dar probabil ca este si o optionala destul de scumpa.
Nota: acest comentariu va rog sa-l considerati un pamflet si sa-l tratati ca atare...
De dotari, finisari si motorizari nu ma e nimic de zis...sunt probabil cele mai bune din clasa medie de volum. Asteptam sa vedem noul Mondeo si cu mult noroc viitorul Accord (care s-ar putea sa nu fie adus in sa pe piata europeana din cauza vanzarilor foarte mici) ca sa facem o comparatie mai obiectiva.
in articol spune ceva, in tabel altceva.
Masina poate este de top. Si indiferent cat de multa gura ar face unii, Passat mai mereu a cam fost o referinta in clasa lui. Eu sunt curios si care vor fi preturile. Pentru ca in general Passat a fost una dintre cele mai scumpe masini din clasa ei. Justificat sau nu, depinde de cum vede fiecare lucrurile.
Astept un raspuns de la Opel si de la Ford.
Sa speram ca este o masina mult mai buna, cu progrese evidente fata de generatia precedenta!
De exeplu la masina asta cateva din elementele noi sunt:
- plaftorma noua
- sasiu nou
- interior complet nou (de la scaune, la bord, la consola centrala)
- motorizari in mare parte noi (fata de generatia anterioara)
- faruri LED
- sisteme de siguranta noi
Sunt curios ce ar mai fi trebuit schimbat in acceptiunea ta pt a fi considerata masina noua. Asta in cazul in care poti sa intelegi ca o masina e mult mai multe decat tabla de pe ea.
La subiect:
Ca design exterior imi place foarte mult profilul. E mai agresiv, putin inspirat de la seria 3 ca linii. In rest e in regula, dar nu iese in evidenta. Si eu sunt de acord ca all-over parca B6 a fost cel mai reusit.
La interior, desi pare calitativ, nu mi se pare prea inspirata trecerea la unghiuri mai ascutite. Chiar si scuanele par mai uratele decat cele prezente pe generatia anterioara. Compenseaza in schimb instrumentele digitale si spatiul marit.
In cocluzie, probabil ca acest pragmatism al nemtilor le va aduce iarasi vanzari foarte bune. Motorul 2.0 tdi de 240cp suna a ceva entuziasmant, pe hartie. Sa vedem si in realitate...
bine, mie imi place si golf7 cum arata ... dar poate doar imbatranesc si eu.
break-ul chiar imi place!
dar pretul ... vaaaai pretul ....
Dar pt matale si altii :ce inseamna revolutie de design ? Daca designul este asemanator si pastreaza o identitate, inseamna ca nu este decat o uniforma banala ca si pana acum, adica o masina plictisitoare si anosta.
De exeplu la masina asta ''elementele'' noi nu epateaza cu nimic:
- plaftorma noua....Ce inseamna platforma nou ? Platforma este doar o platforma si atat , si Mazda are platforma SkyActive, nimic wow.
- sasiu nou, pe bune ???
- interior complet nou (de la scaune, la bord, la consola centrala), bah tu chiar vorbesti serios ? Mie interiorul nu-mi inspira pic de personalitate, toate elementele sunt asezate clasic ca la vechea generatie
- motorizari in mare parte noi (fata de generatia anterioara), si ce fel de motorizari ''noi'' ? TDI-urile? Ce raport de compresie au fata de cele Mazda ? Iti voi spune eu, de tot rahatul, iar LAG-ul isi face simtita prezenta grav.
- faruri LED, serios ? Pai astea le poti pune si pe Moskwikz after market.
- sisteme de siguranta noi, chiar vb serios ?
Bun am incheiat citatul .
Asadar, consider ca tema de design pe care o abordeaza noua generatie Passat, este una care denota profesionalismul intrgii echipe de design. La masinuta asta nu m-a atras nimic nou in afara de ''bling-bling-ul'' care se prelungeste de pe gurile de ventilatie pana spre zona usilor, in rest din punct de vedere, designul este acelasi . Este organizat bine, totul este la locul lui, clasic, nu epateaza cu nimic, si nu-ti da senzatia de ceva fantastic de revizuit. Exteriorul este si mai jalnic cu cat ma gandesc ca a mostenit designul cutiutzei de tabla patrata B7. Calitatea materialele nu aspira catre premium ca si pe Honda Accord sau Subaru Legacy sau Mazda 6 sau Chevrolet Malibu sau Latitude . In concluzie, au dat gresi si de data asta. Garantia sper sa te tina macar pana ajungi acasa .
P.S. Sunt posesor de Chevrolet model nou (stiu, stiu pacat ca pleaca din Europa) insa prefer sa nu fiu partinitor si sa dau cezarului ce-i al cezarului.
Iar a ridicat stacheta si iar le da lectii in clasa ... asta e ... live with it !
miliardele alea investite in r&d se cam vad ...
Mie mi se pare foarte o evolutie de design fata de generatia anterioara,ce e bun romanului nu ii place,in schimb e cunoscator si atotstiutor, arunca cu noroi in Passat,desi inafara de Dacia si bateriile Rombat,putine is lucrurile pe care le mai fabricam... "prosti is nemtii astia" de aceea nu o sa putem fi niciodata ca ei, au lucrurile prea la locul lor...mai bine in jungla...
In primul rand SkyActive nu este i platforma tehnica. Este vorba de mai multe tehnologii care fac ca masa masinii si consumul sa fie mai mici. Asta asa, in mare.
In al doilea rand multi critica designul VW, insa foarte putin il inteleg. Aceasta masina nu se dezice designului general al marcii: sobru si serios. Intr-o lume in care toti se zbat sa aiba cel mai cel design dinamic, futurist si care se schimba extrem de mult de la o generatie la alta, VW demnstreaza ca se poate continua zeci de ani pe aceiasi idee. Nu este deloc o rusine. Din contra, este extrem de greu sa adaptezi un design unic si clasic in acelasi timp, de la o generatie la alta. Marcile carora le reuseste asa ceva le numeri pe degete: Porsche, Aston Martin, Alfa Romeo sunt printre putinele care transmit acelasi sentiment de la o generatie la alta.
Si te intreb o chestie: oare chiar atat de idioti, prosti si incompetentii sa fie cei din conducerea lui VW ca aleg acelasi tip de design de la o generatie la alta, atata timp cat acest design SE CERE? Pentru ca Passat nu o data a fost cea mai bine vanduta masina din clasa ei. Wow, ce dobitoci!
Sa mai amintim ca au si una dintre cele mai mari case de design auto din lume? Si Passat e tot... pilaf. Noroc ca ai garantie pana ajungi acasa.
Si acum pt ''alalat'' care-i acelasi Andy cu ''A''
Bai, daca chiar ai tras concluzia asta iti spun de pe acum ca gandesti ''prost'' iar capul tau e plecat ''cu sorcova'' .
''Desteptii'' care ne expunem un feedback negativ, nu arunca cu ''noroi'' in aceasta ''bascalie de marketing'' numita Passat ( care este deosebit de anost ), ne expunem si noi o parere cu care tu poti fi de acord sau nu. In ultima instanta, fiind parerea noastra personala ne doare in apendice de ''parerea'' ta asupra comentariilor noastre. Hai, bafta la Moskvicz si sper sa te urci si in AutoVAZ, ca imbinarile sunt cu o clasa peste ''Accord si Malibu'' :))))
Hai sa nu mai bagam in seama toti ratatii!
Cum de reusesti sa iei atatea manute rosii nu stiu. Te invidiez sincer :))
Celor care nu le place să nu-l cumpere!
Deschid citatul :''Intr-o lume in care toti se zbat sa aiba cel mai cel design dinamic, futurist si care se schimba extrem de mult de la o generatie la alta, VW demnstreaza ca se poate continua zeci de ani pe aceiasi idee. Nu este deloc o rusine. Din contra, este extrem de greu sa adaptezi un design unic si clasic in acelasi timp, de la o generatie la alta.''
Pe bune ? Buna dimineata si tie !
Pai in cazul de fata cei de la VW gandeste ''prost'' fiindca designul face si el pare dintr-un proces tehnologic binedefinit . Sau cumva ai vrea sa vezi si Moskwicz cu sistem de navigatie si parcare asitata prin mall-uri ? Pai, bah baga-ti mintile in cap ca te calca lumea-n picioare daca nu stii sa te descurci la o paine......intelegi ironia.
Grupul ''Folzvagăn'' da dovada de o incapacitate de a crea lucruri noi cu un aspect intr-adevar fabulos, de intuitivitate si moralitate zdrobita . Ritmul nu mai este acelasi ca si acum 80 de ani, si eu as vrea sa vad masini cu formele celor de acum 80 de ani, dar timpul trece, iar evolutia artistica din punct de vedere optic ( al designului ) avanseaza si ea, masinile incep sa aiba o aerodinamica cat mai buna. Tu ai vazut formele noii Mazda 6 in realitatea ? I-ai admirat silueta ? Ei, baga in capatzana ca are cel mai bun coeficient aerodinamic din clasa , devansand usor Kia Optima , o masina care bate la propriu noul Passat B8. Masinutza asta daca ai avut vreodata ocazia sa mergi cu ea, afla ca are si scaune ventilate pe trei 3 fata + spate , lucru neintalnit ''la miraculosul si luxosul b8'', si mai trebuie sa bagi ceva la tartacutza, Optima se vinde si cu motorizarea de putin peste 270 cp. Sa traiesti !
Intreb, nu dau cu parul!
El lauda Mazda6 la articolul despre VW, dute bai Nedelcule la articoulul Mazda,acolo poti scrie intregi articole despre cel mai modern si mai aerodinamic design...
La interior mi-e clar ce vrea VW... sa vanda mai bine in SUA! Interiorul e exact cum si-l doresc americanii: design urat, dar cu multe functionalitati. Consola centrala pare luata de pe Golf 7 :( , dar imi place clusterul cu display. Scaunele par mai reusite decat la B7.
Ca fost posesor de B5 si B6, ma declar multumit de noul Passat. Sa vedem care o fi treaba cu motoarele diesel de 2L si 190 - 240 CP. Momentan merg pe TDI-ul lor de 170 CP si nu sunt impresionat. Par facuti doar "din pix". :)
Masina va fi un succes in 'adevaratu sens al cuvantului'........
@mowgli din lateral vad putin din seria 5....
Stiai ca pentru pielea naturala - ATENTIE - naturala din Accord se omoara animale cu nemiluita? Dar respectivele animale sunt omorate degeaba, intrucat Hondele raman cu nemiluita prin stocuri... DAAR nu conteaza, cat tu ai din belsug piele NATURALA de urs polar pentru MOZKWIKZ-ul tau, acolo in Mama Rusie, ca tu faci in fiecare ora naveta de bere pana la Polul Nord.
Bai Handy-Pandy, Kia asta ofera una dintre cele mai mari garantii din industria auto, in UE 7 ani , iar in USA chiar 10 ani (cu program extins), asta ca sa nu mai vb de faptul ca ofera niste dotari demne de limuzine de clasa MARE pt acest segment. Dar n-ai sa intelegi, stai jos copchile. Nu ai supt de la cine trebuia cand ai fst mic, ba chiar banuiesc ca ai supt mai mult de la tac-tu decat de la maica-ta ..
Le urez succes celor cu Kia pe viitor cu tot cu garantia de 7 ani. In Romania garantia e bataie de joc la TOATE service-urile reprezentantelor firmelor de volum. Garantia mare e buna in SUA unde se respecta consumatorii.
1. Username-ul meu este LauCalin, nu LauCatalin.
2. La acel mesaj am raspuns tot eu de la un calculator la care nu eram logat si n-am avut chef sa o fac.
3. Designul unei masini il da si politica de marketing a companiei. VW se traduce prin sobrietate, Mercedes emana eleganta, confort si calitate, BMW ... si Mazda, de ce nu, se regasesc prin dinamism si sportivitate. Practic vorbim de o anumita directie spre care inclina aceste companii.
4.Arunci cu noroi intr-o masina pe care ai vazut-o tu din poze. Ce sa-ti povestesc. Poate ai uitat ca motorele diesel de la Mazda au la origine diesel-urile celor de la PSA. La fel si benzinarele de 1.6 si 1.8 care la origine sunt motoare de Ford, modificate de Mazda. VW a stabilit cu motoarele mici si supraalimentate un trend, i-a bagat pe mai toti inginerii concureneti in laboratoare sa dezvolte si ei asa ceva. Mazda e printre putinii care nu o face si ii costa vanzari semnificative. Norocul lor e ca in SUA nu se cauta motoarele mici si supraalimentate, pentru ca in Europa Mazda vinde cam slab tocmai din cauza asta.
5. Nu cred ca poate cineva sa conteste abilitatile si calitatile Mazdei 6 care probabil va fi cel mai puternic concurent al acestui Passat, mai ales dpdv tehnic.
7. Oare ce e mai bine sa ai in masina, scaune ventilate sau cea mai performanta cutie de viteze automata din lume? Sa mai adaugam la acest pachet si un 4Motion?
8. Eu am un VW de 5 ani si masina am luat-o la mana a doua cand avea 2 ani. Ce zici, daca am pastrat-o 5 ani si nu am de gand sa o vand, sunt sau nu multumit de ea? Sau doar de o Mazda poti sa fi multumit (bah!).
Nu are rost sa va certati care e mai bun/a. Se vede cu ochiul liber :))
Se zice ca cel mai destept cedeaza.
Omu cu ficatu are ceva problema cu moskBeachurile :)).
Si mie imi place Kia si Hyundai, dar niciodata nu am afirmat ca sunt peste o anume marca.
Trebuie sa recunoastem ca ne place ca nu ne place, ca noul Passat a facut un pas important in cariera si este un adversar de temut pentru concurenta. Eu unul nu o sa-mi permit sa dau vreo 40-60.000euro pe un TDI cu 2 turbine si multi nu o sa-si permita, dar in 5 ani o sa fie aduse multe din Germania sh. Si cand ma uit la ce scriu, masina aceasta nici macar nu am vazut-o live sau nu e disponibila pt vanzare si deja i-am creeat o destinatie pe piata sh. Cam toate ajung asa. Nu o sa vedeti niciodata un om care isi aduce un Hyundai i40 din afara. De asta poate unii isi doresc ceva mai exclusivist.
Oricum mie inca imi place modelul B6 Highline cu bi-xenon si jante pe 18''. :))
dar nu pot sa suport acel ceas analogic (cu limbi) de pe bordul masinii, la fel ca si la Mondeo si Mercedes mi se pare ca cireasa de pe tort, un kitsch
Esti constient ca te-ai straduit sa-i raspunzi lui @mafia, nu? Daca nu, iti spun ca el este, nu merita.
Despre noul Passat o sa spun foarte putine, pt ca stiam in mare cum va arata si cu ce platforma va veni, arata binisor, o gama larga de motorizari si echipari moderne, putin probabil sa nu aiba la fel de mare succes ca fostele generatii, oricat de hulit ar fi Passat de unii, noul Passat isi va pastra si va plusa in dreptul calitatilor ce l-au facut celebru, cel putin in Europa.
stiu ca e cea mai buna masina cu cea mai buna cutie de viteze DIN LUME, dar dintre voi, e cineva care VREA SA-L CUMPERE DE NOU?
Pe acest iPhone, pe acest Apple, pe acest VW ?
PS.
Vreau sa-mi iau masina noua si studiez piata
in germania pretul pleaca de la 25.000 de euro varianta standard, cheala fara nimic, fara oglinzi si fara volan:)
Cred ca ati inteles ce am vrut sa spun!!
You are so simple,mate! Poor bugger!
Sa-l vedeti acum cum o sa-mi foloseaca expresiile .Nu este singurul care copiaza.Mai este un "prim ..." Si este al dracului de bine.
Hai sa traiesti Ghionele.....
Stiu este greu de digerat pt fanii infocati carora le curge balele la vederea pocnitorii germane pe nume WC....pardon, VW .
sa vedem atunci cum decurg discutiile contradictorii.
performantele tehnice sunt alea care sunt si pot face obiectul unui clasament sau a unei statistici
dar ce nu inteleg e masa de comentatori care desi n-au bani in cont sau nu-s potenti financiari nici macar sa achizitioneze un polo, vin sa desfinteze total acest passat care dupa parerea mea arata cel mai bine din toate variantele de pana acum
este ergonomic, practic, spatios, este probat si reprobat de atatea generatii la rand, are optionale posibile cat sa nu-ti mai doresti alta masina, decat daca preferi cu adevarat altceva
dar probabil habar n-aveti de asa ceva
dei trebuie sa fii prost sa-l critici intr-o asa masura, se vede ca n-ati condus asa ceva, vorbiti din auzite, sa va aflati in treaba
deci...
Lasand gluma la o parte, userii pentru care as merge la o intalnire de genul asta sunt putini. Iar tu esti unul dintre ei. :)
cand mai facem o intalnire subaruclub, te anunt, poate vrei sa cunosti niste oameni cu adevarat pasionati si cunoscatori. :)