După o serie îndelungată de teasere şi mai multe informaţii preliminare putem, în sfârşit, să vă facem cunoştinţă cu noua generaţie Opel Corsa, propunerea germană pentru segmentul subcompact. A cincea generaţie a modelului din Russelsheim promite o evoluţie atât din punct de vedere al designului, cât şi al arhitecturii şi gamei de motorizări. Deşi se vorbea despre o nouă platformă, împărţită cu Chevrolet Aveo, GM a renunţat la această soluţie din motive de eficientizare.
Direcţie cu mod City şi portbagaj de 285 de litri
A fost păstrată vechea platformă, intens revizuită, ceea ce face ca diferenţele în materie de dimensiuni să fie aproape insesizabile. Lungimea este mai mare cu 3 mm, iar garda la sol este mai mică cu 5 mm. Interiorul va garanta spaţiu pentru cinci pasageri, iar portbagajul va avea o capacitate normală de 285 de litri.
Chiar dacă vorbim despre aceeaşi platformă, inginerii Opel au revizuit suspensia, au oferit o structură inferioară ceva mai rigidă şi au instalat o direcţie ajustabilă în funcţie de viteză. Direcţia dispune şi de un mod City, asemeni celui întâlnit pentru prima dată pe modelele Fiat, care „înmoaie” mult volanul în zonele urbane pentru a facilita manevrele. Noile îmbunătăţiri aduse şasiului vor permite două setări pentru ţinuta de drum: una Comfort şi una ceva mai rigidă, Sport.Faţa inspirată de Adam, spatele vechiului Corsa
Cum era de aşteptat, designul este inspirat de cel al micului Adam, cu blocuri optice ascuţite, lumini LED diurne, o linie pronunţată în partea inferioară a portierelor şi un posterior care pare copiat după cel al generaţiei actuale.
Noul Corsa este disponibil cu două variante de caroserie, una cu cinci şi alta cu trei uşi, ultima dintre ele oferind un look ceva mai sportiv, cu o linie a plafonului coborâtă şi o suprafaţă vitrată mai mică.Ecran multimedia de 7 inch
Surprize plăcute la interior, unde Corsa E se aliniază trendului din segmentul compact şi adoptă un ecran tactil de 7 inch, responsabil pentru afişare aşi controlul funcţiilor sistemului IntelliLink de nouă generaţie. Acesta este compatibil cu sistemele de operare iOS şi Android ale telefonului mobil şi dispune de mai multe aplicaţii printre care şi Siri Eyes Free, BringGo pentru navigaţie, Stitcher şi TuneIn.
Din lista echipamentelor disponibile pentru noul Corsa nu lipsesc Bluetooth-ul, volanul, scaunele şi parbrizul încălzite, cameră video pentru marşarier şi un sistem de asistenţă la parcare.
Cum era de aşteptat, noul Corsa trebuie să se alinieze şi la standardele de siguranţă ale segmentului. Opel nu numai că a făcut asta, dar a şi propus o serie de sisteme complet noi în clasa B. Printre noile opţiuni care sporesc siguranţa celor din maşină se numără farurile bi-xenon ajustabile cu asistent pentru faza lungă, monitorizarea unghiului mort, camera video frontală Opel Eye cu recunoaştere a semnelor de circulaţie, avertizarea pentru depăşirea benzii de mers, sistem de avertizare în eventualitatea unei coliziuni frontale şi monitorizare a presiunii în pneuri.Noul motor cu trei cilindri 1.0 Ecotec
Noutăţi şi sub capotă, acolo unde găsim noul motor din aluminiu 1.0 Ecotec, de creaţie proprie Opel, capabil să ofere un nivel extrem de redus de zgomot, vibraţii şi duritate.
Respectând normele de poluare Euro 6, agregatul cu trei cilindri este disponibil în două versiuni de putere: una de 90 şi alta de 115 cai putere. În cazul ambelor, cuplul motor este de 170 Nm la 1800 de rotaţii. Tot în gama actualului Corsa va fi introdusă şi o unitate turbo de 1.4 litri benzină, capabilă să ofere 100 de cai şi 200 de Nm. Din păcate, Opel nu renunţă la unităţile aspirate normal, de 1.2 şi 1.4 litri, modificate însă şi ele pentru a respecta cerinţele Euro 6.Pentru cei care preferă dieselul, Opel promite agregatul CDTi de 1.3 litri, şi el disponibil cu două versiuni de putere: 75, respectiv 95 de cai putere. Aceasta din urmă, cuplată la o cutia manuală cu cinci trepte şi un sistem Start-Stop va garanta emisii de numai 89 g/km.
Combustibil | Motor | Cai putere |
Benzină | 1.2 litri | 70 CP |
1.4 litri | 90 CP | |
1.4 turbo | 100 CP | |
1.0 Ecotec | 90 CP | |
1.0 Ecotec | 115 CP | |
Diesel | 1.3 CDTI | 75 CP |
1.3 CDTI | 95 CP |
Noua gamă de motorizări va fi acompaniată, pe lângă cutia standard cu 5 trepte, şi de o nouă transmisie manuală cu şase trepte, de una automată tot cu şase rapoarte şi de manuală robotizată Easytronic 3.0.
Noua generaţie Opel Corsa E va intra pe linia de producţie a uzinelor de la Zaragoza, Spania, şi Eisenach, Germania.
* Fiesta pare mai inghesuita la interior, multitudinea de butoane amplasate pe consola, unele nefiind la locul lor - insa motorizarea ecoboost face toti banii. Corsa vine tare din urma, insa nu cred ca va egala vanzarile celor mentionate mai sus. Dar sa nu vorbim fara test drive, asa ca ii spun: " Welcome!" Sa auzim numai de bine!
1.4 aspirat are 100 de cp si se regaseste momentan si pe actualul Corsa dar si pe Astra si Aveo
1.4 turbo de 100 cp? Sigur e o greseala.
Exprimarea "ca din pacate Opel nu renunta la aspirate in cazul Corsei" mi se pare ciudata pentru ca la urma urmelor sunt ok si niste motoare entry-level care sa mentina pretul scazut mai ales in cazul variantelor de baza. Era aiurea daca ofereau doar motorizari aspirate si niciun turbo (cam cum se intampla la Aveo-ul european insa acolo e scuzabil ca se retrag din Europa)
Per total pare o masina care promite destul. Ca model e mai nou decat Fiesta sau Polo deci teoretic ar trebui sa fie peste ele (la Polo am dubii insa in cazul Fiestei nu prea).
Este cât se poate de corect. Noul Corsa are în gamă un 1.4 Turbo de 100 CP.
Pare ciudat sa alegi intre:
-1.4 GM parca, 4 cilindrii, 200nm si 100cp
-1.0 Opel, motor nou mai eficient pe hartie, 3 cilindrii, 170nm, 115cp.
Depinde si de preturi.
OPC-ul ce motorizari va avea ?
1.3-ul de la Fiat parca este depasit.
cu Polo si Fiesta m-as plimba fara probleme, ca tot s-a adus vorba de ele, dar aceasta noua Corsa e prea feminina, cel putin interiorul, ma-ntreb daca are la fel de buna vizibilitatea, la care excela la un moment dat
Interiorul parca mai merge un pic, desi ecranul ala pare plasat destul de jos si o sa fie greu de urmarit cu privirea.