PARIS 2014 LIVE: Noul Opel Corsa - a cincea generaţie a citadinei germane se prezintă oficial

de Mircea Meșter
Joi, 02.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a prezentat la Salonul Auto de la Paris noua generaţie Opel Corsa. Modelul german va fi prezent în showroom-urile mărcii în finalul acestui an.

După o serie îndelungată de teasere şi mai multe informaţii preliminare putem, în sfârşit, să vă facem cunoştinţă cu noua generaţie Opel Corsa, propunerea germană pentru segmentul subcompact. A cincea generaţie a modelului din Russelsheim promite o evoluţie atât din punct de vedere al designului, cât şi al arhitecturii şi gamei de motorizări. Deşi se vorbea despre o nouă platformă, împărţită cu Chevrolet Aveo, GM a renunţat la această soluţie din motive de eficientizare.

Direcţie cu mod City şi portbagaj de 285 de litri

A fost păstrată vechea platformă, intens revizuită, ceea ce face ca diferenţele în materie de dimensiuni să fie aproape insesizabile. Lungimea este mai mare cu 3 mm, iar garda la sol este mai mică cu 5 mm. Interiorul va garanta spaţiu pentru cinci pasageri, iar portbagajul va avea o capacitate normală de 285 de litri.

Esential 285 de litri însumează portbagajul noului Opel Corsa.
115 cai putere va oferi cea mai puternică versiune a motorului 1.0 Ecotec.
89 de g/km va emite cel mai economic Corsa în momentul lansării.
7 inch este dimensiunea ecranului instalat pe noul opel Corsa.
Chiar dacă vorbim despre aceeaşi platformă, inginerii Opel au revizuit suspensia, au oferit o structură inferioară ceva mai rigidă şi au instalat o direcţie ajustabilă în funcţie de viteză. Direcţia dispune şi de un mod City, asemeni celui întâlnit pentru prima dată pe modelele Fiat, care „înmoaie” mult volanul în zonele urbane pentru a facilita manevrele. Noile îmbunătăţiri aduse şasiului vor permite două setări pentru ţinuta de drum: una Comfort şi una ceva mai rigidă, Sport.

Faţa inspirată de Adam, spatele vechiului Corsa

Cum era de aşteptat, designul este inspirat de cel al micului Adam, cu blocuri optice ascuţite, lumini LED diurne, o linie pronunţată în partea inferioară a portierelor şi un posterior care pare copiat după cel al generaţiei actuale.

Noul Corsa este disponibil cu două variante de caroserie, una cu cinci şi alta cu trei uşi, ultima dintre ele oferind un look ceva mai sportiv, cu o linie a plafonului coborâtă şi o suprafaţă vitrată mai mică.

Ecran multimedia de 7 inch

Surprize plăcute la interior, unde Corsa E se aliniază trendului din segmentul compact şi adoptă un ecran tactil de 7 inch, responsabil pentru afişare aşi controlul funcţiilor sistemului IntelliLink de nouă generaţie. Acesta este compatibil cu sistemele de operare iOS şi Android ale telefonului mobil şi dispune de mai multe aplicaţii printre care şi Siri Eyes Free, BringGo pentru navigaţie, Stitcher şi TuneIn.

Din lista echipamentelor disponibile pentru noul Corsa nu lipsesc Bluetooth-ul, volanul, scaunele şi parbrizul încălzite, cameră video pentru marşarier şi un sistem de asistenţă la parcare.

Datorită numeroaselor tehnologii, oferim, de asemenea, o experienţă de conducere fantastică, care ridică ştacheta în această clasă de autovehicule. Cea de-a cincea generaţie a modelului Corsa va fi plină de surprize.

Karl-Thomas Neumann
CEO Opel
Cum era de aşteptat, noul Corsa trebuie să se alinieze şi la standardele de siguranţă ale segmentului. Opel nu numai că a făcut asta, dar a şi propus o serie de sisteme complet noi în clasa B. Printre noile opţiuni care sporesc siguranţa celor din maşină se numără farurile bi-xenon ajustabile cu asistent pentru faza lungă, monitorizarea unghiului mort, camera video frontală Opel Eye cu recunoaştere a semnelor de circulaţie, avertizarea pentru depăşirea benzii de mers, sistem de avertizare în eventualitatea unei coliziuni frontale şi monitorizare a presiunii în pneuri.

Noul motor cu trei cilindri 1.0 Ecotec

Noutăţi şi sub capotă, acolo unde găsim noul motor din aluminiu 1.0 Ecotec, de creaţie proprie Opel, capabil să ofere un nivel extrem de redus de zgomot, vibraţii şi duritate.

Respectând normele de poluare Euro 6, agregatul cu trei cilindri este disponibil în două versiuni de putere: una de 90 şi alta de 115 cai putere. În cazul ambelor, cuplul motor este de 170 Nm la 1800 de rotaţii. Tot în gama actualului Corsa va fi introdusă şi o unitate turbo de 1.4 litri benzină, capabilă să ofere 100 de cai şi 200 de Nm. Din păcate, Opel nu renunţă la unităţile aspirate normal, de 1.2 şi 1.4 litri, modificate însă şi ele pentru a respecta cerinţele Euro 6.


Pentru cei care preferă dieselul, Opel promite agregatul CDTi de 1.3 litri, şi el disponibil cu două versiuni de putere: 75, respectiv 95 de cai putere. Aceasta din urmă, cuplată la o cutia manuală cu cinci trepte şi un sistem Start-Stop va garanta emisii de numai 89 g/km.

Combustibil Motor Cai putere
Benzină 1.2 litri 70 CP
1.4 litri 90 CP
1.4 turbo 100 CP
1.0 Ecotec 90 CP
1.0 Ecotec 115 CP
Diesel 1.3 CDTI 75 CP
1.3 CDTI 95 CP

Noua gamă de motorizări va fi acompaniată, pe lângă cutia standard cu 5 trepte, şi de o nouă transmisie manuală cu şase trepte, de una automată tot cu şase rapoarte şi de manuală robotizată Easytronic 3.0.

Noua generaţie Opel Corsa E va intra pe linia de producţie a uzinelor de la Zaragoza, Spania, şi Eisenach, Germania.

Comentarii (25)

  • facelift
    Noul Corsa nu este 100 % nou daca ne luam dupa design. Tehnic are cam totul schimbat. Singurul lucru care nu-mi place e spatele (designul stopurilor). In rest masina este fresh. Imi place si interiorul putin mai sobru. Il asteapta o viata grea cu o concurenta puternica. Cred ca Opel a facut un lucru bun daca luam in calcul ca segmentul B incepe sa piarda procente in fata SUV-urilor de clasa mica. Nu avea rost sa dezvolte un model complet nou. Si la drept vorbind Corsa nu prea avea nevoie de schimbari radicale la capitolul design.
    25 4
  • Suleyman Cunoscatoru
    Parca ii un Astra intrat la apa cu gene de Adam. Mai reusit e Golf... pardon Polo.
    20 19
  • Cum e cu greutatea?
    17 4
  • gigi_frana
    trebuia sa apara un magnific "cunoscator" in toate, sa-si dea el repede cu parerea, si sa ne reaminteasca ca exista deja pe lumea asta masina suprema VW....multumim magnificule!
    26 12
  • Alexandra
    O fi bun, n-o fi bun...ramane de vazut! Cert e ca va fi sub Polo si Fiesta in clasa sub_compactelor! ( cel putin printre preferintele romanilor) Prefer manutele verzi! :)
    23 27
  • @Alexandra
    Am condus premiantele clasei si pot sa confirm cele spuse de Alexandra. Polo este o masina care a atins apogeul, o masina serioasa, corecta, confortabila - mai ales la drum lung. Este masina care nu te dezamageste niciodata.
    * Fiesta pare mai inghesuita la interior, multitudinea de butoane amplasate pe consola, unele nefiind la locul lor - insa motorizarea ecoboost face toti banii. Corsa vine tare din urma, insa nu cred ca va egala vanzarile celor mentionate mai sus. Dar sa nu vorbim fara test drive, asa ca ii spun: " Welcome!" Sa auzim numai de bine!
    17 16
  • Cred ca Fiesta si Polo, dar si Rio si Clio erau peste actualul Corsa. Modelul nou ar trebui sa aiba mai multe schimbari ca sa fie cu adevarat competitiv. Partea din fata preluata de la Adam mi se para ca arata rau de tot. Cel putin la Adam strica masina.
    11 12
  • Motorul de 1.4 turbo nu are 100CP, are 140 CP.
    15 5
  • e frumoasa si cred ca neveste-mii i-ar place foarte mult asa rosie!
    8 7
  • Nu inteleg ce-i cu afirmatia: " Din păcate, Opel nu renunţă la unităţile aspirate normal". Cum adica din pacate? Ii obligatoriu pentru toata lumea sa aiba motoare turbo? Is motoarele mici turbo ceva tehnologie suprema? Poate unii prefera motoarele aspirate normal. Unii prefera simplitatea si fiabilitatea care vine cu deja consacratele 1.2 si 1.4 aspirate. Care ii problema voastra cu ele? Afirmatia voastra pare neprofesionista si suna cretin.
    44 5
  • dupa mine e oribil ...dar gusturile nu se discuta .
    19 13
  • Par mici greseli in lista cu motorizari:

    1.4 aspirat are 100 de cp si se regaseste momentan si pe actualul Corsa dar si pe Astra si Aveo
    1.4 turbo de 100 cp? Sigur e o greseala.

    Exprimarea "ca din pacate Opel nu renunta la aspirate in cazul Corsei" mi se pare ciudata pentru ca la urma urmelor sunt ok si niste motoare entry-level care sa mentina pretul scazut mai ales in cazul variantelor de baza. Era aiurea daca ofereau doar motorizari aspirate si niciun turbo (cam cum se intampla la Aveo-ul european insa acolo e scuzabil ca se retrag din Europa)

    Per total pare o masina care promite destul. Ca model e mai nou decat Fiesta sau Polo deci teoretic ar trebui sa fie peste ele (la Polo am dubii insa in cazul Fiestei nu prea).
    19 3
  • mircea
    @Alex, Andi
    Este cât se poate de corect. Noul Corsa are în gamă un 1.4 Turbo de 100 CP.
    9 4
  • Sam@Mircea
    Deci sa intelegem ca Opel Corsa va oferii atat 1.4 aspirat de 100 de CP si 1.4 turbo de 100 de CP? Ciudat.
    9 3
  • facelift
    Ce nu se intelege: motorul de 1.4 cu turbo are 100 CP (fata de 120 cat era inainte). Motorul actual aspirat de 100 CP are pe noua Corsa 90 CP.
    8 0
  • Suleyman Cunoscatoru
    Cu cat urca o treapta in sus la norma euro, cu atata scade consumul si puterea.
    Pare ciudat sa alegi intre:
    -1.4 GM parca, 4 cilindrii, 200nm si 100cp
    -1.0 Opel, motor nou mai eficient pe hartie, 3 cilindrii, 170nm, 115cp.
    Depinde si de preturi.

    OPC-ul ce motorizari va avea ?
    1.3-ul de la Fiat parca este depasit.
    6 3
  • Scuze nu m-am uitat la tabel. Acum inteleg.
    2 2
  • Shtrumph
    Sigur 1.0 nu este turbo ? 90/115 cai si 170 Nm din 1 litru aspirat pare SF...
    1 3
  • Shtrumph
    Deci dupa o cautare rapida pe goagle am aflat ca da, 1.0 ecotec este turbo. Pot sa dorm linistit la noapte
    1 3
  • masina citadina dedicata doamnelor si domnisoarelor
    cu Polo si Fiesta m-as plimba fara probleme, ca tot s-a adus vorba de ele, dar aceasta noua Corsa e prea feminina, cel putin interiorul, ma-ntreb daca are la fel de buna vizibilitatea, la care excela la un moment dat
    0 3
  • Marian
    Mie nu imi place absolut de nici un fel fata asta de Adam. Mi se pare ciudatica.
    Interiorul parca mai merge un pic, desi ecranul ala pare plasat destul de jos si o sa fie greu de urmarit cu privirea.
    6 9
  • este hidoasa masina. au plecat de la ceva frumusel si au ajuns sa scoata chestii urate gen Adam. de asta au scazut vanzarile la Opel.
    4 7
  • Comenzile climatizarii dar si monitorul sistemului de navigatie sunt amplasate prea jos, in afara campului vizual.
    4 2
  • URATA ! Fata, spate... oricum ai privi-o e urata! Dezamagire totala !
    2 5
  • wld-ro
    eu am o problema cu acest model din gama opel. nici macar la a 5-a generatie nu au facut optiune pentru geamuri electrice in spate. nu vreau sa scot in evidenta vw pentru ca nu asta este ideea, dar i20 are, fiesta are, clio are, rio are, yaris are, corsa de ce n-are ?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru