În primăvara acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, am asistat nu doar la o mulțime de premiere auto, ci și la o mutare importantă pe piața europeană: Grupul PSA Peugeot-Citroen a anunțat achiziția Opel.
Procedurile de preluare au demarat atunci și se pare că au ajuns deja la final. Într-un comunicat oficial, PSA anunță finalizarea procedurilor de achiziție Opel și Vauxhall. Grupul francez devine astfel al doilea conglomerat auto din Europa ca dimensiune.
PSA urcă la o cotă de piață de 17% pe Bătrânul Continent.
Următorul pas presupune prezentarea unei strategii pentru brandurile Opel și Vauxhall. Acesta ar urma să fie prezentat peste 100 de zile și să detalieze sinergiile din interiorul grupului, care vor fi modelele cu platforme comune și cum vor fi folosiți cei 1.7 miliarde de euro programați pentru investițiile pe termen mediu.
PSA tratează în prezent și preluarea operațiunilor GM Financial în Europa, o tranzacție care ar trebui să se finalizeze în a doua jumătate a acestui an.
Cu ocazia achiziției Opel și Vauxhall, PSA a dat naștere unor clipuri video care vorbesc despre planurile de viitor ale companiilor și despre lunga tradiție a brandurilor din nou creata familie franceză.
Plus că Peugeot are motoare și interioare mai bune decât mărcile din grupul GM. Cel puțin în acest moment.
@AM .pe 28/07, Daniel Popescu zice ca grupul respectiv a devenit cel mai mare din lume, pe cand aici zice ca-i al doilea din Europa. e ca-n bancul cu croitorii.
Eu le urez succes. Peugeot la ora actuala chiar a renascut si ofera o calitate si o ergonomie (cazul 3008/5008) peste ceilalti producatori de volum, inclusiv VW. Sper ca si viitoarele 308, 608 (sau 408) si 2008 sa beneficieze de acelasi tratament. Valabil si la Citroen - C3/C5 Aircross sunt doua modele care promit mult din toate punctele de vedere, chiar daca brandul respectiv e cel entry in portofoliul grupului.
Peugeot in urma cu 10 ani ? Cred ca glumesti. Fac masini peste VW ca tehnologie si design si dumneata zici ca au ramas in urma auzi :)))
Mereu am avut impresia ca, desi natia asta... la modul general vorbind, nu face chiar cele mai fiabile masini, stiu foarte bine sa vanda. Au acel "ceva" care te atrag. Niste produse care plac ochiului, te fac sa te simti bine in ele si cu ele, la niste preturi mai mici decat concurenta directa. Si stapanesc foarte bine niste domenii cheie,precum motoarele. Iar aliantele cu alti constructori mai puternici (gen Mercedes sau BMW), cat si cu altii care au o imagine foarte buna (precum Ford sau Toyota), maresc increderea publicului, in brandurile frantuzesti. Si sa nu uitam ca in ciuda situatiei financiare prin care trece, Opel este in general o marca bine vazuta si cu vanzari bune (din nou, per total).
Desi mi se pare ca Peugeot nu mai e chiar un chilipir, asa cum era in urma cu 10-15 ani.
va fi fostul Chevrolet Europe care intodeauna va face masini frumoase si mult mai placute " aceea Opel Mokka Acum cu falcelift este hidoasa nu imi place ca ii plagiaza ochi preferatului meu suv american/koreean[fostul Daewoo Europe] New Chevy Captiva Suv 2016 suv restyled " mai bine prefer sa comand un 2017 Chevrolet Trax Falcelift suv mic fiind mai frumos decat hidosul cu fata ratustei urate Opel Mokka Acum cu falcelift " asa ca da-l dracului la gunoi jaful asta de opel ca o sa ajunga de rasul lumii " ca ultimile modele facute nu imi plac deloc sunt mai urate si hidoase " si ma bucur enorm ca gata sa terminat parteneriatul cu Gm Europe si ma bucur enorm ca sa terminat cu bine platformele dintre fostul Chevrolet Europe si fosti plagiatori de copy paste proaste de la germanii de la Opel fiind fosti proietari acestora ma bucur enorm pentru Fostul Chevrolet Europe ca in sfarsit se separa de platformele acestora a acestor plagiatori rai de copy paste proaste de la germani de opel si sper sa se intample cat de curand sa le dea divortul definitiv " urmand ca Fostul Chevrolet Europe ca sa-si revina treptat pe Piata Europeana De Est si Vest cu platforme separate " sper insa am speranta foarte mult ca cat de curand va reveni Piata Europeana De Est si Vest cu platforme separate Sper !
PSA are o marja operaționala foarte buna pentru un constructor generalist, este suficienta pentru a revigora Opel?