DESIGN CU BĂTAIE LUNGĂ
"Conceptul Monza ilustrează Opel-ul viitorului", spune Karl-Thomas Neumann, directorul măcii germane, care anunţă astfel indirect faptul că liniile pe care le regăsim pe Monza vor fi parte din ADN-ul viitoarelor generaţii ale modelelor Opel. În aceste condiţii, merită subliniată noua faţă, complet redesenată, în care grila este lărgită şi asezonată cu o bară cromată care poartă sigla Opel. Capota plonjată şi blocurile optice agresive continuate cu prize de aer imense completează soluţiile estetice adoptate de echipa condusă de Mark Adams, directorul de design al mărcii germane. Opel Monza duce mai departe motivele "bumerangului" şi al "aripii" regăsite pe uşile actualei generaţii de modele, modernizându-le prin linii noi, ceva mai complexe.
Linia care caracterizează conceptul Monza este însă cea a plafonului, prototipul fiind un coupe atipic, cu alură de crossover între un hatchback şi un break. Înălţimea maximă a lui Monza Concept este de 1.31 metri, însă şeful de design al mărcii susţine că acest lucru nu afectează nici capacitatea portbagajului - 500 de litri - şi nici spaţiul destinat pasagerilor, care primesc spaţiu demn de un model de segment mediu.
SISTEM DE PROPULSIE AVANSAT
Sub capotă, Opel a ales să modernizeze sistemul de propulsie regăsit pe Opel Ampera şi Chevrolet Volt, "fraţii" care beneficiază de un sistem de propulsie format dintr-un motor electric şi unul pe benzină cu rol de generator pentru baterii. Dacă până acum motorul pe benzină era unul de 1.4 litri, pe conceptul Opel Monza îşi face apariţia un motor turbo de 1.0 litru care anunţă astfel noua generaţie de unităţi de cilindree redusă care va face parte în scurt timp din arsenalul lui Opel Adam, Opel Corsa, Opel Mokka sau Opel Astra. Noutăţile nu se opresc însă aici, inginerii Opel adaptând unitatea de un litru pentru a putea funcţiona pe bază de gaz natural în loc de benzină.
LED-URI PROIECTOARE CARE ÎNLOCUIESC PLANŞA DE BORD
LED. Imaginile difuzate de acestea pot fi personalizate în funcţie de preferinţele pasagerilor, toate elementele funcţionale ale maşinii fiind proiectate pe bord şi controlate prin comenzi vocale sau manual, de pe volan.
Între celelalte noutăţi tehnologice care îşi fac apariţia pe Opel Monza Concept se numără o planşă de bord inovatoare care renunţă la butoane şi display-uri, transformând bordul într-un ecran de proiecţie 3D cu ajutorul a 18 proiectoareNu în ultimul rând, conectivitatea prin smartphone şi nu numai este concentrată în trei direcţii diferite, pe care Opel le numeşte "lumi" şi care creează legături online diferite în funcţie de numărul pasagerilor şi de nevoile lor. ME este destinat şoferului şi îi deconectează telefonul, prioritizând informaţiile de rulare în funcţie de nevoile acestuia.
US este versiunea sistemului infotainment în care pasagerii din maşină se conectează cu un grup selectat de prieteni din exterior pentru a discuta pe chat şi pentru a schimba şi vizualiza în timp real informaţii, fotografii şi fişiere audio. În sfârşit, ALL este versiunea conectivităţii generale, în care şoferul poate distribui ruta pe care o alege pentru ca alţi pasageri să poată să se alăture pe drum. "E un nou tip de car-sharing", spun cei de la Opel în comunicatul oficial.
Totusi este uimitor!
oricum felicitari Opel, m-am cam saturat de monopolul triadei Audi, BMW, Benz de a-ti cere de la 40-50k in sus pe mai nimic NOU, aveam asteptari in schimb de la niponi...pt a scoate ceva asemenator ( dar Honda prin NSX probabil vor cere un pret intangibil, Mitsubishi se da peste cap sa faca profit iar ASTFEL un EVO IX nu cred, ca va aparea mai devreme de ''15 iar Subaru...Subaru cam au probleme la interiorul masinilor , prea spartane )
sa vedem pretul :-) si poate un raspuns de la Renault prin colaborarea cu Alpine