Opel a anunţat astăzi că, odată cu noul refresh estetic primit de gama Insignia în această toamnă, modelul de segment mediu al mărcii a devenit cel mai aerodinamic din lume în această clasă. Acest titlu neoficial vine pe fondul apariţiei în gamă a unei versiuni frugale a motorului 2.0 CDTi, de 120 CP, care oficial emite doar 99 de grame CO2/km şi consumă 3.1 litri/100 km în regim mediu mixt.
Conform informaţiilor oficiale venite dinspre cei de la Opel, noul Insignia are un coeficient aerodinamic de 0.25 (0.28 pentru versiunea break Sport Tourer), o valoare neîntâlnită în acest segment la nivel mondial. Pentru a atinge aceste cifre, Opel a dotat Insignia cu o serie de elemente create special în acest scop: scuturi profilate sub maşină, margini mai late ale spoilerului faţă, stoprui redesenate astfel încât curgerea aerului să aibă loc fără impedimente şi un spoiler posterior.
În plus, versiunile ecoFLEX ale motorului CDTi de 2.0 litri (120 şi 140 CP) vin cu grilă faţă activă care se "închide" şi se "deschide" automat pentru a permite circulaţia aerului în funcţie de viteza de rulare. "Aerul care circulă prin grila frontală şi care are rolul de arăci componentele motorului înseamnă de obicei până la 8% din totalul forţei de frecare opozabile unei maşini în mers", spun oficialii Opel.Noul Opel Insignia se lansează împreună cu un interior modificat şi cu o nouă versiune de caroserie în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, care va începe în 10 septembrie. Automarket va testa noul Opel Insignia la sfârşitul lunii septembrie, testul urmând să apară imediat după sesiunea de testare care are loc în Germania.
"noua versiune de caroserie" ... este de fapt vechea (st) doar putin impopotonata
Oare pe cine vor sa prosteasca astia cu masiniile lor de kkkkttt
La mai multe!
Revin la o expresie mai veche: "Nemtii" is the best!
Aici este vorba de clasa medie (D european), nu subcompacte (B), se explica clar in titlu.
Marca Opel a fost catalogata multi ani, ca o marca slaba. Sunt curios, cati dintre acesti profani, au avut efectiv un opel. Cati l-au condus macar pe o distanta mai mare decat parcarea unui mall? E drept, nu e cea mai buna masina din clasa, dar are plusurile ei. Cel putin de prin 2000 Opel nu mai are problem de caroserie cum s-a intamplat cu generatiile precedente. Problemele mecanice nu au fost mai multe decat media clasei, iar unele motorizari au fost char de top.
Si acuma on-topic. Este de laudat efortul inginerilor din Russelheim, in ceea ce priveste faceliftul acestui model. Au rafinat mult designul, iar interiorul l-au schimbat radical. Aveau mare nevoie de scaderea cx-ului, ca sa compenseze masa mai mare a masinii. Din cate am citit in alte publicatii, au modificat si rafinat si dieselul de 2 litrii, impreuna cu motorul otto de aceeasi cilindree. Sa speram ca ambianta interioara va fi una mai rafinata, si ca masina se va conduce la fel dupa cum arata (adica foarte bine)