Opel Astra va avea faruri cu matrice de LED-uri în echiparea opţională

de Sebastian Toma
Miercuri, 13.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a prezentat o imagine oficială a blocurilor optice cu matrice de LED-uri care vor echipa următoarea generaţie Astra. Acestea vor funcţiona în compania unui asistent de fază lungă.

Opel Astra primeşte o nouă generaţie în 2016, iar reprezentanţii constructorului german au publicat deja o imagine care surprinde o bună parte din blocul optic frontal al noului model. Compacta germană va fi oferită opţional alături de faruri LED matrix, dotare indisponibilă în prezent pe niciun model de volum. Opel numeşte tehnologia respectivă IntelliLux LED Matrix şi oferă respectivele blocuri optice în compania unui asistent de fază lungă care funcţionează cu ajutorul sistemului Opel Eye. Împreună, sistemele asigură o vizibilitate sporită atât în imediata apropiere a vehiculului, cât şi la distanţe mai mari decât blocurile Bi-Xenon convenţionale, fără să deranjeze în vreun fel ceilalţi participanţi la trafic.

Cât timp comutatorul blocurilor optice este trecut pe modul Auto, sistemul este activat, iar efectul său este observat la părăsirea zonelor urbane. În regim extraurban, Astra cu farurile IntelliLux LED Matrix activează automat faza de drum şi o menţine pornită, dar stinge anumite LED-uri atunci când lumina generată de acestea ar "orbi" alţi participanţi la trafic. Sistemul poate să intuiască momentele în care va fi deranjant pentru alţi şoferi folosind camera frontală de la Opel Eye.

Aşa arată diferenţa dintre farurile convenţionale şi cele cu matrice de LED-uri.

Urmareste Automarket
Studiile derulate de Opel arată că un şofer care circulă cu 80 km/h va putea detecta obiectele de pe marginea drumului cu 30-40 de metri mai devreme folosind noul sistem faţă de un alt şofer folosind faruri convenţionale.
La viteza menţionată mai sus, şoferul care va beneficia de farurile avansate va avea un avantaj de 1.5 secunde prin observarea anticipată a obstacolului care ar putea să intre apoi pe şosea. Cei de la Opel îşi propun să integreze tehnologii din clasele superioare pe noua generaţie Astra şi să facă acest lucru la preţuri accesibile, iar farurile full LED sunt o alegere inspirată drept tehnologie aşteptată în segmentul de volum al clasei compacte.

Via Opel

Comentarii (11)

  • someone
    doamne fereste sa iti sparge cineva un astfel de far in parcare la mall...ca firma la care ai casco ( daca esti fericit si ai ) o sa intre in fibrilatii. mai ales ca vorbim de o compacta si nici macar premium
    16 6
  • Nimic nou sub soare, si Mazda are .
    10 20
  • ZOMZOOOOOM
    Voi astia cu mazda,trebuie sa scrieti cu caps lock-ul mereu activat.
    Doar asa va auzim,la cat de zgomotoase sunt mazdele.
    16 5
  • qwerty
    Nu, Mazda nu are, doar Audi A8 are.
    Mazda si toti ceilalti au un sistem care muta automat pe faza scurta.
    Acest sistem ramane pe faza lunga doar ca nu mai lumineaza doar masina care se aproprie. Zonele de langa masina sunt iluminate lafel de puternic ca o faza lunga normala.
    8 5
  • @ZOMZOOOOOM
    Iar voi astia de la VAG, ar trebui sa va ofere niste ''porta voce'' ca , la cat de ''silentioase'' sunt TEDEI-urile si TESEIURILE, te i-a ''somnul'' doar daca te anesteziaza un doctor :)))
    6 14
  • @@ZOMZOOOOOM
    Ca bine zici. Tre' sa ai doape de urechi daca esti pieton si vrei sa traversezi strada, iar la rosu stau vreo 5 Passaturi TE DEI :D
    7 10
  • Ivanoff
    HAHAHAH, ce le mai place unora sa ii verse frustrarile, asta in ciuda in care ''ghermancele'' iubite de ei, au o antifonare execrabila, un nivel de calitate interioara execrabil, si exact cum zice de la min 5:12 nivelul de zgomot este neplacut, iar TSI sunt cele mai zgomotoase motoare Turbo benzina. Toate astea in test drive aici :
    De la minutul 9:05 calitatea materialelor ieftine e sinonima cu VAG :

    https://www.youtube.com/watch?v=Jp28bhWOqZo
    3 14
  • @Ivanoff Nu fac pe avocatul diavolului pentru ca nici eu nu sunt fan nemtoaice insa Jetta are calitate mai slaba a interiorului decat noua Octavia sau Golf VII. De ce? Simplu. E produs in Mexic si e mai pentru pietele emergente si pentru SUA unde VW nu conteaza oricum (majoritatea producatorilor de volum au acolo materiale mai bune ca Jetta). Plus ca foloseste platforma lui Golf V. VW vrea sa vanda Golf nu Jetta. Golf e vitrina tehnologica a lor in clasa compacta.
    3 7
  • Ivanoff
    @Andy, si plasticele din A45 AMG care au greierasi si se misca putin consola cand le atingi tot din Mexic e ? :)))) Da de la min 9:10 . Iar mai la sfarsit dupa cateva ture condus sportiv , s-a incins ambreiajul, si ii aparu-se in bord ''4Matic momentan indisponibil'' .

    https://www.youtube.com/watch?v=7o3XgW-_4IM
    3 3
  • Andrei
    @eco normal ca cele de la VAG sunt silentioase si cu anestezie...is date peste cap toate limitele de uzura, plus ca nu se respecta schimburi de ulei,sasmd, sa zica mersi romanii ca VW faci masini care duc atat....din Mazda nu ramane nici mai mult nici mai putin decat designul si tabla daca se trag de ele precum de VW. Toti romanii stiu asta si ar fi bine sa recunoasca fara nici o jena....tragem de masinile uzate pana la limita limitelor....ce pretentii mai vrei, silentioase. Cumpara o masina noua daca vrei asa ceva!
    3 0
  • @ivanoff
    Bre nene mergi si te culca, traiesti in lumea ta si pe deasupra esti prost cu rautate! Nota 10 pentru comentarii esti un titan al gandirii, de unde naiba iti vin asemenea idei prin creierul ala spalat
    3 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru