Esential
90 | de litri este diferenţa dintre portbagajul noului Astra sedan şi cel al variantei hatchback. |
3.7 | litri/100 de km este consumul mediu al motorizării 1.7 CDTI. |
90 | de litri este diferenţa dintre portbagajul noului Astra sedan şi cel al variantei hatchback. |
3.7 | litri/100 de km este consumul mediu al motorizării 1.7 CDTI. |
Opel surprinde astăzi publicul din întreaga Europă cu un model pe care nu îl aşteptam aşa de curând. Este vorba despre o nouă declinare a popularului Astra, o declinare care se va vinde extrem de bine pe pieţele emergente.
Este vorba despre varianta sedan a compactei germane, prezentată astăzi în premieră oficială. Noul membru al gamei Astra măsoară 4658 mm lungime, 1814 mm lăţime şi 1476 mm înălţime, garantând în acelaşi timp un ampatament de 2685 mm. Spaţiul interior este suficient pentru 5 persoane, iar portbagajul însumează 460 de litri, cu 90 de litri mai mult decât varianta hatchback.
Noile dimensiuni sunt încadrate în acelaşi design sculptural cu care Opel ne-a obişnuit. Partea frontală rămâne neschimbată, identică cu cea regăsită pe variantele break şi hatchback. Noutatea o reprezintă partea posterioară, care se defineşte acum printr-un portbagaj înglobat în designul general. El este reliefat de luneta înclinată abrupt, de spoilerul integrat în podea, de conturul extins al barei de protecţie şi de lămpile stop similare cu cele regăsite în toată familia Astra.
Disponibil la vânzare încă de luna aceasta, noul Astra sedan va fi oferit alături de patru motoare pe benzină, cu puteri cuprinse între 100 şi 180 de cai, şi trei motoare diesel, cu puteri cuprinse între 95 şi 130 de cai putere.
Cum era de aşteptat, sunt exact motorizările pe care le găsim şi pe celelalte variante de caroserie.Exemplul de eficienţă va fi versiunea CDTI de 1.7 litri, asistată de un sistem Start-Stop şi de alte tehnologii de ultimă generaţie. Unitatea va garanta 110 sau 130 de cai putere şi va oferi un consum de numai 3.7 litri/100 de km în ciclu combinat. Emisiile se opresc şi ele înainte de pragul psihologic, adică la 99 g/km.
Gama de motoare va fi lărgită la începutul anului viitor cu noua generaţie de propulsoare SIDI Ecotec, reprezentată de unitatea de 1.6 litri cu injecţie directă şi supraalimentare.
Opel speră ca noul Astra sedan să câştige un public numeros pe pieţele din Europa Centrală şi de Est, dar şi în Rusia, acolo unde piaţa sedanurilor este în plină ascensiune. Rusia este pe punctul de a deveni cea mai mare piaţă europeană, înghiţind în prezent 60% din vânzările automobilelor sedan europene.
În plus, Rusia este a treia mare piaţă europeană pentru Astra.În acest context, pare absolut logică decizia Opel de a marca debutul oficial al noului Astra sedan în cadrul Salonului Auto de la Moscova.
Sugestia ta e sa dam la fel de multi bani sau chiar mai multi bani pe un Astra Sedan care are un portbagaj mai mic, un interior mai oribil fata de un Fluence si un design care nu place oricui? Genial.
Depinde ce vrei de la masina. Si Fluence si Astra sunt de calitate doar ca Astra este mai putin practic si pe alocuri mai urat. Daca vrei spatiu, alegi o Octavia, daca vrei spatiu si fiabilitate si ceva stil, alegi Fluence. Daca vrei un desing disperat si nu-ti pasa de practicalitate, alegi Astra. Fiecare cu ce vrea.
In rest, versiunea sedan arata mai rau decat imi imaginam dar orice e mai bun ca hatchback-ul.
Variantele sedan sunt foarte bune, mai ales in oras sau la drum lung daca nu ai multe bagaje voluminoase. Totusi, un break este solutia de copromis cea mai buna in ziua de azi. Arata bine, merge si pentru oras si pentru drumuri lungi, si poti cara toata familia + soacra, purcelul, bichonul maltez + bagaje full option sa-ti ajunga o saptamana. La o adica, poti sa si dormi intr-un break daca este cazul, sau poti sa ai o amintire de-o viata cu o amanta, undeva in plina natura, prin rabatarea scaunelor si a banchetei spate :))
Asadar, sedanul este mai elegant iar breakul mai practic. Voi alegeti.
http://blog.ted.com/2006/09/26/happiness_exper/
(~minutul 14:00 pt cei care nu au rabdare, desi intreaga explicatie e utila)
Plusuri: Nu prea car canapeaua decat cu o masina de transport. Schiurile oricum pateaza tapiteria (chiar si cu husa)..mai bine afara chiar daca reduci aerodinamicitatea. De cate ori ai bagaje full options? O data pe an? Majoritatea masinilor (exceptand pe drum lung) sunt cu o persoana - soferul. Nu se murdareste luneta la orice ploaie si cel din spate chiar vede pe autostrada uda...Nu arunci tot aerul conditionat pe haion ca a deschis unu porbagajul...pardon a intrat prin spate.
Solutiile de compromis strutzo-camile ca lasa o sa am unde sa car daca am nevoie...nu le inteleg. Si culmea compromisul asta costa cat un sedan...
Legat de Astra Sedan, in poze arata bine, dar de la poze la productia de serie e mult si cu siguranta se va renunta la anumite dotari din ratiuni financiare.Cum e o masina pentru "piete emergente", a se citi pentru cei saraci sau mai prosti decat ceilalti e de asteptat.Copiaza si Opel modelul Renault cu masini slabe calitativ pentru pietele est europene, africane sau sud americane.Fiabilitatea Renault este in urma rau fata de competitorii directi. Le place sau nu, asta e adevarul.Iar Astra sedan va intra pe o nisa de piata unde Renault avea clienti.Mda, pacat, iar vor pierde francezii.Trebuie sa fie clar tuturor, cu cat concurenta e mai acerba cu atat calitatea creste iar satisfactia clientului urmeaza acelasi trend.
Chiar imi lipsesc comentariile lui cu copy-paste din brosurile Renault si apoi jignirile impotriva celor care aveau obraznicia sa il contrazica desi oamenii aia aveau dreptate.Mda, ca sa vezi, am devenit masochist.Valeu..:)))
"O stire pe sufletul meu! Muriti de ciuda sobolanilor! Renault are un aport deosebit in evolutia automobilului, dar ce sa le ceri la niste copii de 15 ani?"
Deci in comentariul original nu cenzurati cuvantul SOBOLANI, dar intr-un citat il cenzurati, buna logica
Ceea ce nu zic multi e ca majoritatea Renault-urilor de pe plaiurile mioritice sunt made in Turkey (Megane sedan, Fluence si Symbol reprezinta 70% din romburile de pe la noi) iar in Turcia se fac masini proaste.
Am comparat Ford, Hyundai si Renault facute in Turcia fata de suratele produse in tarile de bastina (cand mi-au cazut prin maini) si calitativ (inclusiv chestii palpabile gen materialele si imbinarile bordului) sunt mult mai proaste (nu ca turcul ar lucra mai prost, insa e politica firmelor respective sa foloseasca componente mai proaste pentru ca sunt destinate pietelor emergente - ex URSS si Europa de Est-
Si, revenind , acest opel are potbagajul cam mic.....pentru mine cel putin, dar arata bine.
poate doar fiat sa ai sa te oftici... in rest poti sa ai orice marca ca oricum e mai buna ca un reno cu materiale de capac de wc si greierasi.
e ok, ai dat 12 mii pe un megane nou ca nu ai avut 15-16 mii pentru un golf,focus,308,astra, nu-i nimic rau in asta, atata dai atata face, la fel si cu fluence-ul dar sa mai si vii in floarea soarelui sa strigi cat de tare e reno doar pentru ca tu ai reno si rate inca 3-4 ani asta deja imi miroase a prostie crasa si meltenism pur romanesc...
valabil si pentru restul cu alte marci, care le compara cu bmw-uri sau mai stiu eu ce.
Cum zicea si cineva mai sus, sedan-urile din clasa compacta sunt un fel de experiment nereusit...prea mari pentru oras - prea mici pentru vacanta/bagaje - un fel de masina pentru cei care nu au avut bani pentru ceva din clasa medie... Se vede clar ca sunt facute special pentru est-europeni, care nici nu au bani pentru 2 masini de familie, insa nici nu sunt cu adevarat pragmatici.
Oricum ai da-o, daca nu e ceva sportiv, sedan-urile astea arata ca naiba: nu poti compara Focus cu Mondeo, Fluence cu Laguna, Astra cu Insignia, Jetta cu Passat ori Corolla cu Avensis; poate cel mai reusit model este Octavia - insa e o Skoda si nu are acelasi rafinament si dinamica ca si VW, desi se apropie ca si pret.
Mai sunt sedanurile de la Mazda, Subaru si (poate??) Honda care au asa, o alura sportiva...adica un sedan de dragul design-ului, fara vreo pretentie ca ar fi masina "de familie"...niste masini oarecum oneste in conceptie.
Insa, desi nu e chiar in clasa compacta, Logan este un "sedan" foarte reusit si foarte bine mulat pe Romania...ieftin, incapator si merge destul de ok (parca are portbagaj mai mare decat Insignia si alte cateva din clasa medie).
Daca e sa mergi pe clasa compacta, atunci ori hatchback, ori SW/break...poate chiar si un monovolum pentru o familie... iar daca chiar vrei sedan neaparat, atunci clasa medie este alegerea fireasca si de bun simt: Mondeo, Passat, Insignia, Seria 3, C-Klasse, Audi A4, Laguna, 508, C5, Accord, Avensis, Mazda 6...