Opel a anunțat joi un amplu plan de reorganizare a activității ca urmare a integrării în cadrul Grupului PSA Peugeot-Citroen.
Conform unor informații dezvăluite la începutul acestei săptămâni, marca germană va prelua platformele Grupului francez și se va concentra pe dezvoltarea unor modele electrice și hibride, în timp ce uzina de la Russelsheim va fi transformată într-un centru global de competență.
Pe de altă parte, Opel a sugerat că va reduce numărul de muncitori și are ca obiectiv să devină profitabil din 2020.
Gama de modele: 2 platforme și 9 modele noi până în 2020
● Opel va reduce numărul de platforme utilizate de la cele 9 din prezent la numai două prin preluarea platformelor CMP și EMP2 ale Grupului PSA, în timp ce numărul de familii de motoare se va reduce de la 10 la 4. Aceste schimbări vor fi finalizate însă abia în 2024;
● Opel va lansa 9 modele noi până în 2020 și va avea o lansare majoră în fiecare an. Primele modele pe listă sunt un SUV planificat pentru 2019 și un model de segment D fără dată de lansare, ambele bazate pe platforma EMP2.
De asemenea, deși inițial se specula că va fi lansată abia în 2020, noua generație Opel Corsa va debuta în 2019.Versiuni electrice și hibride pentru toate modelele din 2024
● Opel va începe un amplu program de electrificare a gamei de modele, ca urmare a schimbărilor legislative în privința normelor de emisii. Astfel, până în 2020, constructorul german va avea 4 modele electrificate în gama, iar primele nominalizate sunt o versiune plug-in hibrid pentru SUV-ul Crossland X (foto) și o versiune electrică pentru noua generație Corsa;
● obiectivul Opel este ca toate modelele sale să aibă versiuni electrice sau plug-in hybrid până în 2024. Cel puțin aparent, Opel nu va dezvolta hibrizi fără încărcare la priză.
Uzina de la Russelsheim și forța de muncă
● uzina Opel de la Russelsheim va fi transformată într-un centru global de competențe pentru Grupul PSA și se va concentra pe dezvoltarea de sisteme autonome și sisteme de propulsie fuel-cell;
● Opel susține că nu va închide nicio uzină și că nu va apela la concedieri, însă admite că va optimiza costurile cu forța de muncă prin schimbarea programului de lucru, programe de plecări voluntare și pensionari anticipate.
Opel vrea sa devină profitabil în 2020
● Opel și-a propus să devină un constructor profitabil în 2020, cu o marjă de profit de 2%, pentru ca în 2026 această să crească la 6%.
● constructorul german va lua măsuri astfel încât să nu mai înregistreze pierderi financiare în cazul în care comercializează cel puțin 800.000 de unități anual, în condițiile în care anul trecut a vândut aproape 1.000.000 de unități;
● în prezent, modelele Opel se comercializează doar în Europa, însă germanii intenționează să exporte mașinile în alte 20 de piețe până în 2022.
În plus, compania va analiza oportunitatea de a-și extinde vânzările și pe alte continente, principala vizată fiind, cel mai probabil, piața din Statele Unite.Via Opel
În rest, concluzia pe care aș trage-o eu e că-n curînd nu doar fiecare producător va utiliza max. 2-3 platforme, ci simplificarea asta extremă va fi adoptată la nivel global.
Suficient de observat ultimele preluări/fuziuni etc., ori fie și numai adoptarea platformei Nissan Navara de către Mercedes, Renault dar și de Peugeot mai nou.
Aleluia diversitate așadar - care va rămîne doar una iluzorie, la nivel de coajă / siglă. Păcat.
"100% European passager carlines with electrified option by 2024"
prin cele 9 modele noi, vrea sa spuna ca vor exista pentru orice model : a) versiunea full-termica , b) versiunea hibrida , c) in anumite cazuri versiunea full-electrica
Aici este prezentarea completa
https://www.youtube.com/watch?v=fg8STlOOV5k&t=1701s
cei doi CEO, cel a Opel Michael Lohscheller , cel al PSA Carlos Tavares au spus ca
1) Opel will GO PROFITABLE
2) Opel will GO ELECTRIC
3) Opel will GO GLOBAL
Adica ei vor sa o faca profitabila pana in 2020-2022, acopera absolut toate pierderile prin trecerea la doar 2 platforme care sunt comune cu PSA, si la doar 4 motorizari (termice/hibrid/electrice) comune si acestea posibil cu PSA (aici nu se precizeaza, dar cred ca ei vor lasa Opel inainte cu electrificarea datorita know-how din Ampera/E pentru a ajuta PSA sa o faca mai tarziu)
Asa incat dle Tibi, dubiul dvs este real si anume Opel GO ELECTRIC nu inseamna ca nu vor produce si FULL-termice DIN PACATE !
DIN PACATE !!
Era un mesaj EXTRAORDINAR daca ei spuneau ca Opel will GO only ELECTRIC adica ori doar hibride ori numai electrice.
Pacat, mare pacat !!
Dar cred ca decizia a fost si datorita celor 19 miliarde $ pierderi de-a lungul perioadei 1999-2017 si ii intereseaza sa lase orice optiune clientilor pentru a putea cumpara si Opel cele ceva sensibil mai ieftine - cele full-termice, pentru ca totusi Opel a fost intotdeauna MASINA SARACULUI in GERMANIA !
Benzinzarul... caruta de baza... daca va mai aduceti aminte.
De aici si retinerea de a fi GO ELECTRIC in mod veritabil. Dar nu este rau, macar este o decizie destul de buna, dar cam insuficient pentru un nou suflu.
INCA mai astept compania care sa spuna RASPICAT : WE WILL GO ONLY ELECTRIC (adica -- hibrid, dar ceva real precum Nissan e-power, sau -- full-electric)
Ma astept totusi ca Renault-Nissan sa o faca pentru Europa dupa terminarea fabricii LG CHem din Polonia !
Stirea din acest an, de fapt era foarte veche, au batut palma koreenii cu polonezii in Polonia acum 3 ani ??
Si era vorba sa fie terminata in toamna lui 2017.
Nu inteleg de ce au intarziat atat de mult, astfel incat terminarea fabricii sa fie probabil in 2018 ??!!?!?
INACCEPTABIL.
Poate de aici si retinerile producatorilor europeni care le lipsesc doua lucruri importante:
- una din componentele cele mai importante in lantul supply - bateriile electrice LG Chem (Mercedes isi foloseste linia doar pentru ei)
- sistemul de incarcare la nivel european (aici UE este clar niste incompetenti fata de UK, care odata cu noua lege pentru electrificare - am impresia ca au si dat-o deja, au promulgato!!, vor face UK si Londra in special cel mai electric oras din lume !)
https://www.youtube.com/watch?v=nst2RGtgzfk&t=319s
PS: va rog nu cenzurati linkurile youtube.