Noua versiune de caroserie a lui Adam marchează o nouă nişă, cea de "crossover urban decapotabil de segment A, mai scurt de 4.0 metri", după cum ne spun chiar reprezentanţii Opel în comunicatul oficial. Diferenţa de gardă la sol dintre un Adam standard şi Adam Rocks este de numai 15 milimetri, aşa că titulatura de crossover nu este justificată de aceasta, ci de accesoriile montate pe panourile de caroserie şi de look-ul modelului la nivel general. Cei de la Opel spun că direcţia a fost reconfigurată pentru un feeling mai direct, iar suspensia a fost şi ea recalibrată.
PLAFONUL NU SCHIMBĂ VOLUMUL PORTBAGAJULUI
Acoperișul rabatabil din pânză poate fi acționat din telecomandă.
El se pliază până în dreptul montanților C și permite crearea senzației unui automobil cabrio. La fel ca la Fiat 500C, plafonul din pânză nu se pliază în portbagaj, astfel că toată capacitatea de stocare rămâne intactă, similară celei de pe Adam-ul standard. Decapotarea plafonului durează doar cinci secunde, spun cei de la Opel.Soluţia tehnică la care au apelat cei de la Opel are rolul de a aduce cât mai puţine modificări la nivelul caroseriei, nefiind necesară o rigidizare care să-i crească masa lui Adam în urma dezvoltării versiunii decapotabile. Ideea nu este nouă în industria auto, fiind populară în rândul constructorilor italieni şi francezi, datorită costurilor reduse de implementare şi de dezvoltare.
MOTOARE NOI PENTRU ADAM
Opel anunţa în luna august a anului trecut intenţia de a lansa un motor turbo pentru Adam. Motorizarea a fost dezvăluită în luna octombrie şi va fi introdusă pe mezinul gamei începând cu vara anului curent. Lansarea oficială noului propulsor are loc la Salonul Auto de la Geneva, alături de noua versiune de caroserie din gama Adam. Propulsorul cu trei cilindri în in linie, injecţie directă şi turbocompresor va disponibil cu 90, respectiv cu 115 cai putere.Unitatea este creată de la zero în Centrul Tehnic de Dezvoltare de la Russelsheim, Germania. Pentru o masă cât mai redusă, motorul este construit din aluminiu. Pe deasupra, acesta promite o reducere a vibraţiilor şi o izolare fonică mai bună. Noul 1.0 SIDI Turbo reuşeşte să se ridice la acelaşi nivel de putere cu cel al unităţii actuale aspirate de 1.6 litri, aducând însă un cuplu cu 30% mai mare şi un consum cu 20% mai mic. Deşi va beneficia de două versiuni de putere, de 90 şi 115 cai, motorul lui Adam are aceeaşi valoare a cuplului motor, estimată la 166 Nm, disponibilă de la 1.800 rpm până la 4.700 rpm.
Motorul nou nu vine singur în gamă, fiind însoţit de o nouă transmisie manuală cu şase rapoarte, care cântăreşte doar 37 de kilograme, disponibilă cu un sistem Start-Stop în standard. Potrivit estimărilor oficiale, consumul mediu este estimat la 4.3 litri la sută pentru versiunea de 90 CP.
Via Opel
Sa auzim numai de bine !