Opel anunţa în luna august a anului trecut intenţiile sale de a lansa un motor turbo pentru micul Adam, criticat adeseori pentru motorizările sale anemice. Unitatea a fost dezvăluită în luna octombrie şi este gata să fie introdusă pe mezinul gamei începând cu vara acestui an.
Debutul live al unităţii de un litru va avea loc în cadrul Salonului Auto de la Geneva, unde Adam va fi expus în două versiuni de putere. Potrivit germanilor, unitatea cu trei cilindri Direct Injection Turbo va fi disponibilă cu 90, respectiv 115 cai putere.
Creat de la zero în cadrul Centrului Tehnic de Dezvoltare de la Russelsheim, Germania, agregatul este construit din aluminiu şi promite o reducere a vibraţiilor şi o izolare fonică mai bună. Noul 1.0 SIDI Turbo reuşeşte să se ridice la acelaşi nivel de putere cu cel al unităţii actuale aspirate de 1.6 litri, aducând însă un cuplu cu 30% mai mare şi un consum cu 20% mai mic.
Deşi va beneficia de două versiuni de putere, de 90 şi 115 cai, Adam se va bucura de aceeaşi valoare a cuplului motor, estimată la 166 Nm, disponibilă de la 1800 de rotaţii până la 4700 rpm.Alături de introducerea motorului cu trei cilindri, Opel va oferi şi o nouă transmisie manuală cu şase rapoarte, care cântăreşte doar 37 de kilograme.
Ea va fi disponibilă cu un sistem Start-Stop în standard, menit să îmbunătăţească eficienţa şi să ajute la obţinerea unui consum de 4.3 litri/100 de km pentru motorul de 90 de cai. Emisiile vor fi de numai 99 g/km.Odată cu introducerea noilor motorizări, Opel Adam va sosi la Geneva şi cu câteva modificări de ordin estetic. Germanii anunţă că modelul urban va beneficia de patru noi culori de caroserie: argintiu – Silverwalker, maro – Mr Darkside, albastru – Let it Blue şi gri – Pink Kong. Interiorul vine cu cinci noi tapiţerii pentru scaune şi şapte noi decoruri pentru habitaclu.
MOTOARE TURBO DE CILINDREE SUB 1250 cmc | ||||||||
Producător | Denumire motor | Cilindri | Cilindree | Putere max. (CP/rpm) |
Cuplu max. (Nm/rpm) |
Consum mediu (l/100 km) |
Emisii (grame CO2/km) |
Modele echipate |
General Motors | 1.0 DISI Turbo | 3 | n/a | 90 | 166 (1800) | 4.3 | 99 | Opel Adam |
1.0 DISI Turbo |
3 | n/a |
115 (5200) |
166 (1800) | n/a | n/a | Opel Adam | |
VW Group | 1.2 TSI (TFSI) | 4 | 1197 | 86 (4800) | 160 (1500) | 5.1 | 118 | VW Polo, Golf, Audi A1 Skoda Fabia |
1.2 TSI (TFSI) | 4 | 1197 | 105 (5000) | 175 (1550) | 5.5 | 127 | VW Polo, Golf, Beetle, Audi A1, A3, Seat Ibiza, Leon Skoda Fabia, Rapid, Octavia, Yeti |
|
Fiat Group | 0.9 TwinAir | 2 | 875 | 85 (5500) | 145 (1900) | 4.1 | 95 | Fat 500, Panda |
Renault-Nissan | 0.9 TCe | 3 | 899 | 90 (5000) | 135 (2500) | 4.5 | 105 | Dacia Logan, Sandero Renault Clio |
1.2 TCe | 4 | 1198 | 115 (4500) | 190 (2000) | 5.8 | 135 | Dacia Lodgy, Dokker | |
1.2 TCe | 4 | 1198 | 120 (4900) | 190 (2000) | 5.4 | 125 | Renault Captur | |
1.2 TCe | 4 | 1198 | 125 (n/a) | n/a (n/a) | 6.0 | n/a | Dacia Duster facelift | |
Ford | 1.0 Ecoboost | 3 | 999 | 100 (6000) | 170 (1400) | 4.3 | 99 | Ford Fiesta, Focus, B-Max, C-Max |
1.0 Ecoboost | 3 | 999 | 125 (6000) | 200 (1800) | 5.0 | 114 | Ford Fiesta, Focus, B-Max, C-Max | |
Hyundai-Kia | 1.0 T-GDI (TCI) | 3 | n/a | 105 (n/a) | 137 (n/a) | n/a | n/a | Hyundai i10 (TBA), i20 (TBA) Kia Rio (TBA) |
1.2 T-GDI | 4 | 1248 | 120 (n/a) | n/a (n/a) | 4.6 | <110 | Hyundai i10 (TBA), i20 (TBA), i30 (TBA) Kia Rio (TBA), Cee'd (TBA) |
"Deşi va beneficia de două versiuni de putere, de 90 şi 115 cai, Adam se va bucura de aceeaşi valoare a cuplului motor "
deci???
Vad ca motorul blamat de la Fiat cu doar 2 cilindrii, cel de la Ford si cel de la Opel au valori a cuplului cu mult mai mari fata de cel de la Renault.
Cele doua versiuni ale motorului 1.0 (90 si 115 cp) vor avea acelasi cuplu de 166Nm...
ai citit tot articolul inainte sa scrii? :)