Volkswagen Golf 7 a câştigat titlul "Car of the Year 2013". Modelul din Wolfsburg a obţinut 414 puncte, dublu faţă de următorul clasat, Toyota GT86/ Subaru BRZ, care a primit doar 202 puncte. Pe locul trei s-a clasat Volvo V40, cu 189 puncte. Vorbim despre cel de-al doilea titlul "Car of the Year" pentru Volkswagen Golf, după ce a treia generaţie a compactei a primit premiul în 1992. Mai mult, în cei 40 de ani de istorie ai modelului german, toate cele şapte generaţii ale lui Golf au ajuns pe podium în Car of the Year.
Alături de Renault Clio, Volkswagen Golf este singurul model care a reuşit să câştige de două ori titlul "Car of the Year". Punctele forte ale lui Golf au fost reprezentate de nivelul de dotări de siguranţă, sistemul ESP actualizat, sistemul de monitorizare a oboselii şoferului, comportamentul la drum şi altele.
Această distincţie este acordată la Salonul Auto de la Geneva.
În ediţia 2013, Golf s-a luptat cu alte şapte modele finaliste pentru premiul cel mare. Printre acestea se numără Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes-Benz A-Klasse, Peugeot 208, Renault Clio, Subaru BRZ/ Toyota GT86 şi Volvo V40.CLASAMENT CAR OF THE YEAR 2013
Marcă şi model | Punctaj |
Volkswagen Golf | 414 |
Toyota GT86/Subaru BRZ | 202 |
Volvo V40 | 189 |
Ford B-Max | 148 |
Mercedes-Benz A-Klasse | 138 |
Renault Clio | 128 |
Peugeot 208 | 120 |
Hyundai i30 | 111 |
Ediţia 2012 a Car of The Year a fost câştigată de Opel Ampera/Chevrolet Volt, care s-a luptat cu Volkswagen Up! Şi Ford Focus. La vremea respectivă, juriul a fost impresionat de tehnologia hibridă care echipează modelul respectiv, o premieră pentru un automobil de producţie, care oferă o autonomie generoasă şi emisii reduse de CO2. La ediţia 2011 a COTY, Dacia Duster a reuşit să intre în finală, dar a ocupat locul al şaptelea în urma voturilor juriului format din jurnalişti de pe tot cuprinsul continentului. În cadrul ediţiei 2013, Dacia s-a clasat printre nominalizaţi alături de Lodgy, dar monovolumul produs în Maroc nu a fost ales printre finalişti.
Juriul ediţiei 2013 al COTY adună 58 de membri care reprezintă 22 de ţări din Europa. Reprezentarea pe naţiuni în juriu este realizată în funcţie de importanţa pieţei auto la nivel European şi de importanţa sa în producţia de automobile. Franţa, Germania, Marea Britanie, Italia şi Spania au fiecare câte şase membri, iar celelalte ţări au mai puţini membri. Membrii juriului sunt aleşi în funcţie de competenţele personale, nu în funcţie de publicaţia pe care o reprezintă. România nu este reprezetată în juriul COTY.CÂŞTIGĂTORII PRECEDENŢI
Ediţie COTY | Marcă şi model |
2012 | Opel Ampera/Chevrolet Volt |
2011 | Nissan Leaf |
2010 | Volkswagen Polo |
2009 | Opel Insignia |
2008 | Fiat 500 |
2007 | Ford S-Max |
2006 | Renault Clio |
2005 | Toyota Prius |
2004 | Fiat Panda |
2003 | Renault Megane |
2002 | Peugeot 307 |
2001 | Alfa Romeo 147 |
2000 | Toyota Yaris |
1999 | Ford Focus |
1998 | Alfa Romeo 156 |
1997 | Renault Megane Scenic |
1996 | Fiat Bravo/Brava |
1995 | Fiat Punto |
1994 | Ford Mondeo |
1993 | Nissan Micra |
1992 | Volkswagen Golf |
1991 | Renault Clio |
1990 | Citroen XM |
Via COTY
merita
Ei acum sa vezi apa la moara! NIMIC nu se va mai putea spune nici un argument (nici macar personal) nu va sta in picioare. Singura replica va fi:"...buaii, Golful a lua CoY 2013" sau poate "Tu compari cazatura aia cu Golf? Tre sa fii prost sa nu iei asa ceva!...samd...." Cred ca fanii romani de golf ai intrat in paliptatii, daca aveti prieteni golf-ari cereti-le de baut...va fi mai ceva decat de ziua lor!
dar revin, chiar felicitari!
Restul e tacere......!
Cota de piata este data de numarul de masini vindute,bravo Vw Golf succesul continua in ciuda circotasilor care nu masini vechi!
2. Car of the Year NU ESTE masina anului in Lume ci in Europa, juriul fiind exclusiv din Europa
acum, pe bune...pe voi, fanii WV, va caracterizeaza ignoranta? lipsa de cunostinte si va place sa va acoperiti de ridicol?
stii care e problema ta (si nunumai) ca tu vezi viata in alb si negru. capacitatea de a contraargumenta sau a avea opinii (pozitive si/sau negative) fata de ceva este o caracteristica destul de rar intalnita.
E bine ca ai citit comenturile mele...dar din pacate dincolo de faptul ca nu prea pricepi ce spun (nu iti face griji asa scriu eu " mai pe la ploiesti") nici nu accepti o opinie.
Nu, nu imi fac "provizii" dar am hotarat sa va iau altfel. Si culmea incep sa va vad putirinta. Sunteti romani nascuti si crescuti romaneste. Pun pariu ca nu stiti ce e ala comunism dar aveti aceleasi metehne si aceleasi limitari tipice organului de partid: pe o tabula rasa vi s-au intiparit cateva sloganuri. Restul nu conteaza. Asa stiti asa mergeti inainte! Pare-se ca e ceva genetic, ceva ce se transmite prin aer. Ceva ce nu imi pot explica dar am hotarat astfel sa va trag suturi in dos ori de cate ori am ocazia fara sa-mi ascund preferintele de nici un fel. Asa, ca sa stii, imi place Prius, imi place Multivan, Logan sau DB9. Stiu ca pentru fanii VW e greu de priceput. Se numeste orizont (de intelegere, de acceptare, de cunostinte, de preferinte...etc)
intorcandu-ma la dictatura opiniilor...comparativ cu (sa zicem zarnasteanu...nu cred ca me vei auzi spunand vreodata in lipsa contraargumentelor... esti prost!
Opniile sunt ale mele si mi le asum, bune rele nu le impun...le impartasesc. Nu iti convine, n-ai decat. Dar data viitopare daca m-ai pierdut pe la vreun articol abordeaza problema la subiect. Pentru ca interpelarea ta n-are legatura cu CoY-ul lui Golf.
As vrea sa stiu daca acest Car of the Year este acceptat in Japonia sau un SUA sau in Africa de sud. Congo? Sau Australia.
In acest concurs intra automobilele VANDUTE pe piata Europeana, strict!
"acum sa vedem apa la moara" era o observatie de bun simt. De mult mai bun simt fata de toyota este masina saracilor cu pretentii, sau logan este pentru tarani chiar si golf este pentru capsunari. Ai priceput? Moara va incepe sa "functioneaze" in urmatoarea perioada. Cand va fi un articol despre renault se va gasi un fan VW sa aiba replica pregatita. Cad va fi vorba despre logan se vor gasii unii sa pomeneasca la subiect despre skoda...samd
asta cu detalierea pretului decent la DB9...cred ca te-ai cam pierdut ori ai fost prea subtil. DB9 e super ok dpdv al designului nare treaba cu decenta pretului dar imi place si utilitatea lui multivan (si incredibilele posibilitati de personalizare) Ai inteles cand am pomenit de "orizont"?
da e bine ca suntem romani dar ca suntem crescuti in spiritul romanesc "da p'ea matii" nu prea cred. Iar pentru asta am exemple nenumarate. Vezi unul mai sus... a lui @voyo, individ caruia am preferat sa nu-i raspund deoarece contra-argumentul sau este "nodul in papura"
Cu siguranta ca si Focus sau Astra pot fi oferte demne de luat in seama la o posibila achizitie, insa fie ca unora le place sau nu, Golf este o masina care daca nu se descurca foarte bine, se descurca bine.
Mi se pare intereseant nu ca Toyota s-a clasat pe locul 2, ci faptul ca s-a clasat o masina cu apetit sportiv. Inseamna ca nu este o simpla masina sport, latura practica este una buna pentru clasa ei. Deci fara mari probleme te poti duce cu ea si in concediu de exemplu. In plus, pentru clasa ei, pretul e foarte bun.
Iar pe 3... avem o masina premium. Performanta, depedenta de siguranta, insa accesibila la mult mai putini decat un Golf.
Felicitari VW pentru acest premiu, meritat sau nu, ramane in arhiva peste ani, si asta e tot ce conteaza, pe langa marketingul care il vor avea acum.
ti-am dat un exemplu ...culmea l-ai sarit sa iti poti sustine teoria. Am spus: De mult mai bun simt fata de.....chiar si "golf este pentru capsunari". De ce ai omis exemplul?
Ca nu-i vad pe ceilalti? pana la urma de ce trebuie sa ma justific? Vrei sa spui ca fanilor extremisti VW le-a atras cineva atentia? Isi fac de cap ca iezii pe campie. Pe nici unul asa mai asezat dintre fanii VAG nu-l aud: mai usor cu pianu pe scari. Culmea fanii vag par a fi ei si restul lumii. Ei se bat cu toata lumea indiferent despre ce marca este vorba. Sa-mi da un contra exemplu. Sunt o sumedenie de "mafioti" cu tinta fixa, dar trupa VAG pare sa sufere de un fel de mania persecutiei.
In alta ordine de idei daca nu poti intelge alegeri de tipul pragmatism (logan) -aspiratie/admiratie (aston) e problema ta. Intram intr-o discutie ce nu tine neaparat de auto. Tine de ce spuneam mai sus...orizont
Ok, asa sa fie, dar mania persecutiei sincer eu am vazut-o mai accentuat la fanii dacia sau renault, adica "ce ara ma dacia sau renault, va sta in gat" ...oarecum te poti apropia si tu de asta pentru ca se vede ca cea mai criticata marca de pe aici cam este VW sau VAG, deci mania persecutiei exista mai mult in celelalte parti, si suturile in dos le poti da si cu argumente, nu doar ca sa exista cineva care sa infrunte "dusmanul" , evident unul inchipuit.
pe mine oricum ma doare-n 14 de cite premii a luat vw ,dar dupa polemicile de aici (mai mult fara rost) ma asteptam sa vad un vw mult mai galonat si plin de locu 1 pina la plictis...oameni buni nu va inteleg!!!!si vb cuiva de mai sus nu stiu citi din voi ati condus masinile pe care le sustineti"pina la moarte"(vw sau alta marca)
Domnilor, voi nu vreti sa intelegeti ca in general lucrurile evolueaza si se adapteaza la prezent, fie ca sunt masini, fie ca sunt fiare de calcat... fie ca VW, fie ca e Toyota, fie ca e Rolls Royce.
Eu conduc zilnic un VW... oare sunt un om de nimic care nu stie pe ce lume traieste dava este multumit de masina lui? Foarte multi critica VW, dar daca ati fi in faza sa va cumparati o masina oare cati v-ati inghesuit in showroom-urile lui Toyota si cati in cele ale lui VAG? Va pricepeti la masini dar sunteti extrem de subiectivi si omiteti ca totusi in ultimii 8 ani VW a oferit in gama doua lucruri importante care din start au fost peste concurenta si nici pana acum concurenta nu a ajuns la un nivel asemanator. Ia spuneti voi care, ca ziceti ca va pricepeti la masini.
Pe bune, inainte sa criticati un lucru mai intai analizati-l. Ca sa-ti dai cu parerea pe internet e simplu. Sa spui concret de ce ai parerea aia... mai greu.
mai ficiori mai ! ... ma refer la cei ce au pus titlul articolului ...
e masina anului ... in Europa !
ar fi f. bine si important in acelasi timp de specificata piata la care se face referire ! si americanii si canadienii si nemtii .... etc. au numit acolo (fiestecare unde traieste) masina anului ....
eu am dedus asta doar din sigla pe care se vedeau ceva drapele ... ca ar fi vorba de piata europeana ...
drumuri bune tuturor !
Eu nu sunt de acord deloc. La pretul de revanzare un procent important il are si imaginea de marca. Trist, dar adevarat.
Nu stiu daca merita sa castige in detrimentul V40, A-Klasse sau Toyo/Baru, dar a facut-o si merita felicitari.
Nu este o masina pe gustul meu, dar vanzarile nu tin cont de acest aspect :)
Este incredibil de mare. Clar masina asta este cu mult peste ce oferta concurenta la ora actuala!
P.S
NU am masina germana dar sa recunoastem.
RESPECT VOLVO!